Gå til innhold

Program som redder harddisk

Anbefalte innlegg

Igår var jeg så heldig at den ene hardisken min kræsjet. Da det skjedde forsvant 150 GB med diverse data. Har prøvd å redde denne dataen med Easy Recovery (som jeg alltid har brukt før) men uten hell denne gangen.

noen forslag på programmer som kan prøves/brukes...?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Samme skjedde meg.. Min disk fikk ikke kontakt med maskinen, ble ikke funnet i det heletatt. prøvde allt uten hell. Ringte så ps data for å få returnert fikk et nødtips derfra om å legge disken i kjøleskapet noen timer for så å prøve.. Virker helt sykt og latterlig men hadde ikke noe å tape, funka dog ikke.

Hva slags disk har du? Finner maskinen din disken? Prøv å gå på din harddisks hjemmeside og sjekk om det tilbys slikt software. WD gjør hvertfall det!

Lenke til kommentar

maskinen finner hardisken, men klarer ikke lese den i Explorer. Den er av merket Western Digital Caviar (200GB). Jeg klarer å få lest fra hardisken med Easy Recovery, men alle mappene blir feks hetende dir1, dir2, dir3 ++ mens filene har lignende navn.. er interisert i å prøve å finne et program som klarer å hente ut alle filene med "riktige" filnavn.

skal prøve metodene og programmene som er nevn og komme tilbake med hvordan det gikk/går.

edit: rettet trykkleif

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar

har testet divere programmer for å redde ødelagte hardisker. de jeg har prøvd klarer bare å redde ut 2 GB av totalt 150 GB...

også funnet ut at "filsystemet" på den ødelagte disken er RAW. noen som har noen erfaring med å hente ut data fra dettte?

kan hende boot record'en på disken er ødelagt.. men ikke funnet noen ting for hvordan jeg skal fixe dette. noen forslag?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...