oss2 Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Idag fikk jeg den geniale idè om at jeg skulle formatere hardisken min å innstallerer Windows på nytt (xp). Jeg har en gammel Compaq Pressario Pentium3. Jeg tenkte først at jeg bare kunne bruke Restore cd`n som fulgte med pc`n, men fant ut fort at siden jeg hadde oppgradert til XP, så klarte ikke den å formatere disken.(fikk bare feilmelding) Så da tenkte jeg at jeg fikk formatere disken manuelt, å så putte inn Restore disken, å så ville alt funke igjen. Men den gang ei. Nå Skjer det egentlig fint lite. Med Restore disken skjer det ingen ting. Så da lagde jeg en MS_Dos diskett med en annen pc å håpet på at jeg da skulle kunne innstalere fra cd derifra. Men da finner jeg ingen cd-rom???? Har prøvd å komme meg inn i Bios, både med F8, Del. og Esc men det skjer NADA. Har prøvd å putte inn en såkalt bootbar cd. Ble da først glad, for det stod på skjermen "Trykk en tast for å starte fra cd-rom". Så jeg gjorde, men ingen ting skjedde..... HJELP.... Hva skal jeg gjøre.. MVH Martin. Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Jeg har faktisk en lik maskin stående, og nylig formaterte jeg den. Hadde et lignende problem som deg, og løsningen min ble å "låne" en CD med Windows fra jobben til faren min. Dette er egentlig på kanten av loven. Du har vel ikke tilfeldigvis en CD med Windows liggende? Lenke til kommentar
oss2 Skrevet 30. april 2005 Forfatter Del Skrevet 30. april 2005 (endret) Joda. Som jeg skrev, så har jeg en annen cd. Men da jeg starter opp med den så får jeg bare den komentaren om å "trykke en tast". Endret 30. april 2005 av oss2 Lenke til kommentar
mr_trout Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 (endret) Hvis du går til bootdisk.com vil du finne diverse oppstartdisker du kan laste ned. Bare velg det du trenger Lenge siden jeg var borte i pressarioer, men Compaq har da ofte brukt F2 som tast for å komme inn i BIOS. Du kan jo også prøve F10 dersom F2 ikke funker. Edit: trykkleif Endret 30. april 2005 av mr_trout Lenke til kommentar
oss2 Skrevet 30. april 2005 Forfatter Del Skrevet 30. april 2005 (endret) Jepp.. Det var F10...Men det hjelper meg ingen ting. Står til å starte opp fra cd først. ARGH.... Hvorfor får jeg det ikke til. Det har da godt som "fot i hose" før med andre maskiner??? Martin. Endret 30. april 2005 av oss2 Lenke til kommentar
oss2 Skrevet 1. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2005 Har vært innom www.bootdisk.com og prøvd det som er av aktuelle alternativer der, men ingen av dem fungerte. Fikk bare beskjed om å ta ut disketten å trykke en tast for omstart... Hva er det som skjer???? Martin. Lenke til kommentar
oss2 Skrevet 1. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2005 :!: Nå er det endelig løst. Måtte ty til den litt halveis ulovlige metoden for å få det til. Så nå er den oppe å går. Lånte meg en WIN2000 cd av en kompis. Å den startet opp uten noe mer dikkedarer. Når den var ferdig så la jeg in min oppgraderingsversjon av WINXP. Pc-verdnen er ikke vanskligere en at man får det til til slutt. Takker for alle tips. Mvh. Martin. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå