Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Tanker rundt en test av søkemotorer

Dahl

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
ikke glem www.boitho.no

Aldri hørt om, men kan vel ta med den også.

Er ikke lansert enda. Men når det skjer så braker det løs. I motsetning til mange andre søkemotorer så har de ikke kjøpt rettigheter til databasen til Google, her har de bygd opp sin egen.

Lenke til kommentar
Og denne gangen blir det noe? :huh:

Hold spydighetene dine for deg selv. Denne gangen blir det en artikkel, ikke en test på forumet. En artikkel får jeg betalt for, en post på forumet får jeg ikke betalt for (mens HW får rettighetene). Har du ikke noe konstruktivt å komme med, så ikke post.

Endret av @kd
Lenke til kommentar

Test hvor mange treff du får på populære søkeord, og hvor bra treffene på de første sidene er. Så tester du hvor mange treff du får med sære ukjente søkeord. Til slutt tester du hvordan sidens brukergrensesnitt for søkene og treffene er.

Lenke til kommentar
Test hvor mange treff du får på populære søkeord, og hvor bra treffene på de første sidene er. Så tester du hvor mange treff du får med sære ukjente søkeord. Til slutt tester du hvordan sidens brukergrensesnitt for søkene og treffene er.

Hehe, jeg søkte på Akira Toriyama. En japansk tegner/kunstner/legende. Mannen bak dragonball. Fikk mange tvilsomme treff i der, men ask.com gjorde det best!

Lenke til kommentar
Hvilke søkemotorer burde jeg teste? Til nå har jeg Eniro, Google, Kvasir og Yahoo på lista.

Eniro bruker Google.

Finnes allerede mange programmer på markedet og som tar spesifikke søkeord og søker på ~200 søkemotorer for å se hvor ordene kommer best ut. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...