carl-kr. Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 hei! har fått et problem som bare virker som om det blir værre.. diverse exe filer kødder... noe som gjør at jeg ikke kommer meg inn på spil ect. må klikke som en villmann må exe fila hver gang jeg skal inn på spillet! hva kan dette være? får opp en feilmelding stort sett vær gang jeg slår på maskinen dær det står: "det oppstod et problem i generic host process for win32 services og måtte avsluttes" Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Har du et oppdatert antivirusprogram innstallert, og sjekker datamaskinen for virus og malware jevnlig? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Kanskje maskinen trenger en skikkelig opprensking? Lenke til kommentar
carl-kr. Skrevet 30. april 2005 Forfatter Del Skrevet 30. april 2005 Har du et oppdatert antivirusprogram innstallert, og sjekker datamaskinen for virus og malware jevnlig? har et antivirus program ifra microsoft (e trust) som er fult oppdatert... så du tror det har noe med virus å gjøre? maskinen er knapt en måned gammel så jeg tror ikke det trengs en oppryddning.... har nesten ingenting på maskinen. kun 4-5 spill. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Er det lenge siden du formatérte maskinen? (Det bør gjøres minst to ganger i året) Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Er det lenge siden du formatérte maskinen? (Det bør gjøres minst to ganger i året) Det stemmer overhodet ikke. Stopp med slik feilinformering! Formatering er ikke nødvendig med mindre du har enorme mengder med rot eller har store problemer du ikke klarer å løse. For en PC-bruker med vettet i behold som rydder opp jevnlig på maskinen vil det aldri være nødvendig med en formatering. Lenke til kommentar
carl-kr. Skrevet 30. april 2005 Forfatter Del Skrevet 30. april 2005 dette er extremt surt vet ikke va jeg skal gjøre.... Lenke til kommentar
TCi Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Sjekk for spyware og virus. Ikke bare med et "lokalt" antivirusprogram. Prøv http://housecall.trendmicro.com/ sin. Spyware fjerner du med Spybot eller Adaware. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Er det lenge siden du formatérte maskinen? (Det bør gjøres minst to ganger i året) Det stemmer overhodet ikke. Stopp med slik feilinformering! Formatering er ikke nødvendig med mindre du har enorme mengder med rot eller har store problemer du ikke klarer å løse. For en PC-bruker med vettet i behold som rydder opp jevnlig på maskinen vil det aldri være nødvendig med en formatering. Ikke for å krangle, men det er absolutt nødvendig å formatére minst to ganger i året for at en maskin med windows skal fungere optimalt. Brukeren bør selvsagt holde orden, og legge minst mulig(utenom program) på partisjonen med operativsystemet. Det er snakk om å formatére partisjonen med operativsystemet, ikke hele maskinen. (Det er syv pcer her hvor jeg bor, og jeg er supporter på fritiden min) Lenke til kommentar
carl-kr. Skrevet 30. april 2005 Forfatter Del Skrevet 30. april 2005 Sjekk for spyware og virus. Ikke bare med et "lokalt" antivirusprogram. Prøv http://housecall.trendmicro.com/ sin. Spyware fjerner du med Spybot eller Adaware. prøver nå med houscall, men det kommer til å ta et år med en slik online scan da jeg har valig 56k modem..... Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Sjekk for spyware og virus. Ikke bare med et "lokalt" antivirusprogram. Prøv http://housecall.trendmicro.com/ sin. Spyware fjerner du med Spybot eller Adaware. prøver nå med houscall, men det kommer til å ta et år med en slik online scan da jeg har valig 56k modem..... Netthastigheten din har ikke så mye å si her. Du laster ned en mini-scannermotor som gjør jobben for deg. 56K eller bredbånd skulle ikke innebære den store forskjellen i tidsbruk. Lenke til kommentar
carl-kr. Skrevet 2. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2005 jeg lastet ned noe som heter "registry mechanic". scannet og fant "80 problems" deribland en del dll filer,noen ved navn win32.... får ikke fikset eller fjernet problemet siden jeg ikke har fullversjonen av programmet Lenke til kommentar
sjoko Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 Last ned Microsoft ANtispyware og kjør en scan med det... Lenke til kommentar
carl-kr. Skrevet 2. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2005 Last ned Microsoft ANtispyware og kjør en scan med det... lastet det ned med det programmet fant ingen trusler Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 Hvis du har windows-cden din. sett den inn, gå til startknappen nederst til venstre på skjermen, velg run og skriv sfc /scannow Så lar du det rusle og gå til det er ferdig. Deretter henter du ned JV16 Power Tools fra http://www.jv16.org og kjører en reg clean. Sjekk også i jv16 under starting programs om det er noe der som kan tas bort. Lenke til kommentar
carl-kr. Skrevet 2. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2005 Hvis du har windows-cden din. sett den inn, gå til startknappen nederst til venstre på skjermen, velg run og skriv sfc /scannow Så lar du det rusle og gå til det er ferdig. jepp. har windows cden ja. er det noe fare for at jeg mister data eller lignende på dataen når jeg kjører denne prosessen? Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 Prosessen, sfc, står for System File Checker og sørger for å sjekke om alle systemfilene dine er tilstede og intakte. Sfc tar hensyn til patcher og service packs. Det eneste jeg har opplevd etter en grundig sfc-scan er at msn messenger 4.7, som er innebygget i windows, starter i stedet for 6.2 eller 7.0. Lenke til kommentar
carl-kr. Skrevet 2. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2005 Prosessen, sfc, står for System File Checker og sørger for å sjekke om alle systemfilene dine er tilstede og intakte. Sfc tar hensyn til patcher og service packs. Det eneste jeg har opplevd etter en grundig sfc-scan er at msn messenger 4.7, som er innebygget i windows, starter i stedet for 6.2 eller 7.0. jeg har service pack 2... gjør det noe? jeg skal prøve denne prosessen og se om det hjelper.. bare redd for å rote til noe jeg ikke greier å fixe.. Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 Litt lesestoff: http://www.pcreview.co.uk/forums/showthread.php?p=243164 Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 Jeg fikk en orm engang som føkka opp nesten alle .exe-filene på maskina mi. Jeg måtte slette ALT! Så nå pakker jeg alt inn i .rar-filer Så du har sikkert fått deg et virus ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå