Zappza Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Hei! Jeg har kjøpt meg noen deler til PCen disse delene var Bitpower 120mm CPU vifte Crucial 512ddr3200 ram, og Arctic Cooling kjølepasta. Når jeg skal skru på PCen etter dette vil den ikke starte alle vifter går, men floppy og cd-rom blinker. Hva kan det være? Jeg tok også og klippet over viftekabelen i PSUen og rok den til viftekontrolleren, kan dette ha noe og si? håper på snarlig svar HKet er et ASUS K8N og PSUen er en NorthQ King Kong som jeg klippet over viftekabelen for de den bråkte noe inni himmelens rike... Lenke til kommentar
EinarEriksen Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Koble ut så mye som mulig, og start PCen med kun det absolutt nødvendige. Hvis det fungerer da, kobler du dernest inn en og en komponent til det slutter å fungere. Gratulerer, du har funnet feilen. Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 30. april 2005 Forfatter Del Skrevet 30. april 2005 Har prøvd med bare CPU, RAM, Skjermkort (har prøvd to forskjellige). Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Prøv clear cmos eller ta ut batteriet(og sett det inn igjen) Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 30. april 2005 Forfatter Del Skrevet 30. april 2005 (endret) Har Cleara CMOSen... skal prøve og ta ut batteriet også... (aarrghh!! hater og plages!!) EDIT: når jeg tok ut batteriet kom det opp at Skjermen var "out of range" Endret 30. april 2005 av Zappza Lenke til kommentar
skfigved Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Tok du ut batteriet mens maskinen stod på????? Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 1. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2005 Nei... når jeg skrudde på pcen etter jeg hadde tatt ut batteriet stod det out of range... Noen som tror på en teori om trykk på CPUen? Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 hehehhe, du skal skru av maskinm ta ut batteriet , vente i cirkca 1-3minutter (det hjelper alltid ) og så settet det inn igjen, når maskin er AV, og så starte opp. Min teori til denne floppen ; Du har skrudd av og på psu for mange ganger, den setter inn et slags nødtltak, alt lyser, men den vil ikke gi nok strøm til alle konponenter. Eller så har du bare mekka feil Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 1. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2005 Jeg har ikke mekka feil iallefall Kan godt hende jeg har skrudd av og på PSUen for mange ganger ... Hvordan får jeg PSUen til orginal tilstand? Begynte og bli redd at jeg hadde ødelagt CPUen... Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 1. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2005 Har prøvd og bytte PSU uten hjelp... Har også byttet skjerm uten hjelp... Kanskje jeg burde ha nevnt at det kommer en klikke lyd fra HDD, og at DVD og floppy blinker Lenke til kommentar
-=FIREFOX=- Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 Samme skjedde hos meg, hk var feil produsert sånn at du ikke får noen kontakt med skjerm. Har prøvd alle d tingene dere snakker om, funker ikke Du må send in hk og få d reparert eller få dg et nytt av dem Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå