Gå til innhold

Trenger en ovesikt over dyr!

fxwz

Anbefalte innlegg

Sliter litt med å finne en oversikt over dyr vi har her i verden!

Noen som hjelper meg?

update: la til @kd sine og noen dyr jeg kom på!

Så lang er lista så langt:

Hund

Katt

Hund

Katt

Hest

Storfe

Sau

Kengeru

Bøffel

Giraff

Elefant

Løve

Tiger

Jaguar

Rotte

Mus

Hamster

Marsvin

Papegøye

Neshorn

Koala

Brunbjørn

Isbjørn

Pingvin

Blåhval

Delfin

Lemen

Endret av tøbbi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finnes utallige dyr...

Men jeg kan si noen:

Hund

Katt

Hest

Storfe

Sau

Kengeru

Bøffel

Giraff

Elefant

Løve

Tiger

Jaguar

Rotte

Mus

Hamster

Marsvin

Papegøye

Neshorn

Koala

Brunbjørn

Isbjørn

Pingvin

Blåhval

Delfin

Nå¨gidder jeg ikke mer. :p

Lenke til kommentar

[Google-->]

How many species are there?

Between 1.4 and 1.8 million species (distinct types) of living organisms have so far been named. But some scientists believe that this may be as little as 10 per cent of the total number of species in the world.

The table below shows numbers of terrestrial and freshwater species in the UK compared with recent global estimates of described species in major groups.

howmany.gif

Dette virker jo trovedig i alle fall, lykke til med å liste opp En-million-åtte-hundre-tusen arter :!:

Lenke til kommentar
Between 1.4 and 1.8 million species (distinct types) of living organisms have so far been named. But some scientists believe that this may be as little as 10 per cent of the total number of species in the world.

Det er omtrent det latterligste jeg har hørt. Hvordan kan man spekulere om noe sånt? For alt vi vet kjenner vi bare til 0.00001%, og at det finnes mange milliarder forskjellige typer fisk i havet.

edit: fixXxed

Endret av SteffyBoy
Lenke til kommentar

Vanskelig å i vite hva trådstarter mener med dyr - alle levende organismer eller pattedyr ?

Uansett estimering av antall levende vesner er veldig vanskelig - men ikke desto mindre har forskere gjennom ulike metoder prøvd å komme fram til noen tall.

Estimates of global species diversity have varied from 2 million to 100 million species, with a best estimate of somewhere near 10 million, and only 1.4 million have actually been named. The problems stemming from the limits of current knowledge of species diversity are compounded by the lack of a central database or list of the world's species.

..."In one study of just 19 trees in Panama, fully 80 percent of the 1,200 beetle species discovered were previously unknown to science. At least 6 million to 9 million species of arthropods -- and possibly more than 30 million -- are now thought to dwell in the tropics with only a small fraction currently described."..

Kilde:

World Resource Institute

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...