janeide Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Jeg prøver å installere trådløst Telenor ADSL med en Jensen Access punkt og usb-nettverkskort, men støter på STOR motstand. AP-en nekter å kommunisere med ADSL-modemet som jeg fikk av telenor. Jeg har gjort alt som står i bruksanvisningen, og modemet er aktivisert fra før av. Nettet virker når jeg bruker bare ADSL-modemet. NB! Telenor sin brukerstøtte var ikke til hjelp (Har prøvd å aktivere APen uten hell!) Lenke til kommentar
Elgvenn2 Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Åssen modem har du? Har det innebygget router? Lenke til kommentar
div_ Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 (endret) Hmmmm, når du setter opp router, må du bruke e-mail som påloggingsnavn, IKKE brukernavnet ditt, ellers vil du ikke komme på nett, passord blir det samme Endret 30. april 2005 av div_ Lenke til kommentar
janeide Skrevet 30. april 2005 Forfatter Del Skrevet 30. april 2005 Husker ikke hva navnet på modemet. Det er et annet sted :-) Men modem er nytt, og i følge den bruksanvisningen som var med Jensen, så skal innstillingene stå på DHCP og automatisk, og ikke PPPoE og mail-greiene. Har prøvd begge, og ingenting virket. Lenke til kommentar
gspr Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Med mindre Telenor har endret systemet sitt de siste par årene, skal du bruke PPPoE. Lenke til kommentar
janeide Skrevet 30. april 2005 Forfatter Del Skrevet 30. april 2005 De har skiftet de par siste årene, og det var faktisk det eneste de kunne svare på når eg ringte, var at den skulle stå på DHCP og automatisk. Hvis det var noe annet enn det, måtte eg høre med Jensen. Lenke til kommentar
Rampelyset Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Er Jensenrouteren din av eldre årgang? Hvilken modell har du? Lenke til kommentar
MoDzoNa Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 jeg hadde akuart det samme problemet med å få sdsl (jobber dær) fra telenor... jeg ringte til kunde servisen og fikk de til å sende et nytt modem oppover til meg.. etter det har jeg vært på trølst.. men jeg plagdes noe sykt med å prøve å få den linja på lufta.. før jeg fikk det nye modemet... Lenke til kommentar
Dastardly Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Hva er det du har problemer med? Har du problemer med ADSL-linja di, eller det trådløse nettverket ditt? Lenke til kommentar
Gribler Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Hei sann, Prøv å konfigurer modem/router fra telenor til bridge-modus, du finner instruks for dette på online.no. Konfigurer så trådløs router med PPPoE! Denne løsningen har fungert fint for meg med flere andre type routere! Lenke til kommentar
EinarEriksen Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 IKKE konfigurer routeren med PPPoE. Modemet har en enkel innebygget router som allerede bruker PPPoE. Routeren må som nevnt tidligere være stilt til å få IP automatisk, da modemet fungerer fint som DHCP-server. Telenor har for nesten et år siden begynt å inkludere en enkel router i modemene sine. Lenke til kommentar
janeide Skrevet 1. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2005 Hvordan stiller jeg inn routeren til det da? Jeg mener å ha lest at jeg måtte slå av router-funkskjonen. Hvordan gjør jeg det? Lenke til kommentar
brazir Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Hvis du har et Alcatel Speedtouch Home ( flatt, svart, 4 eller 5 leds) så hadde jeg utrolige vanskeligheter med å få det stabilt...dvs. det ble aldri stabilt. Koblet seg ut etter 5 min på nett. Prøvde ALT. Forskjellige nettverksinnstillinger, bytte trådløst PCI-kort, Firmware upgrade, nyeste drivere, Kabler med omvendt polaritet.......the works. Ingenting funket. Sendte mail til kundesørvis Telenor .Fikk da tilsendt et Thompson 510i router/modem...........satte det opp som modem og wooooops....alt stabilt.....ikke hatt en eneste avkobling. MAO dersom du har et Alcatel Speedtouch Home.......BYTT DET! lol Lenke til kommentar
brazir Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Hvordan stiller jeg inn routeren til det da? Jeg mener å ha lest at jeg måtte slå av router-funkskjonen. Hvordan gjør jeg det? Hvis du har Thompson 510i routermodem har du veiledning her: http://www.online.no/kundeservice/veiledni...dem-bridge.html Lenke til kommentar
janeide Skrevet 1. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2005 Da får eg prøve det. Har en Thompson 510i ja Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå