St Thicket Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Jeg har et tungt rekneprogram (MatLab 7) som legger seg som en bakgrunnsprosess hver gang jeg starter opp maskinen. Dette programmet trenger ikke starte før jeg skal bruke det (noe som skjer 1 gang pr mnd), og som bakgrunnsprosess bruker det ofte mer enn 100 MB RAM, noe som gjør maskinen svært treg. (selv om jeg har 512 MB) Da er altså spørsmålet: Hvordan kan jeg hindre en slik prosess fra å starte opp ved oppstart? Jeg har letet litt i RegEdit, men klarer ikke å lokalisere hvor oppstartsprogrammene ligger. Jeg kan tenke meg at jeg kan gjøre noe dær, men jeg hadde satt stor pris på om noen kunne "veiledet" meg litt. Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 TuneUp Utilities 2004 har en veldig enkel funksjon som heter "StartupManager". Der kan du enkelt hake av hvilke programmer som skal starte sammen med Windows. Jeg vet det går an å gjøre det samme i Windows, men siden TuneUp Utilities 2004 har så mange andre flotte verktøy, synes jeg du bør laste det ned! Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 (endret) tror det er greiest som fargoth sier, laste ned dedikert programvare som tar seg av det men poster gjerne alternativet Windows kan gi uten noen ekstra programvare: 1. Windows-tast + R 2. skriv msconfig 3. velg fane "Oppstart" 4. Hak av de oppstartselementene som du ikke vil startes 5. Trykk Ok 6. Ta en restart 7. Nå kommer det opp et vindu som sier at du har gjort endringer i oppstartselementene. Hak av boksen til venstre som gjør slik at dette vinduet ikke dukker opp i hver eneste oppstart (men for all del, vær sikker på at det er riktige elementer som hakes av! det er lett å hake av et kritisk oppstartselement) Endret 30. april 2005 av ohh-noo Lenke til kommentar
St Thicket Skrevet 1. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2005 Takk for hjelpa! Jeg brukte msconfig, og det funket fett. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Det eg gjer er å gå inn på Task Manager, Ctrl+Alt+Delete og ser over programma som kjører. Så sjekker eg www.answersthatwork.com og ser kva prosessen gjer, og om den er nødvendig. Lenke til kommentar
St Thicket Skrevet 1. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2005 Vel, jeg hadde bare en prosess som tok mye minne. Jeg vet hva programmet er, og at jeg ikke hadde bruk for det. Men den nettsiden var interessant. Lenke til kommentar
miCro Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Det eg gjer er å gå inn på Task Manager, Ctrl+Alt+Delete og ser over programma som kjører. Så sjekker eg www.answersthatwork.com og ser kva prosessen gjer, og om den er nødvendig. Jeg bruker processlibrary.com for å søke etter prosesser. Et litt mer oversiktlig nettsted enn answersthatwork.com, IMO. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå