Playmofetish Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Jeg har siste versjon av Norman antivirus og Ad-Aware SE. Fullstendig søk med Norman gir ingen virustreff. Ved standardsøk i Ad-Aware, popper Norman Virus Control opp med melding om flere trojanere. Disse meldingene kommer opp etter hverandre, det er flere av samme type, men som ligger i forskjellige mapper, langt inne i Documents ---> en eller annen temp-mappe: Java/Byteverify.F Java/IEStart.A Java/OpenConnection.F Java/IEStart.A Java/OpenConnection.F Java/Byteverify.F Java/Byteverify.F Når alle disse har kommet opp, og jeg velger lukk, kjører Ad-Aware seg ferdig, med null treff på spyware. Karantenen i Norman er full av disse trojanerne, som går igjen flere ganger i forskjellige mapper: Så sletter jeg alle i karantenen, og kjører Ad-Aware på nytt: Samma driten. Jeg har også merket i det siste at ikoner har forsvunent fra helt nederst til høyre, der klokka ligger. Norman ligger ikke der, selv om alle Norman-prosesser kjører normalt. Jeg bruker en lovlig versjon av Norman jeg har fått av Postbanken, pluss XP´s brannmur. Skal jeg bare ta en format og legge inn Windows på nytt, eller finnes det enklere løsninger? Jeg gidder ikke sitte i timesvis og fikse virus, da fjerner jeg heller hele driten. Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Prøv å starte maskinen i sikkermodus (F8 udner oppstart), for så å foreta et virussøk. Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 1. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2005 Jeg prøvde det, fant ingenting, hverken Norman eller Ad-Aware. Det som er så rart er at hver eneste gang jeg kjører Ad-Aware, så finner Norman trojanere. Dette skjedde ikke i sikkerhetsmodus, men det skjer selv om jeg nettopp har kjørt gjennom Ad-Aware. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå