Gå til innhold

led som sjifter farge?

Anbefalte innlegg

Grunnen til at den kan lyse i flere farger, er at den har flere ben, så hvis du setter strøm på flere enn to ben om gangen (+ eller - og jord så vidt jeg vet, sånn at det blir f.eks. +, jord og +) så blender fargene seg. Jeg får grønn (grønn-gul), rød, og to nyanser av orange med duo-diodene fra Clas Ohlson. Og siden kameraten din kjøpte en med tre farger, så kan han blande litt mer ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Thermaltake har noen lysdioder med 3 innebygde primærfarger.. Så en egentlig er det 3 lysdioder inne i en liten LED lampe.. Disse LED'ene inni der tennes og slukkes og danner forskjellige farger.. Stilig lys, men jeg veit ikke åssen du får tak i dem da, ettersom jeg fikk mitt ut av ene kabinettet

Lenke til kommentar
Grunnen til at den kan lyse i flere farger, er at den har flere ben, så hvis du setter strøm på flere enn to ben om gangen (+ eller - og jord så vidt jeg vet, sånn at det blir f.eks. +, jord og +) så blender fargene seg. Jeg får grønn (grønn-gul), rød, og to nyanser av orange med duo-diodene fra Clas Ohlson. Og siden kameraten din kjøpte en med tre farger, så kan han blande litt mer ;)

Nei den har bare 2 ben, det er en micro liten krets i den, som får den til å skifte farger. Har til og med sett den selv ;). Å ikke si jeg ikke vet hva jeg snakker om da!! :p Har litt peil, går på Elektro å skal inn på Elektronikk av en spesiell grunn! :D

Også står det at den blinker i flere farger!

Lenke til kommentar

Ok, ok. Sa aldri at du ikke viste hva du snakket om, ville bare informere de andre, og deg om hva som sikkert var grunnen til at LED`en hadde flere farger enn det som var opplyst ;) (virket ut som om du ikke viste det ;) )

De har vel noen sånne på lysdioden.com? :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...