Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med trådløst ADSL med Telenor

Anbefalte innlegg

Jeg prøver å installere trådløst Telenor ADSL med en Jensen Access punkt og usb-nettverkskort, men støter på STOR motstand.

AP-en nekter å kommunisere med ADSL-modemet som jeg fikk av telenor.

Jeg har gjort alt som står i bruksanvisningen, og modemet er aktivisert fra før av.

Nettet virker når jeg bruker bare ADSL-modemet.

NB! Telenor sin brukerstøtte var ikke til hjelp

(Har prøvd å aktivere APen uten hell!)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Husker ikke hva navnet på modemet. Det er et annet sted :-)

Men modem er nytt, og i følge den bruksanvisningen som var med Jensen, så skal innstillingene stå på DHCP og automatisk, og ikke PPPoE og mail-greiene.

Har prøvd begge, og ingenting virket.

Lenke til kommentar

jeg hadde akuart det samme problemet med å få sdsl (jobber dær) fra telenor... jeg ringte til kunde servisen og fikk de til å sende et nytt modem oppover til meg.. etter det har jeg vært på trølst..

men jeg plagdes noe sykt med å prøve å få den linja på lufta.. før jeg fikk det nye modemet... :hmm:

Lenke til kommentar

Hei sann,

Prøv å konfigurer modem/router fra telenor til bridge-modus,

du finner instruks for dette på online.no.

Konfigurer så trådløs router med PPPoE!

Denne løsningen har fungert fint for meg med flere andre type routere!

Lenke til kommentar

IKKE konfigurer routeren med PPPoE. Modemet har en enkel innebygget router som allerede bruker PPPoE. Routeren må som nevnt tidligere være stilt til å få IP automatisk, da modemet fungerer fint som DHCP-server.

Telenor har for nesten et år siden begynt å inkludere en enkel router i modemene sine.

Lenke til kommentar

Hvis du har et Alcatel Speedtouch Home ( flatt, svart, 4 eller 5 leds) så hadde jeg utrolige vanskeligheter med å få det stabilt...dvs. det ble aldri stabilt. Koblet seg ut etter 5 min på nett. Prøvde ALT. Forskjellige nettverksinnstillinger, bytte trådløst PCI-kort, Firmware upgrade, nyeste drivere, Kabler med omvendt polaritet.......the works. Ingenting funket.

Sendte mail til kundesørvis Telenor .Fikk da tilsendt et Thompson 510i router/modem...........satte det opp som modem og wooooops....alt stabilt.....ikke hatt en eneste avkobling.

MAO dersom du har et Alcatel Speedtouch Home.......BYTT DET! lol

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...