aic007 Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Dette er koden jeg skrev for å få scrollbar, dersom teksten blir større enn størrelsen til JTextArea feltet. kudePanel.add( new JScrollPane ( utskriftsområde ) ); utskriftsområde.setBounds( 355, 250, 150, 126); Dersom jeg skriver kundePanel.add( utskriftsområde ); , så får jeg frem tekstfeltet, men får ingen scrollbar. Dersom jeg tar med new JScrollPane med i koden, så forsvinner hele utskriftsområdet. Har også prøvd dette, uten noen nytte; output.setVisible( true ); output.setAutoscrolls( true ); Hva må jeg skrive for å få både scrollbar og utskriftsområdet synlig ? Lenke til kommentar
mikaelandre Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Dette burde vel fungere.... JPanel kundePanel = new JPanel(); JTextArea utskriftsområde = new JTextArea(); JScrollPane pane = new JScrollPane( utskriftsområde ); kundepanel.add(pane); Jeg gjør det slik i et program jeg holder på med no. bruker da JList i stedet for JTextArea, men det burde vel gå for det samme. Lenke til kommentar
aic007 Skrevet 1. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2005 Det funker nå. 1000 hjertelig takk for hjelpen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå