Marius_EV Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 (endret) Min bros pc klikket nettop. I stede for å loade windows kommer det opp et eller annet dos greier. Jeg tror strømforsyningen også røyk. Dere får kanskje noe ut av dette bildet: Endret 30. april 2005 av Marius_EV Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 30. april 2005 Forfatter Del Skrevet 30. april 2005 Kom opp mye tekst, men teksten er uleselig på disse bildene: Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 (endret) Sjekk om ikke det er en diskett i diskettstasjonen eller CD i CD-rommen. Disse må i så fall tas ut. Eventuelt kan det også gagne å forsikre seg om at harddisken ligger ovenfor diskettstasjonen i boot-sekvensen. Edit: Argh! Jeg hater deg, Leif. Endret 30. april 2005 av aadnk Lenke til kommentar
Elgvenn2 Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Kan se ut som det står i en CD eller diskett som booter DR-DOS.. :!: Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 30. april 2005 Forfatter Del Skrevet 30. april 2005 Har ikke diskett-rom koblet til og det står ingen cd i. Lenke til kommentar
Elgvenn2 Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Siden du havner rett på A-drevet etter booting, har den bootet fra et eller annet eksternt lagringsmedium.. USB-dongle? Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 30. april 2005 Forfatter Del Skrevet 30. april 2005 Siden strømforsyningen røyk, koblet jeg den til den strømforsyningen jeg bruker i denne pcen. Da hadde jeg ingen usb-kontakter koblet til. Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 5. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2005 Da var ny strømforsyning i hus. Noen fler forslag da? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 Legge inn operativsystemet på nytt? Last ned ultimate boot cd og sjekk om noe er feil på maskinen. Lenke til kommentar
St Thicket Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 (endret) Jeg vil ut fra dette tro at din windowspartisjon er død, og derfor laster datamaskinen en annen partisjon som brukes til å gjenopprette windowspartisjonen. Dette gjelder kun dersom du har en ferdigkjøpt pc, fra IBM kanskje? DR-DOS tror jeg brukes av Norton Ghost når man skal laste inn et image av den orginale harddisken. Jeg hadde noe slik på min dell da jeg kjøpte den... Hvis du trykker "dir" når du har kommet til A:, får du kanskje opp noen filer eller programmer du kan bruke for å gjenopprette C:. Hvis du gjør dette mister du all data som ligger på din windowspartisjon, så du må nesten vurdere om du vil gjøre dette, eller reparere den windowsversjonen du har. EDIT: leif var innom Endret 5. mai 2005 av Snublefot Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 7. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2005 Nå registrerer den ikke hdd'er eller cd-rom i det heletatt. Har prøvd å bytte kabel,men ingen forandring. Lenke til kommentar
St Thicket Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 Sjekk at det er spenning i molex-kontaktene. Det kan hende at det er strømforsyningen som fusker. Eventuelt kan det være noe med oppsettet til biosen. Virker merkelig at både CD-drevet og harddisk fusker samtidig... tviler på at det er noe feil med dem, men man kan aldri være for sikker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå