Gå til innhold

Norman finner trojaner gjennom Ad-Aware?

Anbefalte innlegg

Jeg har siste versjon av Norman antivirus og Ad-Aware SE.

Fullstendig søk med Norman gir ingen virustreff.

Ved standardsøk i Ad-Aware, popper Norman Virus Control opp med melding om flere trojanere. Disse meldingene kommer opp etter hverandre, det er flere av samme type, men som ligger i forskjellige mapper, langt inne i Documents ---> en eller annen temp-mappe:

Java/Byteverify.F

Java/IEStart.A

Java/OpenConnection.F

Java/IEStart.A

Java/OpenConnection.F

Java/Byteverify.F

Java/Byteverify.F

Når alle disse har kommet opp, og jeg velger lukk, kjører Ad-Aware seg ferdig, med null treff på spyware.

Karantenen i Norman er full av disse trojanerne, som går igjen flere ganger i forskjellige mapper:

normankarantene6qx.th.jpg

Så sletter jeg alle i karantenen, og kjører Ad-Aware på nytt: Samma driten.

Jeg har også merket i det siste at ikoner har forsvunent fra helt nederst til høyre, der klokka ligger. Norman ligger ikke der, selv om alle Norman-prosesser kjører normalt.

Jeg bruker en lovlig versjon av Norman jeg har fått av Postbanken, pluss XP´s brannmur.

Skal jeg bare ta en format og legge inn Windows på nytt, eller finnes det enklere løsninger? Jeg gidder ikke sitte i timesvis og fikse virus, da fjerner jeg heller hele driten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg prøvde det, fant ingenting, hverken Norman eller Ad-Aware.

Det som er så rart er at hver eneste gang jeg kjører Ad-Aware, så finner Norman trojanere. Dette skjedde ikke i sikkerhetsmodus, men det skjer selv om jeg nettopp har kjørt gjennom Ad-Aware.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...