Gå til innhold

Trenger xp lisensnøkkelen min, skal formater

Anbefalte innlegg

Etter en haug med tull og tøys skulle jeg i dag formatere windows xp men jeg trengte cdkeyen min.

Jeg lasted ned et par lisensnøkkel programmer, de fleste fant den samm nøkkelen.

-men om jeg putter i xpcden og velger "innstaler windowsXP" og sriver inn nøkkelen påstår det at den er feil. Er det noen forkjell mellom det jeg skriver der og det som er når jeg formatert?

-eller er det noen som veit om et slikt program som garentert er riktig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis programmene du har brukt har funnet riktig cd-nøkkel, så skulle den virke. Det er jo kun en slik nøkkel på 5*5 siffer til din XP, og den forandrer seg ikke. Jeg har selv installert programmet Everest på min maskin, og dette finner i hvert fall riktig nøkkel, kanskje du skal forsøke det? Programmet er gratis, og kan lastes ned her: http://www.lavalys.com/products/overview.p...ang=en&pageid=1

Etter at du har installert programmet, så starter du det, og velger: "Programvare" og "Lisenser" i menyen på venstre side. Der står nøkkelen til XP, og de fleste andre programmene du har installert. Lykke til :)

Lenke til kommentar
Etter en haug med tull og tøys skulle jeg i dag formatere windows xp men jeg trengte cdkeyen min.

Det er veeeldig dumt å ikke gidde å klistre lisensnummeret et eller annet sted på maskinen når du installerer XP første gang.

Lenke til kommentar
Hva med å skaffe seg en lisensiert kopi av windows? Om ikke du har råd til det, så kan du jo gå over til linux. (Kubuntu er ef fin distro).

Hvor har du det fra? At han ikke har en lisensiert kopi av Windows? Det han spør etter er jo et program som kan hente fram den riktige lisensnøkkelen fra registeret. Altså en nøkkel han formodentlig har betalt for....

Endret av pmarius
Lenke til kommentar
Jeg brukte aida 32 og det fant også samme nøkkelen, jeg har nå startet fomrateringen får håpe det går bra.

Det går nok bra nå - ikke minst fordi Aida32 og Everest er det samme. Everest er bare den nyere versjonen av Aida32

Lenke til kommentar
Jeg brukte aida 32 og det fant også samme nøkkelen, jeg har nå startet fomrateringen får håpe det går bra.

hvis du har en oem lisens, da viser aida32 og everest feil lisensnøkkel. :thumbdown:

den er i så fall klisteret på kabinettet/xpcden

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...