olejohan Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Hei. Fikk eit virus gjennom msn i dag. Det kommer "check this out" og ein link - eg trykte på linken og fikk viruset! MAskinen er "klikk" og viss eg trykker ctr-alt-del kommer "oppgåvebehandling er daktivert av administratoren" Noken som veit korleis eg skal fjerne det? Ole-Johan Lenke til kommentar
Haii Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 (endret) Hmm... en venn av meg hadde samme problem og han spurte etter Taskmanager.exe filen. Viruse sletter taskman.exe filen. TASKMAN.EXE (Nei, det er ikke virus nei...) Legg den i C:/Windows/ mappen. Deretter Restart så tror jeg at det skal fungere:s Tror det jalfall det han gjord... Correct me if im wrong. Endret 30. april 2005 av ZaLzIce Lenke til kommentar
exmith2k Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 "Check this out" har jo alle nå:S Trykke på den åsså e haila pcen me virus.. Men har me hørt om at msn har virus før? "" Neeeeidaaaa, aldri "" Kommer jo stadig nye virus Lenke til kommentar
arnbju Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 For oss som bruker Opera så legges faktisk ikke viruset inn. Men det kommer opp en sak som spørr om du vil laste ned noe windows update saker. Enda en grunn til å ikke bruke IE Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Det er nesten så det skulle lages en sticky om dette MSN-viruset, så hadde man unngått 10 nye "HJELP!"-tråder hver dag. Følg Sikkerhet-forumet under Programvare. Lenke til kommentar
Blacki Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Ikke for å være slem, men det er da rimlig naivt i disse dager å bare klikke på motta fil når man ikke vet hva det er, og virus faren er stor. Ikke noe problem å bruke IE så lenge man bruker 'prevansjon' og ikke hopper på alt som kommer gjennom fibrene! ( og selvfølgelig har oppdaterte virus og Adwar progs). Skremmer meg også når folk forteler at de bare klikker cancel når virus program forespør for en update sjekk. Og at man må langt nær vet hva adware er for noe!... Og bare blåser av meg når jeg sier at de bør sette seg litt mer inn i dette. Og når "plustligt" det er en dag det er noe "galt" med pc'en ringer meg å spør om hjelp til å fixe... Slik opplever jeg rett som det er. (ah, godt å få det ut... ) Lenke til kommentar
Elgvenn2 Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Offtopic: Det er det naturlige utviklingen vettu. De fleste som kjører bil er ikke bilmekanikere. Der er dataverden på vei også... Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 Stenges Vidare diskusjon kan takast i denne tråden http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=411774 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg