Vizla Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 (endret) Har ingen problemer i f.eks. OpenGL baserte spill som bla. Counter-Strike. ( ikke akuratt verdens mest krevende spill... ) Men derimot i spill som HL2, FarCry etc. har jeg problemer med at skjermene skrur seg av etter random tid. I stad "fikk" jeg spille FarCry i 2 timer før de skrudde seg av, mens når jeg prøvde andre gangen tok det 2 minutter før dette skjedde. Har mange mistanker, og mange teorier.. Men ingen anelse om hvem som er rett, eller om de er relevante i det hele tatt. Windows XP SP2 Hardware: 3x IDE disker ( Disse har jeg prøvd å ta ut, for så og teste. Samme feilen! ) 1x SATA disk 1x cd-rom ( Også prøvd og fjerne denne for å se. Samme feilen! ) Asus p4p800se ( Nyeste bios og drivere. ) 3.4ghz P4 Northwood 6800LE ( Nyeste drivere løste problemet i et spill, Street Legal Redline. Men tror crashene i det spillet var av andre grunner, for problemet vedvarer i andre spill etter driver-update. ) 1x Tagan 480W 1x Ukjent 250W til vifter og annet dilldall Har skjekket alle vifter for å forsikre meg om at de går hele tiden. ( Noe de gjør. ) Målninger fra MBM5: ( Målninger tatt under stresstest i Prime95. ) CPU: 45 grader Case: 30 grader 3.3V : 3.38V 5.0V : 5.13V Vcore: 1.49V Målninger fra RivaTuner: ( Tatt under HL2 test. ) Core temperature: 62 grader Ambient temperature: 33 grader Noen ideèr ? mvh. Vizla *liten addon* Kjører forresten dualspan, men har prøvd å koble fra en skjerm og legge inn drivere på nytt for å få en clean "singel-skjerm" installasjon. Dette funket heller ikke. ( Bruke DriveCleaner 3 til å fjerne gamle drivere. ) Endret 6. mai 2005 av Vizla Lenke til kommentar
N* Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 (endret) kanskje det hjelper å stille opp eller ned refreshrates på skjermen. Endret 1. mai 2005 av N* Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 6. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2005 kanskje det hjelper å stille opp eller ned refreshrates på skjermen. Prøvd, men nei. Lenke til kommentar
Destructionz Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Har akkurat det samme probleme, skjermen og pc'n slår seg av etter "random" tid i spill, men også som til deg bare i enkelte spill. Irriterer meg, ingen som vet hva det kommer av. Siden det skjer til deg i HL2/Farcry og til meg i Guild Wars er det sannsynligvis bare veldi krevende spill det skjer i. Lenke til kommentar
torezz Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Dette kan muligens komme av maskinvare-konflikt. Prøv å deaktivere det integreret skjermkortet ved hjelp av Enhetsbehandling. Lenke til kommentar
MaG-Dr.Dre Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 Har du prøvd å legge inn nye skjermdrivere? Har selv opplevd det samme, og da hjalp det med nye drivere Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 10. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2005 (endret) Dette kan muligens komme av maskinvare-konflikt. Prøv å deaktivere det integreret skjermkortet ved hjelp av Enhetsbehandling. Har gjort det i BIOS. Har du prøvd å legge inn nye skjermdrivere? Har selv opplevd det samme, og da hjalp det med nye drivere tongue.gif Prøvd alt av ForceWare og Omega fra a til å. Endret 10. mai 2005 av Vizla Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 10. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2005 Har akkurat det samme probleme, skjermen og pc'n slår seg av etter "random"tid i spill, men også som til deg bare i enkelte spill. Irriterer meg, ingen som vet hva det kommer av. Siden det skjer til deg i HL2/Farcry og til meg i Guild Wars er det sannsynligvis bare veldi krevende spill det skjer i. stemmer. HL/CS funker fint, Transport Giant og andre strategispill fungerer også. Men så fort jeg "fyrer opp" HL2/FarCry/Swat4 og andre nye spill går det rett vest med svart skjerm. Lenke til kommentar
schwami Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Med Far Cry, er det ikke en utility på start-menyen der som du kan bruke til å stille inn skjermkortegenskaper? Har du forsøkt å gjøre endringer der? Jeg *mener* å huske at i HL2 så kan man benytte seg av OpenGL, ved hjelp av en innstilling i en fil. Tror det var en "experimental feature"... Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 19. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2005 Med Far Cry, er det ikke en utility på start-menyen der som du kan bruke til å stille inn skjermkortegenskaper? Har du forsøkt å gjøre endringer der?Jeg *mener* å huske at i HL2 så kan man benytte seg av OpenGL, ved hjelp av en innstilling i en fil. Tror det var en "experimental feature"... vil jo helst finne ut hva som forårsaker dette Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 19. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2005 men thx til alle tips! Sendte inn kortet hos komplett ( skjermkortet. ), og de fant tydeligvis noe som var feil siden jeg får et nytt kort i posten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå