Gå til innhold

Ja til bru over Sandsfjorden!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå koster nok en bro ganske mye mer enn et helikopter da. Er ikke bare å drite ut en bro heller. Satser på at politikerene selv finner ut hva som er beste anvendelse av pengene, uten min hjelp. Kankskje de heller bør brukes på skole feks?

Lenke til kommentar

Brua er ikke til fordel for Suldal. Hvis den bygges, vil Sand bli enda mer avsdesliggende, og de mister all gjennomgangstrafikk.

Derimot så tjener Sauda på denne ordningen. Det blir lettere for politi og ambulanse å rykke ut fra Sauda, når det skjer noe ute i suldalsbygdene, og Sauda blir ikke sittende uten utrykkningskjøretøy fordi en ferje hindrer dem. Videre trenger Sauda en ny vei til Stavanger...

Lenke til kommentar
Ja, jeg gir da f. i om stakkarne i Suldal må sulle bort tretti minutter hvis de ikke rekker fergen?

Ja, jeg skulle likt å se deg å ta ferge den dagen du hadde blitt syk.. eh.. wait.. du hadde vel bare fått pappa til å bestille privat helikopter :roll:

Støtt distriktene! :w00t:

Lenke til kommentar

@Glortelion: Det å bruke en del penger for å få opp kvaliteten på veinettverket i Rogaland, landets tredje største fylke i innbyggertall, er vel noe du burde støtte?

Ryfylke-regionen skal kobles sammen med Stavanger-regionen via fastlandet istedet for Renfast-tunnellene sånn som idag.

Man skal kunne kjøre landfast fra Sauda til Stavanger, uten å måtte ta ferjer.

Og det er ingen som bor på noen øyer, men det er snakk om den store Boknafjorden som ligger mellom nord og sørfylket.

Dette går allerede inn i transportplanen, og det er vedtatt utbygging for mange milliarder kroner. Og som sagt så støtter Rogaland dette selv, fordi veldig mye av norges verdier skapes akkurat her.

Utenom den lille brua over Sandsfjorden, så er det snakk om en lang og kjempedyr tunnell mellom Etne og Sauda, tunnell under havet fra Hundvåg til fastlandet, mange flere bruer og utbedringer av veistrekninger.

Kanskje folk bør sette seg inn i en sak før de uttaler seg?

Endret av anth
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...