entonic Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 jeg sliter med internettet på pc'en. vi har 3 pc'er med lyse 4mbit som blir fordelt med en zyxel prestige 304 router. har til i dag kjørt med fast lokal ip men i dag ble det trøbbel. det begynte med at annenhvert sekund skiftet statusen på lokal tilkoblingen fra tilkoblet til en nettverkskabel er frakoblet. og tilbake igjen. jeg fikk fjernet det oppsettet og stilte den til å motta ip adresse automatisk. reboota og nå får jeg helt feil ip. noen som kan hjelpe?? Lenke til kommentar
the_dOle Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Hva menes egentlig med "helt feil ip"? Lenke til kommentar
Vidarak Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 (endret) Feil ip = 169-ett eller annet. Windows sin standard ip for når den ikke får ip fra DHCP server. Det problemet med at kortet viste frakoblet alternerende høres ut som om switchen din (den som er innebygget i zyxel'en?) er gåen. Jeg hadde det samme problemet med en SMC 5port gigabitswitch og måtte sende den tilbake på garanti. Fikk ny. Endret 30. april 2005 av sozo Lenke til kommentar
entonic Skrevet 30. april 2005 Forfatter Del Skrevet 30. april 2005 det kan være. men de to andre pc'ene funker helt fint skal prøve min på en annen port. Lenke til kommentar
grimsqueak Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Mulig at nettverkskabelen din er gåen. Lenke til kommentar
Intimvask Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 hmm.. men at nettverkskabelen blir gåen etter en forandring på IP-adr. skal jo ikke ha noe med saken å gjøre! men prøv å bytt allikevel! det kan hende det funker.. Lenke til kommentar
dofferneo Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Når det samme skjer her (trådløst), starter vi routeren på nytt, og da virker det. Hvis det ikkje virker hos deg, bør du prøve å bytte kabel til på den PC-en som du får feil på. Lenke til kommentar
ZyberZone Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 ....eller så tar du å reinstallerer NIC'et Kan også hjelpe Lenke til kommentar
entonic Skrevet 30. april 2005 Forfatter Del Skrevet 30. april 2005 har skifta den ene kabelen. det funka ikke. men jeg får prøve mer i morgen. takk for hjelpa kommer tilbake med status i morgen. Lenke til kommentar
EinarEriksen Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Start-knappen --> Kjør --> cmd (eller command i win98) --> ipconfig /renew. Da skal du få tildelt en IP-adresse av routerens DHCP-server. Kan ikke skjønne annet enn at du får en lokal IP-adresse hvis router-innstillingene er riktige. Og hvis alt fungerer på andre PC-er kan vel ikke router-innstillingene være annet enn riktige. Lenke til kommentar
Elgvenn2 Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Siden man får en 169.x.x.x adresse, tyder dette på kommunikasjons problemer mellom DHCP-server og windows. Feilen kan i dette tilfellet være: 1. defekt port på router 2. driverproblem på NIC 3. hw problem på NIC 4. windows problem ( at den ikke klarer å ta den IP-adressen som router deler ut) løsning: 1. bytt port på router 2. reinstaller driver 3. bytt nic 4. prøv å sett fast IP i samme range som router deler ut. Lenke til kommentar
entonic Skrevet 1. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2005 har nå testet : byttet port på router, byttet kabel(ene), reinnstalert NIC og formatert og reinnstalert windows. Elgvenn2: hadde fast ip før dette begynte. Lenke til kommentar
Elgvenn2 Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 (endret) Prøv med et annet nic som du vet virker. P.S. Jobber forøvrig på teknisk support hos en av norges større ISP-er, og 169.x.x.x IP-problemet er alltid pain in the ASS og feilsøke. Endret 1. mai 2005 av Elgvenn2 Lenke til kommentar
entonic Skrevet 1. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2005 har ikke tilgang til et annet nic Lenke til kommentar
Vidarak Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 har ikke tilgang til et annet nic Kan ikke låne fra en av de andre PC'ene? Lenke til kommentar
entonic Skrevet 1. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2005 har kun integrert på hovedkortet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå