monzilla Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Dum som jeg var fikk jeg en beskjed på MSN fra en kamerat av meg CHECK THIS OUT <link med virus> etter jeg downet den begynte jeg å sende ut beskjeden til alle som jeg har på listen min, som gjør det videre osv. Et minutt etter jeg fikk viruset begynte plutselig avast antivirus å finne masse trojanere. Det ser ut som jeg har trojanere i 3 forskjellige mapper. Avast greier bare å slette en om gangen, så når en er slettet virker det som en av de to andre lager en ny i samme mappe. noen som vet hva dette er? Lenke til kommentar
_Adler_ Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Hva med å deaktivere System Restore og deretter scanne med Avast i Safemode? Kanskje det virker. Vet ikke hvilken trojaner/hva dette er, desverre. Lenke til kommentar
mck Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Hva med å deaktivere System Restore og deretter scanne med Avast i Safemode?Kanskje det virker. Vet ikke hvilken trojaner/hva dette er, desverre. sliter med akkurat det samme bare se i programmvare-windows... Men kan du ikke utdype det litt?? Lenke til kommentar
RastaXP Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Heh, fikk nettopp denne jeg også. Trykte på den bare for morroskyld, måtte sjekke om brannmuren og firefox tok imot. Det skjedde altså ingenting. Fikk et spørsmål om å laste ned DOS etellerannet men så dum er man jo ikke. Du må ha brukt IE og da må denne filen ha lastet seg ned automatisk. Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 (endret) stian sier: check this out stian sier: -- Link slettet av moderator -- Jesus.. Når jeg ikke godtok nedlastingen, da skjer det ikke noe, sant..? Endret 30. april 2005 av tom waits for alice Lenke til kommentar
_Adler_ Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Hva med å deaktivere System Restore og deretter scanne med Avast i Safemode?Kanskje det virker. Vet ikke hvilken trojaner/hva dette er, desverre. sliter med akkurat det samme bare se i programmvare-windows... Men kan du ikke utdype det litt?? Ok, kan gjøre det. System Restore (på norsk: Systemgjennoppretting) kan være lur, men den sørger også for å restaurere virus/spyware m.m. hvis man gjennoppretter en backup. Deaktiveres slik: My Computer-->Properties-->system Restore-->Hak av for "Turn off System Restore. Boote i Safe mode (sikker modus): Trykk F8 mange ganger under oppstart, da kommer det frem et vindu med diverse alternativer. Da trykker du vell noe med start i sikker modus eller noe slikt. I alle fall de øverste alternativene, tror jeg det er. Så er det bare å scanne med Avast, eller hva man nå har, og se om det går da. I safe mode kjører nemlig bare de helt nødvendige prosessene. Om dette virker vet jeg ikke, men kan jo som sagt prøve. Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 (endret) stian sier:check this out stian sier: -- Link slettet av moderator -- Jesus.. Når jeg ikke godtok nedlastingen, da skjer det ikke noe, sant..? Hei, Jeg fikk samme beskjed. Jeg lagret filen på harddisken, men ble mistenksom og slettet fila uten å åpne den. Har jeg fått noe drit nå? Norman fant ingenting. Endret 30. april 2005 av tom waits for alice Lenke til kommentar
MacManus Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Jeg klarte å åpne dette dritet på maskinen min og nå har jeg dette viruset. Ganske surt, fulgte ikke med hva som skjedde så hver gang jeg går på msn nå, sender jeg dette viruset rundt til andre. Hvordan får jeg det vekk? Norton finner ingenting, ikke avast heller. Nå klarer jeg ikke ta på auto-protect på norton en gang. Blir rimelig gal av dette. Trenger hjelp! Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Denne har vært diskutert flere ganger i dag, blandt annet her: Link. Jeg fjernet linken. Det er ikke spesielt OK å poste link til et virus på et åpent forum som dette, er det vel...? Geir Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg