Pilot_ Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Som topic sier, øker effektanlegg noe særlig ytelse, eller er det bare for å gromme lyden? Lenke til kommentar
Freeky2k Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Uten å ha så veldig peiling, så skal effektanlegget gi mer effekt av motoren Litt logisk? Lenke til kommentar
scoot Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Effektannlegg gir mer effekt til 2-takt, 4-takt gir den bare mer lyd ! Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 På min moped så gir effektannlegg endel mer ytelse enn orginalt uplombert eksosannlegg. Får dratt mye mer turtall, og blir mer bunndrag med den og, hvertfall min erfaring. Har suzuki RMX med Metrakit effektanlegg. Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Effektannlegg gir mer effekt til 2-takt, 4-takt gir den bare mer lyd ! Firtaktere skal også ha riktig motstand i eksosanlegget, men de trenger ikke ekspansjonskammer og like mye motstand som en totakter og de er ikke like følsom. Byttet til BSM anlegg på sykkelen min (Honda XL 500S) med mer (!) motstand og mindre (men tøffere) lyd enn orginalpotta og fikk faktisk mer effekt på mellomregisteret. Lenke til kommentar
k1mzor Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Har en standar Suziku rmx, og den dreger helt sinnsykt dårlig i oppover bakker.. Noen som hvet om noen deler eller noe som kan skiftes ut, uten å gjøre noe ulovelig ? Hvor mye fortere går en moped med effektanlegg ? Lenke til kommentar
knut I_89 Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Har en standar Suziku rmx, og den dreger helt sinnsykt dårlig i oppover bakker.. Noen som hvet om noen deler eller noe som kan skiftes ut, uten å gjøre noe ulovelig ? Hvor mye fortere går en moped med effektanlegg ? den går ca i 80-90 med effanleg men har du en gammel moped så er de ikke så bra. Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 Har en standar Suziku rmx, og den dreger helt sinnsykt dårlig i oppover bakker.. Noen som hvet om noen deler eller noe som kan skiftes ut, uten å gjøre noe ulovelig ? Hvor mye fortere går en moped med effektanlegg ? Dessverre Suzuki RMX går utrolig dårlig orginalt, takket være de vannvittige plomberingene. I vognkortet står det at det er 1.04 kW, noe som er meget lite. Min klarer hvertfall ikke mer enn 45 km/t, og kommer det en bakke er det bare å glemme det ... Har kjørt orginalt 2 dager siden jeg kjøpte mopeden i fjor vår. Er ikke noe du kan gjøre for at den kun skal trekke bedre i bakker,da må du nok ut med plomberinger, noe som er ulovlig ... Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 Kommer ann på, har du plombe i potta så hjelper det, men som f.eks på tsx hjelper det bare bittelitt på aks Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 (endret) Ja, det kommer veldig an på hvilken moped du har. Suzuki RMX for eksempel, går fra kattunge til tiger bare ved å bytte potte. (Mener å ha hørt at man kan få den opp til ca. 90 km/t etter å bytte potte :O ) TSX-en min drar ikke så stor nytte av bare effektanlegg. Endret 5. mai 2005 av Zythius Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 Ja, det kommer veldig an på hvilken moped du har.Suzuki RMX for eksempel, går fra kattunge til tiger bare ved å bytte potte. (Mener å ha hørt at man kan få den opp til ca. 90 km/t etter å bytte potte :O ) TSX-en min drar ikke så stor nytte av bare effektanlegg. 90 går ikke med bare effektanlegg på rmx nei på speedo kanskje men 75 ca på flata er mer nøyaktig.. Lenke til kommentar
pr0xy H4xx0r Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 Ja, det kommer veldig an på hvilken moped du har.Suzuki RMX for eksempel, går fra kattunge til tiger bare ved å bytte potte. (Mener å ha hørt at man kan få den opp til ca. 90 km/t etter å bytte potte :O ) TSX-en min drar ikke så stor nytte av bare effektanlegg. med yasuni cross effektanlegg til RMX, så kan du kanskje klare 100 på flata Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Ja, det kommer veldig an på hvilken moped du har.Suzuki RMX for eksempel, går fra kattunge til tiger bare ved å bytte potte. (Mener å ha hørt at man kan få den opp til ca. 90 km/t etter å bytte potte :O ) TSX-en min drar ikke så stor nytte av bare effektanlegg. med yasuni cross effektanlegg til RMX, så kan du kanskje klare 100 på flata bwahaha, nabbzor Lenke til kommentar
2 Fast 4 Biltema Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Hvis du bytter hele eksosannlegget kan det gi mer effekt, men hvis du bare bytter en del kan du miste effekten.... Lenke til kommentar
pr0xy H4xx0r Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Ja, det kommer veldig an på hvilken moped du har.Suzuki RMX for eksempel, går fra kattunge til tiger bare ved å bytte potte. (Mener å ha hørt at man kan få den opp til ca. 90 km/t etter å bytte potte :O ) TSX-en min drar ikke så stor nytte av bare effektanlegg. med yasuni cross effektanlegg til RMX, så kan du kanskje klare 100 på flata bwahaha, nabbzor faen meiner du med da? Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Ja, det kommer veldig an på hvilken moped du har.Suzuki RMX for eksempel, går fra kattunge til tiger bare ved å bytte potte. (Mener å ha hørt at man kan få den opp til ca. 90 km/t etter å bytte potte :O ) TSX-en min drar ikke så stor nytte av bare effektanlegg. med yasuni cross effektanlegg til RMX, så kan du kanskje klare 100 på flata Kanskje ja! Et kanskje med 1:100000million sjanse for ja. Lenke til kommentar
TDK Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Ja, det kommer veldig an på hvilken moped du har.Suzuki RMX for eksempel, går fra kattunge til tiger bare ved å bytte potte. (Mener å ha hørt at man kan få den opp til ca. 90 km/t etter å bytte potte :O ) TSX-en min drar ikke så stor nytte av bare effektanlegg. med yasuni cross effektanlegg til RMX, så kan du kanskje klare 100 på flata Kanskje ja! Et kanskje med 1:100000million sjanse for ja. Med orkan medvind, hjemlengsel og med en selskapssyk Valgjerd Svartstad Haugland i helene, kanskje det hadde gått..... Som sagt gir EFFEKTanlegg mer effekt i de fleste sammenhenger. Mest på totaktere. Lenke til kommentar
scoot Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 (endret) Effektannlegg gir mer effekt til 2-takt, 4-takt gir den bare mer lyd ! Firtaktere skal også ha riktig motstand i eksosanlegget, men de trenger ikke ekspansjonskammer og like mye motstand som en totakter og de er ikke like følsom. Byttet til BSM anlegg på sykkelen min (Honda XL 500S) med mer (!) motstand og mindre (men tøffere) lyd enn orginalpotta og fikk faktisk mer effekt på mellomregisteret. Sant det, men siden det gir lite effekt så la jeg ordene sånn My bad:) Endret 6. mai 2005 av Sc0oT Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 Ja, det kommer veldig an på hvilken moped du har.Suzuki RMX for eksempel, går fra kattunge til tiger bare ved å bytte potte. (Mener å ha hørt at man kan få den opp til ca. 90 km/t etter å bytte potte :O ) TSX-en min drar ikke så stor nytte av bare effektanlegg. med yasuni cross effektanlegg til RMX, så kan du kanskje klare 100 på flata bwahaha, nabbzor faen meiner du med da? Antageligvis at du ikke har sjans. Noe jeg har pørvd å knø inn i hodet til folk, på et annet forum. Er at trim hjelper deg kun opp i hastigheten, og hastigheten du oppnår på max turtall, bestemmes av hvilken dreving du har. Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 Jepp enig med Martin der. Min klarte jeg 95 km/t med 15 dreving og kun effektannlegg, men det var i en helvetes nedoverbakke ^^ RMX går i ca 80 km/t med effektanlegg, noen sier 85 km/t, hvertfall, kan tenke meg mellom 75-80 ekte km/t. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå