Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløst nettverk og trådløs telefon krasjer.

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg har et trådløst nettverk med en Netgear WGT642 router og to trådløse kort av typene Topcom Skyr@cer Pro PC Card 3054 og Skyr@cer PCI 111.

Den trådløse telefonen er en Doro X100.

Når jeg passerer den trådløse telefonen med en bærbar pc, mister jeg signalet. går jeg tilbake 5 cm, har jeg fullt signal.

Jeg ble fortalt at jeg måtte forandre på kanalen routeren sender signalet på, men jeg vet ikke hvilken kanal eller frekvens telefonen sender på.

Noen som vet hvordan jeg kan finne ut av det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

da må du ha en GPS utstyr på maskinen. Den brukes som kartplotter for hvor de trådløse ruterene er når du finner de i Netstumbler men trengs ikke. Det med å finne frekvensen for trådløse må du har utstyr til viss du ikke kan lese fra infoen levert fra de som lagde den.

Men prøv å bytte litt på kanalen på ruteren din og se om det hjelper. Det som er problemet er at begge de to bruker 2.4GHz båndet. Og trådløse utstyr bruker en funksjon som heter CSMA/CA (usikker om det er korrekt skrevet). Det betyr at når den skal sende traffikk er at den hører om noe bruker den frekvensen får å sende. Og den vil då ikke sende traffikk før det er ledig (høflighets policy enkelt sagt ;) ).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...