Fredrik Larsen Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Hei. Leste litt på Notebookforums for noen dager siden, og så at man kunne kjøre en Pentium M 400 MHz FSB på 533 MHz FSB i de nye Sonoma-maskinene (915-brikesett) ved å dekke til en pinne på den. Dvs, [email protected] for 1600kr [email protected] for 2100kr. Noen som har testet dette? Lenke til kommentar
IC7STORM Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Hadde jo vært kult da. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Jeg fant posten på notebookforums: http://notebookforums.com/showthread.php?t...ighlight=pinmod Bakgrunnsmateriale kan man finne på intels sider for dothan 533FSB: http://www.intel.com/design/mobile/datashts/305262.htm Jeg vil tro det skal gå find med de laveste dothan CPU'ene (kanskje med en liten økning i Vcore. De raskere CPU'ene som 2,0GHz og alle Banias-modellene tror jeg man må kjøre på ennå mer spenning og krysse fingrene for at det går. Batteritiden blir nok utvilsomt dårligere om du gjør dette på en bærbar PC. Men hvor mye dårligere vet jeg ikke. Vifta vil nok også gå oftere. Jeg skulle også likt å vite mer om dette siden det er veldig interresant. Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 30. april 2005 Forfatter Del Skrevet 30. april 2005 Skal se litt rundt og høre om det blir noe varmere og om det blir dårligere batteritid, og om jeg f.eks kjøper en 1.7 400FSB om jeg trenger å øke Vcore for å kjøre 2.26 GHz. Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 30. april 2005 Forfatter Del Skrevet 30. april 2005 Folk på Notebookforums sier at en [email protected] vil ha samme temperatur som en standard 2.13 Får teste dette, og om det går i dass er det ikke verre enn at jeg bruker angreretten? Lenke til kommentar
Kamerat Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Folk på Notebookforums sier at en [email protected] vil ha samme temperatur som en standard 2.13 Får teste dette, og om det går i dass er det ikke verre enn at jeg bruker angreretten? Med samme kjøling og spenning på CPU er det ingen grunn til at en 1,6 GHz @ 2,13 GHz skal være varmere enn en som er standardklokka til 2,13 GHz. Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 30. april 2005 Forfatter Del Skrevet 30. april 2005 Og da går jeg ut ifra at battertid også er lik? Lenke til kommentar
Kamerat Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Og da går jeg ut ifra at battertid også er lik? Med samma batteri skal det være det samme. Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 30. april 2005 Forfatter Del Skrevet 30. april 2005 Genialt. Frister med [email protected], men vet ikke om det blir stabilt og jeg vil ikke øke vcore. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå