chokke Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Vet ikke om dette blir riktig sted men det har med nettverk å gjøre. Familien har nå bestemt seg for å bytte nesxtgentel internett fordi de ikke holder den hastigheten de sier de skal ha. Og i det siste er det dønn umulig å spille world of warcraft, med en lagg på 3-10 sec hvert 30 sekund blir det vanskelig. Mamma og pappa vil ha telenor, men det vil ikke jeg etter å ha hørt at de ikke er så gode. Men vet ikke hvem som kan levere internett til meg. Har hørt at upc kan levere, men hvordan er de på spilling? Også hørt at catch er gode når det gjelder spilling, men vet ikke om de kan levere. Hjelp... Lenke til kommentar
oycob Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 off-topic: Trenger du helt nytt Internett? Ikke fornøyd med det som allerede eksisterer? on-topic: tror ikke du kan skylde på ngt-linja når du snakker om såpass mye lagging. Sikker på at det ikke er maskina? Malware f.eks. kan føre til treg maskin... Ang. telenor så er det ikke såå galt, men jeg ville valgt nextgentel fremfor telenor. (har nextgentel atm faktisk ) Lenke til kommentar
Gladideg Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 OT: Har du installert noen addons til WoW? Cosmos UI eller liknende? Disse forårsaker disse laggene på 3-10 sekunder et par ganger i minuttet pga. dårlig minne fordeling. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 30. april 2005 Forfatter Del Skrevet 30. april 2005 dang... prøve å fjerne interface mappa da HAr lenge tenkt på å formatere dataen, men funker ikke pga bluescreen i instanasjonen. Lenke til kommentar
oycob Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 bluescreen i innstallasjonen? Da foreslår jeg å skaffe en ny cd, med mindre det er pga. minnefeil elns Lenke til kommentar
chokke Skrevet 30. april 2005 Forfatter Del Skrevet 30. april 2005 men uansett så er ikke internetten orntlig her, får rundt 10kb/s på itavisen.no og dinside.no. Og laster også ned med maksimalt 20kB/s når jeg betaler for ihvertfall 1200kb/s Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 (endret) dang...prøve å fjerne interface mappa da HAr lenge tenkt på å formatere dataen, men funker ikke pga bluescreen i instanasjonen. Høres mer ut som et maskinvareproblem enn et nettverksproblem. Uansett så bør du gjøre følgende : Rense maskinen for alt av spionprogrammer. Defragmentere harddisken. Sjekke minnet med memtest86 Sjekke stabiliteten med for eksempel Prime95 (har du 1gb eller mer minne så gå inn på custom settings og sett minnebruken til ca 70-85% av det du har, sjekk så med task manager at cpu belastning er oppe i 100% konstant, er den ikke (2-4%) så må du justere ned mengden minne i prime95). Edit : Du har firewall? Hvis ikke så sørg for å legge inn en brukbar firewall, for dc++ brukere så anbefaler jeg sygate, for alle andre (ingen p2p) så anbefales zonealarm. Endret 30. april 2005 av Malvado Lenke til kommentar
chokke Skrevet 30. april 2005 Forfatter Del Skrevet 30. april 2005 (endret) har 1,5 GB... Men det rare er at det funka PERFEKT for noen uker sia. Men plustselig går alt til H*****. EDIT: Bruker sygate personal pro Og laster sjeldent ned noe. EDIT 2: noen sekunder etter kom jeg på at før tok det 0,5 sec fra jeg åpna en post her på hw.no til den kom opp, samme når jeg svarte. Nå tar det gjerne 4-5 sek før jeg ser ramma. Endret 30. april 2005 av chokke Lenke til kommentar
oycob Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Kan jo høres ut som at ett eller annet spiser opp linja di. Dersom det ikke er tilfellet (du ser at det faktisk er null trafikk før du tar testen på itavisen f.eks.) kan du bare klage til ngt... Lenke til kommentar
Haii Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 (endret) Installer "DU meter" og sjekk ut om det er pcen din som suger linen EDIT: eller andre programmer som måler inn/ut fra pcen Endret 30. april 2005 av ZaLzIce Lenke til kommentar
chokke Skrevet 30. april 2005 Forfatter Del Skrevet 30. april 2005 haha, lett å bare klage til ngt. har gjort det i 6 mnd, og ikke at det hjelper... Her er et bilde med alle programmene som var synlige. Lenke til kommentar
oycob Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 kan fremdeles ligge noe skjult dritt som spiser linje, så hjelper ikke med screen... Lenke til kommentar
chokke Skrevet 30. april 2005 Forfatter Del Skrevet 30. april 2005 noen tips til hvordan jeg kan sjekke hva som ligger i bakgrunnen? Lenke til kommentar
oycob Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 noen tips til hvordan jeg kan sjekke hva som ligger i bakgrunnen? Installer "DU meter" og sjekk ut om det er pcen din som suger linen EDIT: eller andre programmer som måler inn/ut fra pcen Lenke til kommentar
delling81 Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Dere har ikke trådløs da? Det kan være kilder til mange problemer, er det dårlig signal kan dette føre til lag, evt noen stjeler av linja. Kompis jeg avogtil snakker med på skype dropper plutselig og det tar tid før det synkroniseres. Mulig det er maskinen, men ikke feilsøkt enda. Ellers har ngt hatt en del klager på folk som får ping-spikes, men dette er noe som var for lenge siden, og som ikke nødvendigvis gjelder nå. Ang telenor vil de sikkert levere bra nok, det som var dårlig med telenor var dårlig hastighet, og d/l begrensning, det er endra nå. Upload er fortsatt skit, men det er bedre med de nye linjene, som du sikkert får om du bestiller nå. "Hjemme" fungerer Tnor linja, blir greit i sommerferien, selv om jeg vil savne 100mbiten jeg har nå. Lenke til kommentar
Elgvenn2 Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Ellers har ngt hatt en del klager på folk som får ping-spikes, men dette er noe som var for lenge siden, og som ikke nødvendigvis gjelder nå. Ping-spikes problemet var p.g.a. utdatert firmware i Netopia Routeren. Lenke til kommentar
KAS Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 noen tips til hvordan jeg kan sjekke hva som ligger i bakgrunnen? Bare av nysgjerrighet: Hvilket program tilhører den grønne P-en til venstre i systrayen? Ser også et ikon med to piler. Så vidt jeg husker er dette DU super controller, som gjør samme nytta som DU Meter ang måling av hvor mye trafikk som går inn og ut. Ellers er det jo et poeng dette som ble nevnt med trådløst, evt andre maskiner som bruker nettet. Muligens også kabler (som det har skjedd noe med). Hvis maskina di er eneste pc i huset, få en kamerat til å komme med en laptop og teste. En kveld det passer deg kan du jo ta en telefon til NGT og be de undersøke linja di. Pass på at du har reboota ruteren din først. Sjekkliste: *Målt overføringshastighet, både på internett og lokalnett (maskin til maskin) *Test med en annen maskin (viktig at denne da er eneste maskin tilkoblet nettet) *Test med minst to kabler *Reboot av alt som kan slås av og på på veien Lenke til kommentar
Culpa Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Nå har jeg ikke noe konstruktivt å bidra med, men hadde virkelig trodd du skulle legge ved programmene som kjørte under Crtl+alt+del Processes. Og ikke et vanlig screenshoots. I og med at du har gjort det tror jeg det er meget lurt å begynne å renske maskinen/trådløst nettverk før du går videre. Som noen selvfølgelig påpekte Det hjelper ikke så mye å bytte internett leverandør dersom maskinen din er pest smittet. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 1. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2005 okok. Den grønne Pen er pulse som sender hver time. Bruker du super controller, men finnes ikke noe som bruker internett der... Har en annen data, men den var av i går, og den måler også like dårlig. Finnes ikke noe trådløst nettverk her i huset. Lenke til kommentar
Chakl Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Først, du bør ta vekk Steam. Har du installert fildelingprogrammer som kazaa,bittorrent.? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå