zits Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Hvordan fungere det? Kan jeg plugge ett vanlig nettverks kort i med kabel?? Bare lure siden jeg tror jeg tremger det her. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Et acesspoint må plugges inn i en vanlig hub, så må du ha passende trådløse kort i PCene som skal ha nett. Lenke til kommentar
Haii Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 (endret) Trådløs accesspoint (AP) har bare en nettverks utgang. Delvis du kan bare koble til en nettverkskabel til det. Så du må ha switch / hub for å ha flere utgang eller kjøpe Trådløs ruter. Trådløs accesspoint er ganske lett å sette opp. Bare å lese manualen hvis du ikke får det til EDIT: Eksempler... Typisk oppsett når man bare har trådløst AP Internett <- Modem <- Switch <- Trådløst AP <- Bærbar1 osv. ---------------------------------- <- PC1 (kabel inn i switch) ----------------------------------- <- PC2 (kabe inn i switchl Typisk oppsett med trådløst Ruter Internett <- Modem <- Trådløs ruter <- PC1 (kabel inn i ruter) ----------------------------------------- <- Bærbar (trådløst) Håper dette hjelper deg litt Endret 1. mai 2005 av ZaLzIce Lenke til kommentar
zits Skrevet 2. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2005 ok tusen takk for hjelpen Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 Hvis du har et xDSL-modem med innebyggd router med bare en utgang, så kan du kjøpe en trådløs router med innebygd switch, som kan omkonfigureres til aksesspunkt. Eksempler på slike er Linksys WRT54G og Asus WL-500G. Lenke til kommentar
zits Skrevet 2. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2005 Hvis du har et xDSL-modem med innebyggd router med bare en utgang, så kan du kjøpe en trådløs router med innebygd switch, som kan omkonfigureres til aksesspunkt. Eksempler på slike er Linksys WRT54G og Asus WL-500G. Jeg har allerede en linksys WRT54GS Men tenker og sette opp ett AP Her inne i huset da routern står på ett stabur ca 60M Unna. men kan jeg plugge ett vanlig nettverkskort inn i en AP? det lure jeg litt på Lenke til kommentar
EMM386 Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 Du kan ikke og trenger ikke plugge inn et nettverkskort i AP'et, siden den har det innebygd. Hvis du trenger å kople flere enheter til AP'et, kopler du bare en switch/hub i mellom. Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 Jeg har allerede en linksys WRT54GS Men tenker og sette opp ett AP Her inne i huset da routern står på ett stabur ca 60M Unna. men kan jeg plugge ett vanlig nettverkskort inn i en AP? det lure jeg litt på Ah, da blir det litt klarere hva du vil oppnå. Linksys WAP54G kan fungere som bridge (maskin i huset skal ha tilgang via kabel) eller repeater (de trådløse signalene fra stabburet blir forsterket i huset), men ikke begge deler samtidig. Hvis du kan avklare dette, så blir det litt enklere å foreslå løsning. Hvis du trenger både bridging og repeating, så kjenner jeg ikke til noen produkter som gjøre dette i en boks, men hvis du sender en PM til bludern, så kanskje han kan hjelpe deg med dette. Du kan naturligvis oppnå dette ved å bruke to bokser. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå