Gå til innhold

Hvordan fjerne unødvendige bakgrunnsprosesser?

Anbefalte innlegg

Jeg har et tungt rekneprogram (MatLab 7) som legger seg som en bakgrunnsprosess hver gang jeg starter opp maskinen. Dette programmet trenger ikke starte før jeg skal bruke det (noe som skjer 1 gang pr mnd), og som bakgrunnsprosess bruker det ofte mer enn 100 MB RAM, noe som gjør maskinen svært treg. (selv om jeg har 512 MB)

Da er altså spørsmålet: Hvordan kan jeg hindre en slik prosess fra å starte opp ved oppstart?

Jeg har letet litt i RegEdit, men klarer ikke å lokalisere hvor oppstartsprogrammene ligger. Jeg kan tenke meg at jeg kan gjøre noe dær, men jeg hadde satt stor pris på om noen kunne "veiledet" meg litt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tror det er greiest som fargoth sier, laste ned dedikert programvare som tar seg av det men poster gjerne alternativet Windows kan gi uten noen ekstra programvare:

1. Windows-tast + R

2. skriv msconfig

3. velg fane "Oppstart"

4. Hak av de oppstartselementene som du ikke vil startes

5. Trykk Ok

6. Ta en restart

7. Nå kommer det opp et vindu som sier at du har gjort endringer i oppstartselementene. Hak av boksen til venstre som gjør slik at dette vinduet ikke dukker opp i hver eneste oppstart :)

(men for all del, vær sikker på at det er riktige elementer som hakes av! det er lett å hake av et kritisk oppstartselement)

Endret av ohh-noo
Lenke til kommentar
Det eg gjer er å gå inn på Task Manager, Ctrl+Alt+Delete og ser over programma som kjører.

Så sjekker eg www.answersthatwork.com og ser kva prosessen gjer, og om den er nødvendig.

Jeg bruker processlibrary.com for å søke etter prosesser. Et litt mer oversiktlig nettsted enn answersthatwork.com, IMO.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...