Magnum p.i. Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 I går ble jeg oppringt fra en selger fra Netcom. Hun spurte om jeg var interessert i å fortsette å bruke de i et år til, og hvis jeg gjorde det ville de trekke fra 100 kroner hver måned på telefonregninga mi. Eller jeg kunne fortsette med Netcom og få enten en Nokia 3220(?), SE K500 eller K700 gratis. Eller en Samsung D500 til 1200 kroner. Jeg takka nei til telefonene, men sa ja takk til 100 kroner lavere regning hver måned. I praksis betyr vel det at jeg får en månedsavgift på 29 kroner eller noe sånt. (Active Talk) Hvis jeg valgte å kjøpe meg en ny subsidiert telefon i løpet av det neste året ville denne rabatten falle bort. Syns dette var en ganske grei deal, men tenkte ikke så mye over det da alle mulige telefonselgere og sånt pakk har en tendens til å ringe meg når jeg kjører i lei trafikk. Noen synspunkter? Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Genialt, hvis du kan gå bort fra subsidieringen når man vl ha ny telefon 29 kr for Active Talk pr mnd. er ingen upris. Har selv netCom ActiveTalk og er selv kjempefornøyd, må si at NetCom imponerer på service. De porterte en mobilsvar nummer for meg selv om de ikke gjorde det lenger etc.. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Bare husk det at om du nå skal ha ny telefon subsidiert, så MÅ du holde deg til netcom. De bytter da ut som du sier rabatten med at du får en billig telefon, og du får 12 måneders bindingstid fra da du kjøper telefonen. Men å bytte til annen operatør er umulig nå når du har sagt ja til denne rabatten. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Nei, det kan man jo ikke. Men jeg er fornøyd med NetCom, rask kundeservice og god dekning. Dessuten ringer de deg opp når de sier det i motsetning til f.eks Tele 2 Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Nei, det kan man jo ikke. Men jeg er fornøyd med NetCom, rask kundeservice og god dekning. Dessuten ringer de deg opp når de sier det i motsetning til f.eks Tele 2 Hehe, ja netcom har god service, jeg er selvfølgelig enig i det. Men når du først snakker om å bli ringt opp igjen. Jeg blei fortalt at de skulle ringe meg når de hadde funnet ut av noe greier i løpet av et par dager. Det er nå to uker siden. (jeg har ikke giddi å ringe igjen, det er ikke sååå viktig). Lenke til kommentar
Fireworks Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 Er litt viktig å huske at rabatten er en rabatt som går på ringetiden, ikke månedsavgiften. Active talk blir uansett kr 129,-, mens det du ringer blir trukket med inntil kr 100 per mnd. Det vil igjen si at den som ringer lite, f.eks. kr 50 en måned, kun får trukket kr 50,- fra faktura, og de resterende kr 50,- i "lovet" rabatt, ikke blir trukket senere. Det er en maks kr 100,- i rabatt på ringetid per mnd i 12 mnd. Pluss at det siste jeg hørte var at man måtte ha rabatten i 3 måneder før man kunne gå over til tlf istedet, men er litt usikker på om den er sann eller ei... J. Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 Er litt viktig å huske at rabatten er en rabatt som går på ringetiden, ikke månedsavgiften. Active talk blir uansett kr 129,-, mens det du ringer blir trukket med inntil kr 100 per mnd. Det vil igjen si at den som ringer lite, f.eks. kr 50 en måned, kun får trukket kr 50,- fra faktura, og de resterende kr 50,- i "lovet" rabatt, ikke blir trukket senere. Det er en maks kr 100,- i rabatt på ringetid per mnd i 12 mnd. Pluss at det siste jeg hørte var at man måtte ha rabatten i 3 måneder før man kunne gå over til tlf istedet, men er litt usikker på om den er sann eller ei... J. Det siste der stemmer ikke. Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 4. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2005 Er litt viktig å huske at rabatten er en rabatt som går på ringetiden, ikke månedsavgiften. Active talk blir uansett kr 129,-, mens det du ringer blir trukket med inntil kr 100 per mnd. Det vil igjen si at den som ringer lite, f.eks. kr 50 en måned, kun får trukket kr 50,- fra faktura, og de resterende kr 50,- i "lovet" rabatt, ikke blir trukket senere. Ja jeg skrev jo at det "i praksis" kan sees slik at abbonementet for min egen del ville koste meg 29 kr i måneden. Mente ikke at månedsavgiften ble satt ned med en hundrelapp, men hvis man så enkelt på det så kunne man si det sånn. Var noe uklart formulert fra min side... Uansett så har jeg en regning på 7-800 i måneden. Så jeg kommer til å bli trekt 100 uansett da jeg bruker telefonen såpass mye. Har man Active Talk og ringer for en femtilapp i måneden har man kanskje gjort en liten bommert da man bestilte abbonementet. Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 Har man Active Talk og ringer for en femtilapp i måneden har man kanskje gjort en liten bommert da man bestilte abbonementet. Ikke om man samtidig skulle ha seg ny mobil og ønsket å bruke Netcom. Da er Activetalk nesten uten unntak det mest lønnsomme, uansett hvor mye man ringer. men nå kverulerer jeg. Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 4. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2005 Det gjør du... Men når et Active talk abbonement koster 1548,- kroner det første året bare i månedsavgifter, pluss 299(?) i etableringsgebyr. Så blir det fort dyrt hvis man har lyst på en billig telefon for å ikke å bruke den. Bra de store kjedene har blitt nødt til å skrive totalprisen i reklameavisene sine i hvertfall. Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 (endret) Det gjør du... Men når et Active talk abbonement koster 1548,- kroner det første året bare i månedsavgifter, pluss 299(?) i etableringsgebyr. Så blir det fort dyrt hvis man har lyst på en billig telefon for å ikke å bruke den. Bra de store kjedene har blitt nødt til å skrive totalprisen i reklameavisene sine i hvertfall. 199,- i innmelding, men det er kun til nye abonnenter. Eksisterende Netcomkunder slipper unna med 1548. Så da blir regnestykket på f.eks Samsung D500 (priser fra prisguide): telefon med 12mnd ActiveTalk 1295kr + 1548kr for abo = 2843kr Telefon uten abonnement = 3374kr 531kr spart er 531kr tjent Tror det skal en del til for å spare inn den summen på et billigere abonnement enn ActiveTalk. I tillegg kan du få markedets beste (?) mobilforsikring, fantastisk kundeservice og et forhandlernett i alle Norges kriker og kroker. PS: Står heller ikke noe om at telefonen er låst til Netcom. Dette blir da et kupp uansett hvilken operatør du ønsker å benytte deg av. Endret 5. mai 2005 av Crazysteps Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 Betalte ikke innmeldin for abbonement og personsvar når jeg fikk Active Talk i fjor :!: Men det er mange bra dealer på mobiltelefoner, man kan spare penger også hvis man kommer over et kupp eller to. Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 Betalte ikke innmeldin for abbonement og personsvar når jeg fikk Active Talk i fjor :!: Men det er mange bra dealer på mobiltelefoner, man kan spare penger også hvis man kommer over et kupp eller to. hvor mange kupp finner du på mobiler idag da? gi meg ett eksempel! Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 Kanskje ikke i dag, men det kommer nok. NetCom skal åpne 3g nettet sitt, kanskje de vil gjøre noe mer ut av dette enn Telenor Men uansett, kjøpte en T630 m\ ActiveTalk til 1 kr på elkjøp når den kostet ca. 700kr med samme abbonementet andre steder (det var før den ble kontantkort telefon) og kjæresten min kjøpte seg en Nokia 6230 til 300kr i November.. Må bare kikke seg litt rundt og benytte seg av prisgarantier etc. så finner man sikkert et eller annet.. Lenke til kommentar
Geircr Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 Skaff dere heller abn via ownersbuy. Det er et bedriftsabn via netcom. Der får man noe av de beste prisene i markedet pluss at det er netcom. mndavgift 82,90 fastlinje 0,67 mobil 0,67 internt 0.- fra 1.juni sms 0,57 mms 1,97 etc Lenke til kommentar
mandela Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 kjæresten min kjøpte seg en Nokia 6230 til 300kr i November.. slike tilbud finnes ikke i dag såvidt jeg vet, men håper på at noe slikt kommer igjen i slutten av mai, begynnelsen av juni slik som i fjor Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 Skaff dere heller abn via ownersbuy. Det er et bedriftsabn via netcom.Der får man noe av de beste prisene i markedet pluss at det er netcom. mndavgift 82,90 fastlinje 0,67 mobil 0,67 internt 0.- fra 1.juni sms 0,57 mms 1,97 etc hvis det er et bedriftsabonnement fra netcom, hvorfor har det ikke bedriftsprisene? Tilknytningsavgift 161,30 Månedsavgift 125,00 Oppstartsavgift 0,48 Oppstartsavgift interne samtaler¹ 0,35 Ringepris pr min 0,69 Internpris pr min¹ 0,39 SMS 0,59 MMS 2,02 Alt regnes + mva og minus rabatt på trafikken i henhold til den enkelte avtale, typisk 20%. Lenke til kommentar
Geircr Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 Hvorfor ownersbuy har bedre priser, må du nesten spørre de om. Jeg har bare abn der. Se på www.ownersbuy.no Lenke til kommentar
pologutt Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 Prisene som er oppgitt, er med mva, fratrukket rabatt! Det er også et BT-abonnement. Eneste forskjellen er at med dette abonnementet med den månedsprisen, så subsiderer ikke NC telefoner. Velger du heller å betale 122 kroner, så subsiderer NC telefoner mot 24 måneders bindingstid, men du kan kjøpe ny sponset telefon etter 12 måneder. Ownersbuy blir forøvrig diskutert i en annen post! Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 Prisene som er oppgitt, er med mva, fratrukket rabatt! Det er også et BT-abonnement. Eneste forskjellen er at med dette abonnementet med den månedsprisen, så subsiderer ikke NC telefoner. Velger du heller å betale 122 kroner, så subsiderer NC telefoner mot 24 måneders bindingstid, men du kan kjøpe ny sponset telefon etter 12 måneder. Ownersbuy blir forøvrig diskutert i en annen post! Du må vente 18mnd før du kan kjøpe ny tlf på BT-abo. Dessuten får man ikke rabatt på månedsavgiften, så det må være en slags spesialavtale Ownersbuy har fått til, evt at de sponser litt av fastavgiften. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå