Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Tanker rundt en test av søkemotorer

Dahl

Anbefalte innlegg

Heisann!

Tidligere hadde jeg et prosjekt om testing av antivirusprogramvare, men det er nå lagt på is av ulike grunner.

Jeg har veldig lyst til å bidra med noe til Hardware sitt nettverk, og min idé er da å teste ut forskjellige søkemotorer for å se hvilken som gir de beste resultatene.

Jeg er klar over at det har vært gjort flere ganger før, men så vidt jeg vet så har ikke Hardware.no eller noen av søstersidene hatt en slik test.

Hvis det finnes en eldre test, så er det uansett smart å lage en ny en, ettersom søkemotorene oppgraderes og det stadig kommer nye (som f.eks. Eniro).

Hva er dine tanker rundt dette?

Endret av @kd
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Testen vil bli gjennomført ved at jeg søker etter noen tilfeldig utvalgte søkeord, og ser hvilken søkemotor som får flest treff og hvor gode de 5 (?) første sidene som kommer opp er. Har ikke tenkt ut detaljene enda, men jeg skal nok gjøre testen mer avansert enn det.

Lenke til kommentar
Testen vil bli gjennomført ved at jeg søker etter noen tilfeldig utvalgte søkeord, og ser hvilken søkemotor som får flest treff og hvor gode de 5 (?) første sidene som kommer opp er. Har ikke tenkt ut detaljene enda, men jeg skal nok gjøre testen mer avansert enn det.
Høres bra ut!

Men testen bør vell bestå av mer enn dette, noen som har tips å gi til vår testmann; @kd? ;)

Endret av _Adler_
Lenke til kommentar

Det som hadde vært morsomt er å bruke bot'er som forer søkemotorene med mengder av ord og fraser, og lage en statistikk på hvilken søkemotor som gir generelt flest treff på søkeordene. Vet ikke om dette er gjennomførbart, men tanken er god (syns jeg sjøl :p ). Det holder neppe å bruke noen få ord i søkene.

En annen ting er å vurdere hvordan de forskjellige søkemulighetene fungerer (f.eks å søke etter en bestemt filtype med Google som er intet mindre enn genialt) og hvilke tilleggstjenester de tilbyr, såfremt de er søk-relaterte.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig.

Testen vil bli gjennomført ved at jeg søker etter noen tilfeldig utvalgte søkeord, og ser hvilken søkemotor som får flest treff og hvor gode de 5 (?) første sidene som kommer opp er.

;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...