Gå til innhold

Bad Flow ?!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har brukt det lenge eg no,og aldri haddt noko lekasje?Og med dei klemmene du viser Snekker`n, kva er forskjellen på om du bruker den typen eller ein normal slangeklemme. Det er bare å ikkje skru til me alt du har av muskler. Eller er det at desse klemmene ikkje har den "kvasse" kanten som stål klemmer har siden dei er laga av nylon?

P.s: Har du prøvdt desse klemmene?klarer du å få nok "klemm" rundt nipplene?Har ikkje vert borti denne typen før...

Jepp,bruker selv disse klemmene og de er suverene, du kan også bruke strips, problemet med silikonslanger og stålklemmer er at slangen er myk og klemmen har skarpe kanter + de hakkene for strammingen, jeg brukte selv slike stålklemmer på silikonslanger og jeg fikk ikke lekkasje. Men problemet er om du må løsne en slange da er den ødelagt i enden og du må kutte av det stykket der klemmen har vært, har du da nok slange til å kunne gjøre dette???

Nei bruk dem av plast eller bruk strips, dette fungerer 100% på alle typer slanger .

Jeg vet da jeg bruker dette daglig :thumbup:

R1.jpg

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
why? Ditta va noko nytt for mine øyre...fortell.... :hmm:

Nå har jo både Snekkern og Kverna svart ganske greit på spørsmålet ditt, men jeg vil uansett bekrefte hva som er sagt.

Silikonslanger er, i forhold til mange andre typer slanger, ganske skjøre med tanke på "mekanisk" påvirkning. Det som alt for lett kan skje ved bruk av slangeklemmer i stål, et at disse kan skjære seg inn i slangen. Får du først en rift i overflaten på en silikonslange, så vil den ganske lett briste!

Spesielt om den er "strukket" over en nippel, hvor den da på sett og vis står i spenn. Da er faktisk ikke veien lang til en lekkasje.

En slangeklemme i stål er heller ikke på langt nær så føyelig som en klemme av plast, eller for den saks skyld et strips.

Stålklemma´s stivhet og urundhet som oppstår ved tiltrekking, vil ofte forårsake svært ujevnt press mot slangen, noe som i sin tur kan skape en situasjon som det nå er advart mot.

Greit nok, du har vært forsiktig med tiltrekkinga, og har også hatt litt flaks vil jeg tro.

Men jeg vil i alle fall så sterkt jeg kan, igjen advare mot en slik kombinasjon!

Tilslutt: Om niplene er riktig dimensjonert i forhold til silikonslangen, så behøver du strengt tatt ikke klemmer i det hele tatt....

Om du mot alle formodninger tror at jeg / vi snakker tøv og tull om dette, så tar du ganske grundig feil, unge mann...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...