Edmund Blackadder Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Hei! Jeg vil bare advare dere og dele en erfaring. Jeg opplevde en gang en god del ganger hvor min maskin klikket hele tiden. Men så så jeg på nettet en reklame der det var noe smo het "Error Guard" eller noe sånt. Jeg tenkte at ja dette må jeg få meg. Det så ganske profft ut og alt sånn. Jeg lastet det ned og scannet. Dem fant mange hundre såkalte "errors" på min maskin. Men som de fleste sånne programmer, så må man betale for å fjerne det den har skannet. Så jeg var dum nok til å gjøre det (merk! Dette er lenge siden). Så fjernet den alt. (Jeg lot meg ekstra lure fordi jeg hadde ikke noe erfaring med sånne programmer og tenkte at alt var okey siden det stod "Repair" men det betydde altså at de slettet alle disse. Etter denne "repareringen" så klikket maskinen, og jeg tok den på på nytt. Da kom den opp til den blå skjermen med windows merket, rett før du velger hvilken bruker du skal inn på. Der stoppet det! Med andre ord, jeg fikk ikke på maskinen. Så dette programmet, hadde vært ALTFOR ivrig og tydeligvis slettet for eks. noen litt skadete systemfiler eller noe sånt. Så jeg advarer dere! Hold dere langt unna sånne programmer. Jeg vet hva dere tenker: " For en lettlurt idiot ". Jeg bare bøyer meg i støvet, men dette var som sagt lenge siden. Men for å slutte denne historien så ordnet jeg dette fordi jeg har et så vanvittig artig program som heter Norton Ghost . Den backupen ordnet biffen. Jeg har nemlig gjort noe smart. Jeg har delt opp harddisken min i to deler. Den ene skal være en ganske liten del (ca. 20GB av 120 GB) som skal inneholde systemfilene og alt sånn for at windows skal fungere. Og så den andre delen bruker jeg som harddisk. Så lagde jeg backup med Norton Ghost av den lille harddisken sånn at når jeg tar denne backupen er ALT helt ship-shape og i tillegg mister jeg ingen av filene mine for de er på den andre delen. Unharmed! Men en av bakdelene her er at jeg må reinstallere de største programmene og spillene fordi det er vel noe sånn registry greier. men jaja! Ferdig arbeid! Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Sunt bondevett er noe alle burde ha. Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Se også http://www.spywarewarrior.com/rogue_anti-spyware.htm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå