MrOnslow Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Jeg har per i dag denne strømforsyningen i 450watts utgaven. Men funderer nå på og hoppe på Mpx's tilbud denne uken. Har dette noe for seg, sett bortifra kostnaden? Den stømforsyningen jeg har skal jeg alltids klare å få solgt. Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Hvorfor vil du kjøpe den strømforsyningen? Den du har nå vil nok holde en god stund, hvis du ikke har planer om å ha en haug med harddisker i maskinen din. Har du bruk for mer? Jeg ser ikke helt vitsen hvis du er fornøyd med den strømforsyningen du har nå. Lenke til kommentar
mantra17 Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Du har ingen grunn til å gjøre det byttet, OCZ modstream 450 W vil jeg tro gir deg en bedre strømforsyner til PC'en din enn ThermalTake 500 Watter. Så fremt du ikke kjører SLI og ørten harddisker finnes ingen grunn til å oppgradere. Lenke til kommentar
MrOnslow Skrevet 1. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2005 Takker for svar så langt. Joda, jeg er fornøyd med den strømforsyningen jeg alt har men er av typen som liker å bytte sånn titt og ofte. Dette er planene for oppgradering i mai måned: DFI Lanparty UT NF4 Ultra-D AMD Athlon 64 3000+ "Venice" OCZ 1024MB EL DDR Dual Channel Gold VX PC-4000 2 X GeForce 6600GT eller 6800GT SLI, alt ettersom I tillegg til vannkjølingssett, dvd-brenner og 2 sata-harddisker. Og noen vifter. Etter mine beregninger skulle en strømforsyning 450W holde, selv med kraftig overklokking. Eller? Lenke til kommentar
Drizt Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 Finnes det noen review av thermaltake sin nye? Lenke til kommentar
bado72 Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Finnes det noen review av thermaltake sin nye? Jeg har akkurat kjøpt denne og kjøpte Thermaltake Tsunami kabinettet. Jeg er godt fornøyd med strømforsyningen i forhold til ytelse (stabil spening og stor effekt) og kablingen er veldig bra. Veldig enkelt kabeloppsett med kontakter for alle kabler på strømforsyningen, slik at man slipper å ha alle "ubenyttede" kabler hengende. Ellers er det mange serial-ATA kabler, to PCIx strømkabler. Det følger også med en Watt-viewer og mulighet til å styre vifter. Det følger også med en 120mm kabinettvifte som er bra (hvis en trenger en). Problemet er at de knottene på denne stikker ganske langt ut noe som gjør at det ikke passet i mitt Tsunami kabinett (uten mye herjing med skruer og F). Det kabinettet har montering av komponeneter uten skruer for 5,25" enheter. Kabinettet er forøvrig helt konge og kan anbefales! Lett (ca 5 kg), veldig fin finish (jeg har uten vindu) og lett å bygge i. Det jeg ikke likte er at den bråker en del. Når jeg på min andre pc brukte mye tid på å støydempe, sette i vifteregulator noe som var stor suksess (neste støyfritt). Kjører nok litt riski på det med manuell vifte reg på strømforsyning også, men det blir ikke så ille varmt. Viften på den nye strømforsyningen spinner opp på full guffe selv om den skal være av typen autoregulerbar. Har noen noen tips her? Det jeg har gjort før er å åpne den og bøye sensorene lenger bort fra kjøleribbene slik at den spinner ned på lavt nivå igjen og bråker lite. Jeg har også lagt inn kabel for å styre viften manuelt. Har noen noen andre tips på å få ned hastigheten? Den er nemlig overhodet ikke varm, luften som kommer ut er helt kald, så det er ingen grunn til at den skal spinne så fort. Håper ikke denne posten blir sett på som "feilpostet" for det er en blanding av litt erfaringer med den nevnte strømforsyning og spørsmål om hjelp til å få ned støyen på den samme strømforsyningen. Takker for alle tilbakemeldinger og håper det var til litt hjelp for trådstarter. Hadde jeg kjøpt igjen, så hadde jeg prøvd "silent purepower" serien, det virker som om folk har bedre erfaringer med støy på disse (det er i hvert fall viktig for meg). Lenke til kommentar
ronnyenk Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Jeg har hatt den nye Thermaltake psuen i en måneds tid nå. (TWV500W). Jeg er veldig fornøyd med den. Hadde en billig psu før det, og den leverte veldig lave spenninger, og store variasjoner. På +12v på Thermaltake psuen målte jeg 12.37V idle, og 12,33V på full load. Kjører P4 3Ghz@3,35Ghz. bad072 sier psu vifta bråker, men det følger jo med mannuel styring av den viften, og på lavt turtall er den ikke hørbar. (Skjermkortet overdøver alt). På full skyv høres det dog ut som om maskina skal ta av snart. Men da trekker den bra med varme ut av kabinettet også. Artig å følge med på watt vieweren er det også! Og som bado72 sier, kablingen er genial. Minuset er at de ikke er sleevet helt inn til kontaktene. Ronnyen Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 bestilte denne på søndag, og skal hente den på posten i mårra kommer tilbake med erfaringer da. Lenke til kommentar
bado72 Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Jeg har hatt den nye Thermaltake psuen i en måneds tid nå. (TWV500W).Jeg er veldig fornøyd med den. Hadde en billig psu før det, og den leverte veldig lave spenninger, og store variasjoner. På +12v på Thermaltake psuen målte jeg 12.37V idle, og 12,33V på full load. Kjører P4 3Ghz@3,35Ghz. bad072 sier psu vifta bråker, men det følger jo med mannuel styring av den viften, og på lavt turtall er den ikke hørbar. (Skjermkortet overdøver alt). På full skyv høres det dog ut som om maskina skal ta av snart. Men da trekker den bra med varme ut av kabinettet også. Artig å følge med på watt vieweren er det også! Og som bado72 sier, kablingen er genial. Minuset er at de ikke er sleevet helt inn til kontaktene. Ronnyen Ser den med viftestyringen. Probelmet var bare at den kameraten der ikke passer noe særlig godt i et Thermaltake Tsunami kabinett pga. de store knottene... Men alt er jo løsbart, det er bare å mekke litt eller skaffe seg en annen viftestyring på PSU viften. Men, jeg synes likevel at den automatiske viftereguleringen burde fungert bedre. Den spinner på fullt likevel. Blir nok første løsning å åpne den og bøye thermalsensorene lenger bort fra kjøleribbene, det funker hver gang, men litt irriterende at de aldri kan plassere de noenlunde fornuftig. Skjermkortet her overdøver ikke med NV5 silencer, synes det går relatvit stille (6800gt) Lenke til kommentar
ronnyenk Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Ser den med viftestyringen. Probelmet var bare at den kameraten der ikke passer noe særlig godt i et Thermaltake Tsunami kabinett pga. de store knottene... Er det så at du ikke får igjen døra? Du får ikke til å "senke" viftestyringa litt lenger inn i brønnen da? Trodde det skulle bli problemer til meg også men satte panalet på innerste hakket, da går knottene klar når døra er helt igjen. ronnyen Lenke til kommentar
bado72 Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 Ser den med viftestyringen. Probelmet var bare at den kameraten der ikke passer noe særlig godt i et Thermaltake Tsunami kabinett pga. de store knottene... Er det så at du ikke får igjen døra? Du får ikke til å "senke" viftestyringa litt lenger inn i brønnen da? Trodde det skulle bli problemer til meg også men satte panalet på innerste hakket, da går knottene klar når døra er helt igjen. ronnyen Nei det funker ikke å sette den på innerste hakket heller. Må nok mekke litt på festet da det er liten plass mellom døren og fronten. Men det lar seg gjøre, men jeg vil helst slippe jallaløsninger på et fint kabinett. Men det er heller ikke det store problemet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå