Gå til innhold

Hvordan skal Glisevask skaffe 5.000?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mine foreldre betalte selve turen og 1000 i lommepenger (Noe av turen ble betalt av dugnad). Resten betalte jeg selv. Brukte vel 3-4000 i lommepenger. Det har ikke noe med at de ikke hadde råd til å betale alt, men de vil at jeg skal lære å tjene egne penger.

Å få sommerjobb er ikke så vanskelig. Lag en slags presentasjon av deg selv der du skriver litt om hvor gammel du er, hva du er intressert i, hva du kan osv. og lever denne til der du ønsker jobb. Noen steder må man være 18, men på steder som Rimi, Prix, Coop Mega, Kiwi, Elkjøp, Narvesen og slikt går sikkert an. Selv fikk jeg nettopp jobb på Expert og jeg er bare 1 år eldre en deg.

Lenke til kommentar
[Off-topci] Shopping for tre tusen kroner i London?!

[/Off-Topic]

Ja det var vel sinnsykt lite for deg det, er vel det du får pr dag :hmm:

Greit nok at din "mamma og pappa" tjener penger, men la nå ikke det gjennomsyre forumet med tildels nedlatende holdninger til arbeidsfolk :hmm:

Nei herregud, jeg er ikke nedlatende overfor det du kaller "abreidsfolk". Norge stopper uten dem også.

Synes du skrev london. men Scarbourogh er jo en veldig turistisk by da... regner vel uansettt med at dere tar en dag eller to på shopping i London. men samme det

og snekkeren, jeg må også jobbe litt for pengene mine. Bare så det er sagt. Ikke snakk om å bli sprunget bak med et kredittkort.

Lenke til kommentar
Nei herregud, jeg er ikke nedlatende overfor det du kaller "abreidsfolk". Norge stopper uten dem også.

Greit nok, men din fremheving av ting, viser at du gjør alt for å markere at du tilhører "overklassen"

FEKS:

Jeg har i sammarbeidet med styret i de selskapene jeg arbeider i, kommet opp med en passende timeavlønning.

Det tar mer enn et kvarter. Denne helgen har jeg for et lite beløp måtet olje:

8 teakstoler med armlene

4 teakstoler uten armlene (supleringstolene)

4 teak-dekkstoler

1 teakbord

1 suppleringsbord i teak

Det hadde vel holdt lenge med å skrive "hagemøblene" men du måtte her spesifisere at det var Teak ( forøvrig et dårlig valg med tanke på miljøet) og anntall "suppleringsstoler :whistle:

Lenke til kommentar

Snekker, nå synes jeg du tar deg nær av ting.

1. Teak må rensens med rød sprit førs oljen kan påføres. Fremheving av ordet teak var gjort da dette er mer arbeid enn med andre tre-sorter.

2. jeg tok med antallet, for å ikke få slengt i trynet at jeg hadde oljet en liten suppleringsstol.

3. jeg er ansatt i noen aksjeselskaper, det er sikkert du også. Det er du/dere som påstår at jeg ikke tjener ærlige penger.

4. All vår teak hadde med seg sertifikat på at det var "oppdrettsteak".

Lenke til kommentar

Synes blåbærplukkings-ideen din var god, jeg. Det holder kanskje ikke til 5000kr, men du kan sikkert tjene litt. :) SKaff deg en blåbærplukker og sett igang.. spørsmålet er bare hvor du skal finne blåbær ;) De er vel ikke kommet enda. Uansett.. har du så utrolig hastverk med å få denne maskinen da?

Lenke til kommentar

Passe unger kan jeg faktisk også gjøre, for jeg har god erfaring og elsker unger! Tror det eller ei.. :p

Fikse PC for en billig penge, på døra..? Kunne jo vært noe.. Timeslønn der synes dere da? 700 er standard for et firma, så jeg må jo ligge LANGT under det!

Lenke til kommentar
Det er vel noe av det mest uøkonomiske du kan kjøpe! Seriøst, tviler virkelig på at du merker noen stor forskjell fra den og en av toppmodellene til en valig 939 CPU.

Helt enig.. er idioti du får allt for høy pris i forhold til ytelse...

Lenke til kommentar

Bytta ut FXn med en AMD Athlon 64 4000+ 2.4GHz Socket 939, 1MB, BOXED m/vifte!

Prisen ligger nå bare på 14522!! =D

EDIT: Om jeg går ned til 512kb versjonen sparer jeg jo over 1000, men hvordan er forskjellen?

EDIT: Hva i huleste er forskjellen på denne og denne egentlig? :ohmy:

Ble litt mye "fagprat" nå, som ikke har så mye med Off Topic.. :p

Endret av Glisevask
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...