janeide Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Pcen er satt sammen etter "boken" kronologisk. Men når jeg prøver å starte den, slår den seg på i 3-4 sekunder før den slår seg av. Noen tips hva det kan være? Har prøv å skifte PSU og byttet ram og ram-plassering. Lenke til kommentar
Elgvenn2 Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Høres ut som om den slår seg av p.g.a. overoppheting spør du meg. Dobbeltsjekk at det er god kontakt mellom kjøleribbe og CPU. Lenke til kommentar
janeide Skrevet 30. april 2005 Forfatter Del Skrevet 30. april 2005 Kjøleribben var montert på forhånd, så den regner eg med er plassert riktig. Flere forslag??? :-) Lenke til kommentar
spøkelset Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Sikker på at maskinen får nok strøm? Er psu'en stor nok? Lenke til kommentar
janeide Skrevet 30. april 2005 Forfatter Del Skrevet 30. april 2005 PSUen jeg fikk med var en del av pakken, så det regner eg med ja. Flere forslag? Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Skjekk at kjøleren til CPU er montert riktig. Lenke til kommentar
janeide Skrevet 1. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2005 Kan jeg ha montert CPU-viften feil vei på da? Den går jo, så det burde jo ha vært greit Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Kobber platen skal være Helt nøyaktig på cpu! ellers vil varmen sive ut gjennom 1-2mm, det er fort det der. En gang glemte jeg det på min nye amd 64 3200+, ble sånn rundt 64grader, og fortsatte og stige før jeg så det i bios Hvis du fikk med en strømforsyning i kabinettet, så er denne antagelig for liten. 75% av de dem legger i som "free ware" er bare møk. Skriv litt specs, så får du nærmere svar. Lenke til kommentar
janeide Skrevet 1. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2005 Det er en pakke fra PSdata, så den burde jo fungert. Men no ser det ut som den slår seg av pga varme. Jeg kommer inn i biosen, så slår den seg av. her er spesfikasjonene kabinett Minitower 350W KM266 Audio VGA LAN hovedkort AMD Sempron 2200 prosessor kjøleribbe med vifte 256MB DDR PC2700 minne Diskettstasjon 40GB 7200RPM harddisk 56x CD-Rom IDE Tastatur og mus Høyttalere og er her er linken http://www.psdata.no/ps.asp?it=106375 Lenke til kommentar
Elgvenn2 Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Klart, alt burde jo fungert, men sånn er ikke livet.. Hvis du har kjøpt en total pakke fra PS-data, hadde jeg rett og slett bare sendt inn igjen hele greia, å få de til å styre med feilsøkingen! Hadde en kammerat som hadde samme problemet, og det var en litt skeivt montert kjøleribbe. Dobbeltsjekk denne du! Lenke til kommentar
janeide Skrevet 1. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2005 Mulig du e inne på noe... Kjøleribben er bevegelig... og det skal den ikke være? sant? Lenke til kommentar
carl-kr. Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 hadde samme problem en gang. da var opsettet på maskinen feil, altså komponentene gikk ikke ilag. Lenke til kommentar
janeide Skrevet 1. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2005 Hvis eg ikke får det til å virke, ringer eg PSdata altså :-) Men dekker de sendekostnadene da??? Lenke til kommentar
carl-kr. Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Hvis eg ikke får det til å virke, ringer eg PSdata altså :-) Men dekker de sendekostnadene da??? det var ikke psdata jeg handlet hos da,men.. jeg ville ha ringt psdata og hørt hvordan dere skulle løse problemet. evt. da sende hele driten tilbake og forlanget en helt ny pakke eller da pengene tilbake om du vil det... ikke gidd å begynne å fikse på ting selv ,med mindre du har rimelig go peiling på det du driver med.. vet ikke hvor lenge siden det er du kjøpte pakken ,men ikke glem at du har garanti og kjøpslov på din side. kontakt psdata! Lenke til kommentar
LA8464 Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Hvis du får maskinen til å gå når den er i bios, kan det tyde på overklokking av cpu eller minne innstillinger, sempronen er litt lunefull på enkelte kort med gammel bios og må kanskje innstilles i manuell. Lenke til kommentar
janeide Skrevet 1. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2005 LA8464! Kan du utdype litt? Har aldri klokket noe, så det kan eg ikke. Men en CPU på over 90 grader er ikke bra! Lenke til kommentar
Shurom Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Har du husket og sette inn spacere mellom hovedkortet og kabbiset, virker kansje litt dumt men en venn av meg har samme pakken og han hadde glemt spacere Lenke til kommentar
janeide Skrevet 1. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2005 (endret) Glemt hva? Kan godt være eg har glemt noe. No forstå eg ka du mente Ja eg har husket de ja. Endret 1. mai 2005 av janeide Lenke til kommentar
LA8464 Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 LA8464! Kan du utdype litt? Har aldri klokket noe, så det kan eg ikke. Men en CPU på over 90 grader er ikke bra! BIOS detekterer mulig sempron som en større ahtlon og innstiller seg deretter, derfor mulig overklokking, ta frem manualen , gå i BIOS og instille manuell, men har du 90* på cpu ? ligger det jo en rev på lur. Lenke til kommentar
janeide Skrevet 3. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2005 Har fikset det... Eg hadde montert viften på feil vei Men det var trengt å få den på riktig! Rart eg fikk den inn i bios feil vei egentlig Men no er den ca 40 grader og eg er fornøyd! takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå