lokeland Skrevet 1. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2005 Er ikke engang i London! Vi skal til en by som heter Scarborough.. Suvenirer og alt sånt koster litt, pluss mat, spilling på stands på stranda og spilling i bodene i fornøyelsesparken Flamingoland! Lenke til kommentar
Even. Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Mine foreldre betalte selve turen og 1000 i lommepenger (Noe av turen ble betalt av dugnad). Resten betalte jeg selv. Brukte vel 3-4000 i lommepenger. Det har ikke noe med at de ikke hadde råd til å betale alt, men de vil at jeg skal lære å tjene egne penger. Å få sommerjobb er ikke så vanskelig. Lag en slags presentasjon av deg selv der du skriver litt om hvor gammel du er, hva du er intressert i, hva du kan osv. og lever denne til der du ønsker jobb. Noen steder må man være 18, men på steder som Rimi, Prix, Coop Mega, Kiwi, Elkjøp, Narvesen og slikt går sikkert an. Selv fikk jeg nettopp jobb på Expert og jeg er bare 1 år eldre en deg. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 [Off-topci] Shopping for tre tusen kroner i London?![/Off-Topic] Ja det var vel sinnsykt lite for deg det, er vel det du får pr dag Greit nok at din "mamma og pappa" tjener penger, men la nå ikke det gjennomsyre forumet med tildels nedlatende holdninger til arbeidsfolk Nei herregud, jeg er ikke nedlatende overfor det du kaller "abreidsfolk". Norge stopper uten dem også. Synes du skrev london. men Scarbourogh er jo en veldig turistisk by da... regner vel uansettt med at dere tar en dag eller to på shopping i London. men samme det og snekkeren, jeg må også jobbe litt for pengene mine. Bare så det er sagt. Ikke snakk om å bli sprunget bak med et kredittkort. Lenke til kommentar
Bogan Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Å få 1000kr for å trimme pappas pryd busk et kvarters tid anser jeg ikke som jobb. Snekker'n veldig bra innlegg du kom med der Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Det tar mer enn et kvarter. Denne helgen har jeg for et lite beløp måtet olje: 8 teakstoler med armlene 4 teakstoler uten armlene (supleringstolene) 4 teak-dekkstoler 1 teakbord 1 suppleringsbord i teak Det er ganske mye arbeid, bare sånn tips. Lenke til kommentar
Bogan Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Joda for all del. Men tviler på hvis du setter opp allt du i løpet av et år har gjort og sammenligner med alle pengene du har fått ender med en ganske høy timelønn.. Men nok om det. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Jeg har i sammarbeidet med styret i de selskapene jeg arbeider i, kommet opp med en passende timeavlønning. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Nei herregud, jeg er ikke nedlatende overfor det du kaller "abreidsfolk". Norge stopper uten dem også. Greit nok, men din fremheving av ting, viser at du gjør alt for å markere at du tilhører "overklassen" FEKS: Jeg har i sammarbeidet med styret i de selskapene jeg arbeider i, kommet opp med en passende timeavlønning. Det tar mer enn et kvarter. Denne helgen har jeg for et lite beløp måtet olje: 8 teakstoler med armlene 4 teakstoler uten armlene (supleringstolene) 4 teak-dekkstoler 1 teakbord 1 suppleringsbord i teak Det hadde vel holdt lenge med å skrive "hagemøblene" men du måtte her spesifisere at det var Teak ( forøvrig et dårlig valg med tanke på miljøet) og anntall "suppleringsstoler Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Snekker, nå synes jeg du tar deg nær av ting. 1. Teak må rensens med rød sprit førs oljen kan påføres. Fremheving av ordet teak var gjort da dette er mer arbeid enn med andre tre-sorter. 2. jeg tok med antallet, for å ikke få slengt i trynet at jeg hadde oljet en liten suppleringsstol. 3. jeg er ansatt i noen aksjeselskaper, det er sikkert du også. Det er du/dere som påstår at jeg ikke tjener ærlige penger. 4. All vår teak hadde med seg sertifikat på at det var "oppdrettsteak". Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Synes blåbærplukkings-ideen din var god, jeg. Det holder kanskje ikke til 5000kr, men du kan sikkert tjene litt. SKaff deg en blåbærplukker og sett igang.. spørsmålet er bare hvor du skal finne blåbær De er vel ikke kommet enda. Uansett.. har du så utrolig hastverk med å få denne maskinen da? Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 1. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2005 Ikke så veldig, men vil helst ha den før GetToether da! Det er jo et sted i juni, så jeg har ikke altfor mye tid! Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Du kan jo også fikse PC'er. Rydde/ordne hager, handle matvarer for gamle damer (De er jo ofte stinn i gryn ).. søke på legater, og uhm... passe unger? Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 1. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2005 Passe unger kan jeg faktisk også gjøre, for jeg har god erfaring og elsker unger! Tror det eller ei.. Fikse PC for en billig penge, på døra..? Kunne jo vært noe.. Timeslønn der synes dere da? 700 er standard for et firma, så jeg må jo ligge LANGT under det! Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Eller bare gå ned til en "vanlig" prosessor? da er du spart mange tusen med en gang.. Husk at det kommer porto i tillegg til det her. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 1. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2005 Vet, men jeg har nok bestemt meg får det råeste.. Regner med porto på et par hundre, det er jo en jobbedag bare det! Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Det er vel noe av det mest uøkonomiske du kan kjøpe! Seriøst, tviler virkelig på at du merker noen stor forskjell fra den og en av toppmodellene til en valig 939 CPU. Lenke til kommentar
Bogan Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Det er vel noe av det mest uøkonomiske du kan kjøpe! Seriøst, tviler virkelig på at du merker noen stor forskjell fra den og en av toppmodellene til en valig 939 CPU. Helt enig.. er idioti du får allt for høy pris i forhold til ytelse... Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 1. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2005 (endret) Hmmm, blir nekta av modern å overklokke da så jeg ønsker full ytelse! EDIT: Hvilken burde jeg isåfall velge da? Endret 1. mai 2005 av Glisevask Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Haha, da kjøper du heller 2stk vanlige CPUer, klokker den ene, og har den andre i reserve om det går gæli.. Nei, men hvis du har litt vett i hodet, og ikke virkelig trenger den CPUen til profesjonelt bruk, stå over.. Lover deg at det går unna med den her http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=308954&cks=PRL De 512kb cache TVILER jeg på at du trenger. Men gjør som du vil Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 1. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2005 (endret) Bytta ut FXn med en AMD Athlon 64 4000+ 2.4GHz Socket 939, 1MB, BOXED m/vifte! Prisen ligger nå bare på 14522!! =D EDIT: Om jeg går ned til 512kb versjonen sparer jeg jo over 1000, men hvordan er forskjellen? EDIT: Hva i huleste er forskjellen på denne og denne egentlig? Ble litt mye "fagprat" nå, som ikke har så mye med Off Topic.. Endret 1. mai 2005 av Glisevask Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå