Stian89 Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Hei. Er linux newbie, og trenger derfor litt hjelp til noe som kanksje er litt basic... Jeg kjører knoppix, og lyden virker egentlig helt fint, problemet er bare at hvis jeg hører på musikk i XMMS, så "mutes" all annen lyd i alle andre programmer på maskinen, f.eks hvis noen sier noe på msn, kommer det ingen lyd, eller hvis jeg vil se en film, samtidig som jeg vil ha lyd på msn, og høre på musikk i XMMS, går altså ikke dette. Jeg får bare lyd på en ting av gangen. Finnes det noen måter å ordne dette på? Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 (endret) Kva for MSN-program? I Knoppix køyrer du KDE, og då er det vanleg at KDE-program brukar lydserveren aRts. Still inn XMMS til å bruke aRts, og restart XMMS, så skal du sjå at systemlydar og lydar frå andre program som brukar aRts kjem samtidig. XMMS > Høgreklikk > Options > Preferences > Output plugin > aRts Men sidan du brukar KDE ser eg ingen grunn til å bruke XMMS når ein har amaroK! Endret 1. mai 2005 av objorkum Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå