Gå til innhold

Chieftec kabinett - merkelig harddisk løsning?

Anbefalte innlegg

Kjøpte for en tid tilbake meg et Chieftec BX-03 Medium Tower..

Det jeg ikke skjønner er hvordan jeg skal få på sidedøra, ettersom IDE kablete og S-ata kablene henger ut og er umulig å trynne inn sånn jeg får på døra.. Må jeg kjøpe skråe S-ata kabler, og muligens noen lettere bøyegelig (ikke runde) IDE kabler?

C-1_klein.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
poenge er jo at kablene skal komme ut bak å ikke foran i døren

Bak er det ikke plass pga 3 x 92 cm vifter :)

Jeg har samme kabinett så jeg kjøpte WD Sine egene sata kabler og de passer helt fint

Hilsen

Mumiene

Endret av Mumiene
Lenke til kommentar

Jeg går ut i fra at Chieftech, med den erfaringen de har med kabinetter, tross alt har tenkt litt over denne løsningen, selv om den ikke er så god. Jeg vil ta en brågjetning på at de faktisk har prøvd å montere en harddisk i dette kabinettet før de begynner å masseprodusere, så det skal være mulig å både ha fullt opp med harddisken og vifter. En vinklet S-ATA-kabel vil fungere, og en IDE-kabel kan forsiktig bøyes en del, så den også blir "vinklet".

Lenke til kommentar
Jeg går ut i fra at Chieftech, med den erfaringen de har med kabinetter, tross alt har tenkt litt over denne løsningen, selv om den ikke er så god. Jeg vil ta en brågjetning på at de faktisk har prøvd å montere en harddisk i dette kabinettet før de begynner å masseprodusere, så det skal være mulig å både ha fullt opp med harddisken og vifter. En vinklet S-ATA-kabel vil fungere, og en IDE-kabel kan forsiktig bøyes en del, så den også blir "vinklet".

alle idekabler jeg har sett er vinklet så kabinettet er vel egentlig beregnet for ide. Ang sata så vet jeg ikke om det er for skjørt til å presse døre opp og igjen på eller om det er en grei investering å kjøpe vinklete så du slipper å tenke på det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...