Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Windows loader ikke, kommer noe dos greier(bilde)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sjekk om ikke det er en diskett i diskettstasjonen eller CD i CD-rommen. Disse må i så fall tas ut.

Eventuelt kan det også gagne å forsikre seg om at harddisken ligger ovenfor diskettstasjonen i boot-sekvensen.

Edit: Argh! Jeg hater deg, Leif.

Endret av aadnk
Lenke til kommentar

Jeg vil ut fra dette tro at din windowspartisjon er død, og derfor laster datamaskinen en annen partisjon som brukes til å gjenopprette windowspartisjonen. Dette gjelder kun dersom du har en ferdigkjøpt pc, fra IBM kanskje?

DR-DOS tror jeg brukes av Norton Ghost når man skal laste inn et image av den orginale harddisken. Jeg hadde noe slik på min dell da jeg kjøpte den...

Hvis du trykker "dir" når du har kommet til A:, får du kanskje opp noen filer eller programmer du kan bruke for å gjenopprette C:. Hvis du gjør dette mister du all data som ligger på din windowspartisjon, så du må nesten vurdere om du vil gjøre dette, eller reparere den windowsversjonen du har.

EDIT: leif var innom

Endret av Snublefot
Lenke til kommentar

Sjekk at det er spenning i molex-kontaktene. Det kan hende at det er strømforsyningen som fusker. Eventuelt kan det være noe med oppsettet til biosen.

Virker merkelig at både CD-drevet og harddisk fusker samtidig... tviler på at det er noe feil med dem, men man kan aldri være for sikker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...