Gå til innhold

Datakjeden i oslo trikser med dvd plater ?

Anbefalte innlegg

Jeg postet litt tidligere på forumet her om å få tak i plater i oslo som fungerte til en grei pris da jeg trengte de litt raskt.

Valget kom til slutt på intenso dvd+r 8x fra datakjeden som ligger i møllergata..da jeg først var nede og fikk 5 plater gratis som han hadde bak disken for å teste.

Veldig bra tenkte jeg og kom meg hjem og fikk testet platene, og de fungerte faktisk helt greit.

Media koden på de 5platene er følgende:"MBIPG101-R04-01"

Brente med benq 1620 og oppnår forholdsvis greit resultat. Kvalitetsscore ca 95 i nero test.

Så jeg kjører ned igjen og kjøper 3pakker, totalt 75disker.

Tror du ikke de platene jeg nå har fått er av "OPTODISC.OR8"

Han stod der og lovte meg på tro og ære at det var samme plater han hadde på lageret.

Er jo utrolig irriterene for Optodisc er jo ikke akkurat kjent for å lage kvalitetsplater selv om det står "high quality" på pakkene..

Er dette måten datakjeden lurer folk på? Eller kanskje det virkelig var et nytt parti?

Jeg skal iallefall ned på mandag og han en alvorsprat med han som solgte meg de..

Endret av Praeferox
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alltid, når man går noe gratis av noen som skal tjene penger må man ta ting med en klype salt.

Om du har kviteringa fortsatt så er det ingenting som hindrer deg i å gå ned å bytte de til noe annet.

Lenke til kommentar

sjekket du ikke det når du kjøpte dem, står vel klart og tydelig på fronten av pakken tenker jeg. Du skulle vel ha bedt om de samme som du fikk først. Tror ikke de lurer deg, mer at du har lurt deg selv.

Holder meg selv trofast til verbatim, har aldri hatt noe tull, så hvorfor bytte?

Endret av AndersT2
Lenke til kommentar
Alltid, når man går noe gratis av noen som skal tjene penger må man ta ting med en klype salt.

Om du har kviteringa fortsatt så er det ingenting som hindrer deg i å gå ned å bytte de til noe annet.

Har kvitteringen ja..og jeg skal ned og bytte dem.

Noen av dere andre der ute som har erfart noe av det samme?

Lenke til kommentar
sjekket du ikke det når du kjøpte dem, står vel klart og tydelig på fronten av pakken tenker jeg. Du skulle vel ha bedt om de samme som du fikk først. Tror ikke de lurer deg, mer at du har lurt deg selv.

Holder meg selv trofast til verbatim, har aldri hatt noe tull, så hvorfor bytte?

Står ikke klart og tydelig på pakken det nei..

Og jeg bedte om de samme selvfølgelig, han LOVTE meg at alle var av samme type..

Er optodisc som "manufacter" platene men intenso som selger dem i sitt navn så det står ingen plass i det hele tatt før du fysisk har åpnet pakken og tatt plata i brenneren og sjekket med f.eks dvd decrypter.

Endret av Praeferox
Lenke til kommentar

Folk som jobber på datakjeden er faktisk også mennesker. Ergo kan de faktisk også gjøre feil, utrolig nok :roll:

Du får sikkert ordnet på problemet mye raskere og med bedre humør dersom du rolig forklarer situasjonen i stedet for gå i angrepsmodus med en gang. Hva i alle dager slags motiv skulle en ekspeditør på datakjeden ha for å lure deg til å kjøpe optodisker??...

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar
Folk som jobber på datakjeden er faktisk også mennesker. Ergo kan de faktisk også gjøre feil, utrolig nok :roll:

Du får sikkert ordnet på problemet mye raskere og med bedre humør dersom du rolig forklarer situasjonen i stedet for gå i angrepsmodus med en gang. Hva i alle dager slags motiv skulle en ekspeditør på datakjeden ha for å lure deg til å kjøpe optodisker??...

-Stigma

Ja selvfølgelig er de mennesker ;)

Og jeg har ingen planer om å være sur, men syns bare det er utrolig irriterende..

Spesielt når jeg gikk så grundig til verks for å finne ut om platene var noe tess..

Men for all del blir sikkert ingen problemer å få bytta de.

Lenke til kommentar

hvis du ikke kunne se at det var forskjellige disker før du sjekket dem med ett program. Hvordan skulle betjeningen ved datakjeden vite hva slags plater det var? De har bestilt plater i massevis fra en leverandør. Og ikke bestil x antall gi bort plater med bra kvalitet, og x antall plater de skal selge som folk kan klage på.

Skal du gå tilbake og bytte til akuratt samme merke over og over igjen til programmet ditt sier at du har riktige plater?

Lenke til kommentar
hvis du ikke kunne se at det var forskjellige disker før du sjekket dem med ett program. Hvordan skulle betjeningen ved datakjeden vite hva slags plater det var? De har bestilt plater i massevis fra en leverandør. Og ikke bestil x antall gi bort plater med bra kvalitet, og x antall plater de skal selge som folk kan klage på.

Skal du gå tilbake og bytte til akuratt samme merke over og over igjen til programmet ditt sier at du har riktige plater?

Veldig godt poeng, og jeg kan garantere trådstarter at ingen på Datakjeden har som intensjon å lure kunder med variabel kvalitet på plater. Når man må sjekke med et program hva slags plater det egentlig er, hvordan i all verden skal man kunne garantere at en pakke er akkurat de samme som en annen pakke? Det er faktisk mye annet å forholde seg til i en butikk enn å åpne annenhver Intenso-pakke for å sjekke mediekode :p

Selv om Datakjeden har fått disse platene i samme forsendelse, trenger det absolutt ikke være samme plater. Disse kan ha ligget på lager en stund hos leverandør, og dermed ha blitt blandet med forskjellige leveranser. Og før det kan det hende Intenso har hatt de en stund på lager, og dermed kan Optodisc ha blandet seg med MBIPG101-R04-01.

Problemet skulle ihvertfall kunne løse seg enkelt ved å returnere de uåpnede pakkene. Har du åpnet alle sammen, har du dessverre ikke rett til å returnere dem. Dette står nederst på kvitteringen din.

Endret av Playmofetish
Lenke til kommentar
Dette ville ikke vært noe problem hvis det var pålagt å oppgi den faktiske produsenten på innpakningen.

Det kan da ikke være så vanskelig å innføre det...

Tja, da måtte kanskje EU vedtatt en lov som sa det. Tviler på at dette er en veldig aktuell sak for de i Brüssel.

Edit: Ellers er jeg helt enig med AndersT2

Endret av Darth Kjell
Lenke til kommentar

Hvis man skal oppgi på melka, eggene og kjøttet hvor det kommer fra.. så bør det også være krav om at man oppgir det på dvd'er:) Ser ikke noe problem med dette også på dvdplater. Har du sjekket alle produksjonskoder?

Lenke til kommentar
Dette ville ikke vært noe problem hvis det var pålagt å oppgi den faktiske produsenten på innpakningen.

Tja, da måtte kanskje EU vedtatt en lov som sa det. Tviler på at dette er en veldig aktuell sak for de i Brüssel.

Holder at Forbrukerrådet vedtar det.

Personlig anser jeg den faktiske produsenten som vesentlig vareinformasjon som er direkte avgjørende for kjøpsbeslutningen.

Derfor bør dette etter mitt skjønn fremgå av pakningen :hmm:

Lenke til kommentar

Nå er det jo en veldig liten andel av de som brenner DVD-plater selv som overhode bryr seg om produsent/mediakode/mediascore i CDSpeed, så lenge brente DVD'er faktisk leses av ok. Sikkert mange som får seg en ubehagelig overraskelse når de skal se på familefilm/bilder om noen år......

(Jeg bruker kun TY til important stuff, resten bruker jeg 'billige' Verbatim til :p )

Lenke til kommentar

Med fare for å komme litt vel OT så er det vel slik at Forbrukerrådet er som navnet tilsier; et rådgivende organ. De kan ikke vedta noe som helst, og er langt fra objektive i sin tolkning av det eksisterende lovverket.

Lenke til kommentar

Med fare for å komme litt vel OT så er det vel slik at Forbrukerrådet er som navnet tilsier; et rådgivende organ. De kan ikke vedta noe som helst, og er langt fra objektive i sin tolkning av det eksisterende lovverket.

Ja så klart. Utrykket meg litt upresist der.

Det jeg mente er at man i en slik klagesak bør gå til Forbrukerrådet og at det ikke trengs å gå hele veien gjennom EU.

Så det burde heller stått at det holder å gå til Forbrukerrådet!

Hvis de gir deg medhold kan saken tas videre…

Lenke til kommentar
Personlig anser jeg den faktiske produsenten som vesentlig vareinformasjon som er direkte avgjørende for kjøpsbeslutningen.  Derfor bør dette etter mitt skjønn fremgå av pakningen

Duverden for et sirkus det hadde blitt. Tenk bare på at hele hele data-bransjen, lyd/bilde, hvitevarer osv er helt gjennomsyret av billigprodukter fra noen få mer eller mindre ukjente produsenter som de forskjellige merkevareprodusenter kjøper inn i store kvanta og setter klistremerket sitt på.

Over natten ble plutselig ChingChong Electronics kreditert som verdens største leverandør av HvaDetNåSkulleVære :!:

(Men for all del.. Jeg er egentlig helt enig; det hadde gjort verden mye enklere for meg som konsument.)

DrS

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...