lokeland Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Skal ut å kjøpe meg nytt HK, og fordi jeg skal kjøpe meg disker som bruker S-ATA II teknologien tenkte jeg at da er det jo like greit å kjøpe et HK som i det hele tatt støtter dette..! Har noen et par anbefalninger? Vil helst handle på Komplett.. Og HK skal være på socket 939! Lenke til kommentar
un0kai Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 allt av nforce 4 ultra og sli chipset, skal ha 4xsata2 kontakter... merk at vanlig nf4 ikke har sata2, men kan moddes til sata2... Lenke til kommentar
skille Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 allt av nforce 4 ultra og sli chipset, skal ha 4xsata2 kontakter... merk at vanlig nf4 ikke har sata2, men kan moddes til sata2... Hvordan mener du det kan moddes til SATA2? Har du noen link som kan beskrive dette? -Trond Lenke til kommentar
un0kai Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 (endret) allt av nforce 4 ultra og sli chipset, skal ha 4xsata2 kontakter... merk at vanlig nf4 ikke har sata2, men kan moddes til sata2... Hvordan mener du det kan moddes til SATA2? Har du noen link som kan beskrive dette? -Trond det kan/kunne moddes til sata2 og sli for den del på samme måte som man modder en ultra til sli... kortslutter loddepunkt på chipsetet... Skal se om jeg finner link om to strakser...' edit: Les her..... Men husk at ingenting er garantert, jeg vet at nyere revisjoner av neo4-f (tror den har en ekstra bokstav etter -f, men husker ikke hvilken) og dfi ultra-d iallefall har blitt forandret på for å forhindre dette. Tror de har lagt "enamel" over loddepunktene slik at de blir forseglet... Endret 1. mai 2005 av un0kai Lenke til kommentar
gsn Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 (endret) Prisklasse? Asus A8N SLI-Deluxe er jeg helt fornøyd med, du må/bør bytte ut chipsett kjøleren, dette er kanskje det billigste alternativet. DFI kortene er vell de beste, man kan sette DRAM Volt veldig høyt (4.1V?) og de har gode overklokkings instillinger, DFI kort koster en del mer. Edit: leste feil, tidlig på morningen Endret 1. mai 2005 av gsn Lenke til kommentar
skille Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 hmm, er det ikke SATA2 på de som standard? Tatt fra DFI hjemmeside: Four Serial ATA ports supported by the nForce4 chip - SATA speed up to 3Gb/s Lenke til kommentar
gsn Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 (endret) Glem det, så på dfi sine sider. Virker som alle DFI nforce 4 kort har sata2. http://www.dfi.com.tw/Product/xx_product_s...TYPE=LP&SITE=US Endret 1. mai 2005 av gsn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå