Gå til innhold

Hvordan skal Glisevask skaffe 5.000?

Anbefalte innlegg

Oy yeah, kan dra fra Drammen til Stavanger for å jobbe! :w00t:

Kan jo prøve det her med å sette opp lapper på butikker om hagearbeid og sånt shit da? Andre lignende jobber som kan gjøres? Vaske bil!! =D

1000kr DAGEN???? Oh my!! =D Det høres jo kjempebra ut *BegynneÅSkrive*

Hagearbeid kan du nok faktisk tjene litt på, men det er blitt mye konkuranse etter at polakkene kom.

Samtidig kan nok noen finne det betryggende å ansette en norsk sunn gutt. Så når du skal dele ut flyers, skriv på norsk, med god gramatikk. Flyerne fra polakkene står enten på et helt sykt norsk eller et enda sykere engelsk..

Se, selv en 16-åring kan tjene nærmere tusen kroner dagen. hva sa jeg B-real? Antar at en fabrikkarbeider tjener like mye. Og det er jo mange yrker med timepriser på 1500,- pluss mva. (riktignok ikke aktuelt for trådstarter, men måtte bare få det ut...)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

.. Men saken er det at jeg allerede har en jobb som avisbud på torsdager! Da tjener jeg ca. 100-200 kr og halvparten går til Englandstur med klassen i slutten av August i tiende, :p

Hvis du skal på klassetur som er obligatorisk til skolen synes jeg foreldrene dine skulle betalt for deg. Da har du spart litt penger.

(Foreldrene mine sponset klassetur for meg. Tror det er vanlig.)

Lenke til kommentar

Hehe, hmm.. Ja..

Men skal jeg bare gå på dører å dele ut flyers da? Er jo mye enklere å henge opp lapper på butikker og jeg burde kanskje ha verktøy og hageredskaper selv da?

EDIT:

RAM: Litt av poenget er at vi skal jobbe å tjene penge selv, er et lite prosjekt.. Mange som starta opp "firma" forrige gang lærerteamet vårt hadde samme klassetur! Noen idèer der?

Endret av Glisevask
Lenke til kommentar
Hvis du skal på klassetur som er obligatorisk til skolen synes jeg foreldrene dine skulle betalt for deg.

Obligatorisk? Tror ikke det, for det har ikke skolen lov til. Det er nok opp til hver enkelt om de vil reise, og bruke penger, eller ikke. Skolen har ikke lov å arrangere noe som koster penger.

Eller tar jeg feil? :dontgetit:

Lenke til kommentar

Turen i det hele tatt er ikke obligatorisk..! Og nei, skolen har ikke lov til å gjøre noe sånt obligatorisk..

De har full rett til å arrangere noe som koster penger, men det kan ikke være obligatorisk! I vårt tilfelle er det jo vår egen innsats som ligger bak turen..

Men jeg kom opp med en god "firma"idè!! Blåbær levert på døra?? ;P Kjøper en blåbær plukker, bruker litt tid på å rense og selger det i bøtter/spann! :) Hvor mye tror det et 5liters spann med fersk blåbær kan gi av gryn?

Lenke til kommentar

Morsom du Hyrlen! :D Skal jeg ha PC, så skal jeg ha en rå en.. ;) For en gangs skyld!

Vurderer å oppgradere RAMen til 2 x Corsair TWINX2048-3200C2 DDR-DIMM 2048MB Kit w/two matched CMX1024-3200C2 DIMMs!

Da ender vi på litt over 17.000.. :p Noen som tror jeg greier det?

Lenke til kommentar
Klassetur du må tjene penger til selv? :ohmygod:

Mama og papa betalte nærmere syv tusen for polenturen min liksom, aldri aktuelt at jeg skulel tjene dem.

Ja du er jammen heldig som har så rike foreldre... :p

Lenke til kommentar

Mama og papa betalte nærmere syv tusen for polenturen min liksom, aldri aktuelt at jeg skulel tjene dem.

Ok, greit at foreldrene dine tjener nok penger til salt på grøten. Er ikke det som er problemet.

Det som skremmer meg er din mangel på innsikt i andre nordmenns situasjon.

Lenke til kommentar

Ok, greit at foreldrene dine tjener nok penger til salt på grøten. Er ikke det som er problemet.

Det som skremmer meg er din mangel på innsikt i andre nordmenns situasjon.

Haha :!:

Og ja, PCXray! 4gb feit RAM :love:

Lenke til kommentar

5000 til konfen?? rekner mer med 15.000-20.000 til min (en uke til :))

og du trenger ikke 4GB med ram, 1GB holder i mengder, liker min 512 geil ram :)

men plenklipping og jordbærsalg kan du tjene litt på. i fjord jobbet jeg hele sommeren og fikk 5k for plenklipping og 12-13k for jordbærsalg :D

Lenke til kommentar

Nei,men så er det ikke alle som har en "mamma og pappa" som kan bla opp heller da :whistle:

Og så har du oss som har barn og ikke vil gjøre dem en bjørnetjeneste og springe bak dem med kredittkortet, men heller foretrekker at barna lærer å sette pris på ting og gjør noe for å få dette, istedenfor å få alt lagt i hendene :whistle:

Lenke til kommentar
[Off-topci] Shopping for tre tusen kroner i London?!

[/Off-Topic]

Ja det var vel sinnsykt lite for deg det, er vel det du får pr dag :hmm:

Greit nok at din "mamma og pappa" tjener penger, men la nå ikke det gjennomsyre forumet med tildels nedlatende holdninger til arbeidsfolk :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...