Gå til innhold

Ja til bru over Sandsfjorden!

Anbefalte innlegg

Stemmer nei jeg. Ikke f om skattepengene mine skal gå til en bro et sted jeg kanskje kommer til å kjøre tre ganger i mitt entire life.

Hvorfor skal mine skattepenger gå til noe i Oslo Vest? - et sted jeg sannsynligvis aldri kommer til å kjøre

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg betaler 14 % skatt eller noe, men får vel det aller meste tilbake med selvangivelsen. Kunne fått frikort, men jeg har mange små arbeidsgivere... :p Og frikort fungerer best hvis du bare har en arbeidsgiver.

Og angående skattepenger i oslo Vest - der brukes det ikke mye. Oslo Øst får svømmebasseng og fotballbaner etc. Her i vest skranter alt.

Jeg mener ikke at jeg bare skal betale for mitt område, men den sytingen om bro et sted jeg ikke aner hvor er, og et sted der avisen er på nynorsk, er ikke det jeg prioriterer.

Lenke til kommentar

Joachim, nå er du på dypt vann. Oslo (spesielt vestkant) bader i penger, mens distriktene sliter. Jeg mener det er riktig å bruke skattepengene fra folk i Oslo til en bro et annet sted, og hvis du ikke mener det så sier det egentlig ganske mye om deg.

Forøvrig er det tull at frikort ikke fungerer med flere arbeidsgivere...

Endret av @kd
Lenke til kommentar

Hvis frikort skal brukes hos flere faste arbeidsgivere, må de drive å skrive på, og gi deg det tilbake, du gi det til neste mann osv. Et ganske fint styr. Jeg tror jeg har fire formelle arbeidsgivere, så det er ikke noe jeg gidder. Dessuten får du god rente på det du får tilbake av skatten. :p

Det er ikke mye bading i penger på Oslos vestkant. RV stemmer i mot utbedring av tennisanlegg, de offentlige bygningene forfaller. Ullern Bydel har to ungdomsklubber.

Lenke til kommentar
Og frikort fungerer best hvis du bare har en arbeidsgiver.

Jeg har omtrent fjortenhundreogfemti arbeidsgivere og bruker frikort. Ikke noe problem...

Slik som andre sier, Vi skatter til alle mulige slags steder rundt omkring i landet vårt.

Lenke til kommentar
Ja, jeg gir da f. i om stakkarne i Suldal må sulle bort tretti minutter hvis de ikke rekker fergen?

Det gir jeg også f. i! Men jeg tenker på syke folk som gjerne trenger akutt legehjelp. De kan jo regne med å dø fordi ferja ikke går, hvor idiotisk er ikke det?

Lenke til kommentar
Ja, jeg gir da f. i om stakkarne i Suldal må sulle bort tretti minutter hvis de ikke rekker fergen?

Her er det snakk om timer med venting, og det liker vell du og tenke på viss det var DU som lå i en sykebil med f.eks. skuddskade elns der du blør og ikke får stanset det? Joda, kan ikke du prøve og ringe med resultatet?

Lenke til kommentar

Det gir jeg også f. i! Men jeg tenker på syke folk som gjerne trenger akutt legehjelp. De kan jo regne med å dø fordi ferja ikke går, hvor idiotisk er ikke det?

Helikopter?

Lenke til kommentar

Helikopter?

Du er inne på noe, men man kan jo ikke regne med at et helikopter alltid vil være tilgjengelig i slike situajoner. Da kan det være greit å ha ei bru. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...