Pepsi Skrevet 10. juli 2002 Del Skrevet 10. juli 2002 Noen som har erfaring fra Powerbook G4 og som kan fortelle litt om maskinen?? Har planer om å kjøpe meg en brukt maskin...Kan vel gjøre noen gode brukt kjøpt på den maskinen evt. en ibook?? Takker for alle svar! Lenke til kommentar
MCDr Skrevet 10. juli 2002 Del Skrevet 10. juli 2002 Prisene på brukte Macer er sinnsykt høye. Mange ganger er de også høyrere enn det tilsvarende nye modeller koster. PB G4 er deilig. Slot inn DVD/CDRW, 2.5 kg, 5 timer batteri. Med 1 GB RAM skal du lete lenge etter en bedre bærbar maskin. Du kunne venta til OSX 10.2 blir lansert i august (mest sannsynlig) en gang, så slipper du å punge ut med 1000 kroner til 1 mnd etter du har handla den. Når du har kjøpt en Mac så kommer du ikke til å angre på det. Livet blir bare DEILIG! Lenke til kommentar
Pepsi Skrevet 10. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2002 Men en ett år gammel Powerbook til 9-10.000 kr. er det for mye?? Gjør jeg et bomkjøp da?? Har nemlig ikke råd til en helt ny til 30000,- Takker for svar. Lenke til kommentar
MCDr Skrevet 10. juli 2002 Del Skrevet 10. juli 2002 Er det en titanium G4 maskin? 500MHz? Lenke til kommentar
Pepsi Skrevet 10. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2002 G4 450 Mhz....til 9000,- Hva bør jeg kunne gi for en 500Mhz?? Lenke til kommentar
C. Alshus Skrevet 10. juli 2002 Del Skrevet 10. juli 2002 Hei Pepsi! «G4 450 Mhz....til 9000,- » Tror nok at du enten har misforstått, eller så har du blitt lurt. Det finnes nemlig ingen Powerbook med 450MHz prosessor. Derimot har det kommet en Powermac(stasjonær) med 450MHz prosessor. Men den er 2-3 år gammel De første G4 Powerbookene som kom hadde enten 400 eller 500MHz CPU. Neste generasjon hadde 550 eller 667MHz CPU. Og de PB G4 man får kjøpt nå er på henholdsvis 667 og 800MHz. Merk deg at både andre og tredje generasjons PB har 667 MHz CPU, men de er ikke like raske. Mer tekniske data kan du finne på http://www.apple-history.com Ellers er jeg kjempefornøyd med min PB 550MHz. Bruker den mye til grafisk arbeid da, ikke spill. Lenke til kommentar
Pepsi Skrevet 10. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2002 Ja, da har de nok skrevet feil i annonsen... Har fått tilbud om en 3 mnd. gammel powerbook m/garanit. Selger forlanger 21500,-. Hvor mye kan jeg by på maskinen slik at det skal kunne lønne seg for meg å kjøpe brukt?? Ny powerbook (667 Mhz) får du jo til 28000,-. Takker for svar :=) Lenke til kommentar
[L]337-Zonic Skrevet 10. juli 2002 Del Skrevet 10. juli 2002 Hei, Vi har en slik maskin på test nå. Begynte i går. Lenke til kommentar
MCDr Skrevet 10. juli 2002 Del Skrevet 10. juli 2002 Skulle bare Apple ville dele gleden med alle i Norge ved å senke prisene til samme nivået som de er på i USA. Apple vil aldri få noen høyere markedsandel med den høye prisen de har på produktene sine! Lenke til kommentar
C. Alshus Skrevet 10. juli 2002 Del Skrevet 10. juli 2002 Dette har blitt tatt opp flere ganger på http://mailgate.org/no/no.it.os.mac.diverse/. Mac er dyrt, dyrere enn PCer. Men man kan vel si at en vare er verdt det folk betaler for den. Teksten nedenfor er hentet fra side 49 i svenske MacWorld nummer 5, 2002. (Forøvrig et bra blad, hvis du bruker mac da). Läsarfrågan «Att Macen kostar mer än andra tillverkares motsvarande modeller är ju känt. Det finns många som hellre skulla köpa en Macintosh än en pc om ekonomin räckte till. Varför inte gå dessa till mötes med sänkta europeiska priser?» MARCUS HOLMER VIA E-POST «Tidligare var det omotiverande prisskillnader mellam USA och Sverige, men i dag är priserna väldigt pressade och avvikelserna ä obetydliga. Jag tror att många svenska återförsäljare har mindre marginaler än sina amerikanska kolleger. Vad gäller skillnaden mellan Mac - och pc-priser kan man krasst säga att Macarna kostar vad kunderna är villiga att betala, och de flesta är helt enkelt villiga att batala mer för att få en Mac ä en pc.» MARCUS DANILSONS Marcus Danilsons er eier og sjef i svenske Macoteket. Lenke til kommentar
Pepsi Skrevet 10. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2002 Men, er 21500,- for mye for en brukt powerbook?? Lenke til kommentar
C. Alshus Skrevet 10. juli 2002 Del Skrevet 10. juli 2002 Ikke spesielt hvis det er den nyeste modellen. 667MHz med 1Mb L3 cache, radeon 7500 skjermkort, svær skjerm på 1280x834(?) pixler, +++. Da ville jeg kjøpt den. Sjekk ut hvordan garantien virker når den ikke står i dett navn, siden du ikke har kjøpt den originalt. Iallefall så sparer de endel tusenlapper. En ulempe er at det kan bli problematisk å "låne" programvare i motsetning til PC hvor alle har ulovlig programvare. Lenke til kommentar
Pepsi Skrevet 10. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2002 Nei, det er ikke den nyeste modellen. Denne har 550 Mhz mot 667 som er i de nye. synes ikke at 6000,- er så mye spart på en brukt mac..men, kanskje jeg er veldig kravstor... Vill prøve å få en til under 20-tallet. Men, hva med en iBook?? er det noe å satse på?? Lenke til kommentar
MCDr Skrevet 10. juli 2002 Del Skrevet 10. juli 2002 Quote: Den 2002-07-10 12:47, C. Alshus skrev:Dette har blitt tatt opp flere ganger på http://mailgate.org/no/no.it.os.mac.diverse/.Mac er dyrt, dyrere enn PCer. Men man kan vel si at en vare er verdt det folk betaler for den. Teksten nedenfor er hentet fra side 49 i svenske MacWorld nummer 5, 2002. (Forøvrig et bra blad, hvis du bruker mac da).Läsarfrågan«Att Macen kostar mer än andra tillverkares motsvarande modeller är ju känt. Det finns många som hellre skulla köpa en Macintosh än en pc om ekonomin räckte till. Varför inte gå dessa till mötes med sänkta europeiska priser?» MARCUS HOLMER VIA E-POST«Tidligare var det omotiverande prisskillnader mellam USA och Sverige, men i dag är priserna väldigt pressade och avvikelserna ä obetydliga. Jag tror att många svenska återförsäljare har mindre marginaler än sina amerikanska kolleger. Vad gäller skillnaden mellan Mac - och pc-priser kan man krasst säga att Macarna kostar vad kunderna är villiga att betala, och de flesta är helt enkelt villiga att batala mer för att få en Mac ä en pc.» MARCUS DANILSONSMarcus Danilsons er eier og sjef i svenske Macoteket. Jeg har faktisk det bladet der og leste det selv. Er det mulig å bli så komplett IDIOT som han svensken der!! Macene koster ikke hva kundene er villige til å betale. Da hadde vel Mac hatt mye mere enn 2 % markedsandel i sverige!! Han idioten der er vel fornøyd så lenge han får sitte på Macen sin alene. Sett ned prisene eller dø! Lenke til kommentar
MCDr Skrevet 10. juli 2002 Del Skrevet 10. juli 2002 Quote: Den 2002-07-10 13:19, C. Alshus skrev:Ikke spesielt hvis det er den nyeste modellen. 667MHz med 1Mb L3 cache, radeon 7500 skjermkort, svær skjerm på 1280x834(?) pixler, +++. Da ville jeg kjøpt den. Sjekk ut hvordan garantien virker når den ikke står i dett navn, siden du ikke har kjøpt den originalt. Iallefall så sparer de endel tusenlapper. En ulempe er at det kan bli problematisk å "låne" programvare i motsetning til PC hvor alle har ulovlig programvare. Jeg får alt av ny programvare lenge før kamerater får det til PC. Carracho er en god ting :smile: Det gjelder bare å ha de rette kontaktene. Lenke til kommentar
C. Alshus Skrevet 10. juli 2002 Del Skrevet 10. juli 2002 Tja, her ikke direkte problemer jeg heller, men det kan by på problemer hvis man ikke har disse kontaktene. Er du student, så sier det seg selv at man ikke har råd til å kjøpe Quark Express med norsk orddeling til 28000 blanke kroner. Lenke til kommentar
Pepsi Skrevet 10. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2002 Ok, for oss studenter som ikke har all verdens av gryn... Kan vi like godt kjøpt en iBook i steden for en Powerbook?? Råd til ny har jeg ikke uansett... Noen gode råd å gi??? Lenke til kommentar
MCDr Skrevet 11. juli 2002 Del Skrevet 11. juli 2002 Quote: Den 2002-07-10 15:13, C. Alshus skrev:Tja, her ikke direkte problemer jeg heller, men det kan by på problemer hvis man ikke har disse kontaktene.Er du student, så sier det seg selv at man ikke har råd til å kjøpe Quark Express med norsk orddeling til 28000 blanke kroner. Det er vel ingen studenter som har råd til PC versjonen av QXPress heller. Dessuten funker jo AppleWorks perfekt. Man trenger ikke ha kontakter for å få tak i programmer. Bare å bruke Limewire (gnutella) så finner man jo det meste. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå