Gå til innhold

Nextgentel nekter for at de har mottat ruter!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du har sendt den med posten, og de har gitt deg kvittering for det? Da er det (ihvertfall burde være) Posten sitt problem.

Jeg skjønner ikke logikken din her. Er det Posten sin feil at NGT ikke har oversikt over hvem sine rutere de mottar?

Nei, jeg sier at DA er det Posten sitt problem. Dersom Posten har kvitteringen som viser at NGT har hentet den, slik de skal ha dersom dette er tilfelle, så er problemet videreført til NGT. Problemet tilhører altså den instans som mangler kvittering.

Lenke til kommentar

Hvis du har pakkesporing som viser at NGT har mottatt pakken, og "de ikke kan finne den", er det jo NGT sitt problem, og ikke ditt. Send dem et skikkelig brev, gjerne med posten (!), og rekommandert, slik at de må hente det.. der du opplyser om at du har oppfylt dine forpliktelser, og har bevis for det.

 

Forøvrig stiller jeg meg litt tvilende til den praksisen jeg ser her- altså- NGT sender deg et modem, slik at du kan kjøpe en tjeneste de leverer. Hvem har sagt noe om at du skal bruke 200 kroner på en Norgespakke for å sende de modemet tilbake etter bruk? Det er NGTs eiendom, ergo bør de betale porto. Så sant det ikke står i kontrakten at det er ditt ansvar å betale portoen, der dette i utgangspunktet en frekk tilsnikelse. Hvorfor skal du betale for å sende andres eiendom? :)

 

Ut over det- hvis du får tak i en kundebehandler- snu saken på hodet. Hvordan hadde NGT reagert hvis du hadde mottatt et modem, bevis fra pakkesporing, og sringte NGT med beskjed om at du måtte få et nytt "fordi du ikke kunne finne det igjen"? Tror kundebehandler fort ser det urimelige i situasjonen.. Gjør ikke kundebahandler det, spør etter navn, og spør etter navn på overordnet. Så spør du om direktenummer, og ser hva som skjer.. Dette er ofte effektivt. Hvis du ikke får de opplysnihngene, kan du jo spørre om hvordan det skal være mulig for deg å gå videre med din sak på fornuftig vis, siden kundebehandler ikke har fullmakt til å ordne opp. Husk- saklig, avslappet, høflig, og selvsikker. Det meste ordner seg.

Endret av CastorFiber
Lenke til kommentar

Fikk svar fra posten i dag:

 

"Pakken er utlevert til adressaten 17.01.05, se vedlegg

 

Adressat: NextGentel 5254 Bergen."

 

Vedlegget var en hentelapp med underskrift på at den er mottat....

 

 

Jeg venter i spenning på hva NGT finner på denne gangen...

Lenke til kommentar

Pakker kan bli feil utlevert. Jeg opplevde en gang å skulle hente en pakke på Posten, men da var den allerede utlevert, og "jeg" hadde skrevet under på at den var mottatt. Men det var ikke min underskrift på den lappen jeg ble forevist. Den skulle heller ikke ha blitt utlevert uten at postoppkravsbeløp hadde blitt betalt... noe det ikke var.

 

Heldigvis ordnet det seg etter at jeg hadde mast litt på Posten, og de fant ut at pakken etterhvert var blitt tilbakelevert til de fra feil mottaker... dessverre er nok ikke alle så ærlige at de leverer tilbake feil utleverte pakker.

 

Ellers... når NGT er så rotete som de tydeligvis er, så er det kanskje greit å lage en stor hvit lapp (i stedet for en "liten hvit lapp") og feste den på routeren med tape i stedet for å legge den løst under lokket på pakken. Små hvite lapper blir veldig fort borte når pakker pakkes opp.

Lenke til kommentar

En kamerat av meg opplevde det samme. Han hadde sendt, men de nekta på å ha mottat den uansett.

Det som gjorde den saken ekstra morsom var at han aldri hadde sagt til dem at han skulle bli kunde. Han hadde ringt til NGT og snakket med de om de kunne levere bredbånd til huset hans. Joda, det kunne de, ingen problem. 1 uke etterpå kom et modem i posten med beskjed om at linja skulle være oppe og gå iløpet av få dager.

2 dager etterpå kom et brev fra NGT som sa at de ikke kunne levere bredbånd til ham allikevel.

Han hadde altså ikke bestillt fra dem...

 

Han fikk til slutt inkasso krav på over 2000,- spenn. Han valgte å betale for ikke å miste all kredittverdighet...

 

 

 

Flinke folk

Lenke til kommentar

Jeg har opplevd å få mail fra NGT om 'Vi har mottatt ruter fra deg' uten at jeg har sendt inn noen ruter. Forsøkte å sende mail til et par adresser hos NGT uten å få respons. Den samme ruteren måtte kanskje en annen stakkar betale for, siden NGT trodde det var jeg som hadde levert den inn. Utrolig dårlig kundebehandling. Den dagen de får en konkurrent som kan konkurrere på dekning/pris/ytelse tror jeg det er mange som forlater NGT.

Lenke til kommentar

Noe som er verd å huske på når du skal returnere router til NGT:

 

1) _IKKE_ betal for porto selv. Be dem om returlapp (en lapp du klistrer på pakken, slik at de betaler). Det er UTROLIG hvor raskt de svarer på mail hvis den sier "jeg betaler ikke for å sende routeren deres tilbake til dere, det får dere gjøre". Rart hvordan de klarer å svare på en slik mail på en dag, mens vanlig kundestøtte tar en uke.

 

2) Få kvittering når du leverer inn på Posten.

 

3) Sørg for at Posten notererer nummeret fra returlappen på kvitteringen.

 

Da burde en ha alt på det rene hvis NGT prøver seg.

 

 

Edit: Leif.

Endret av gspr
Lenke til kommentar
En kamerat av meg opplevde det samme. Han hadde sendt, men de nekta på å ha mottat den uansett.

Det som gjorde den saken ekstra morsom var at han aldri hadde sagt til dem at han skulle bli kunde. Han hadde ringt til NGT og snakket med de om de kunne levere bredbånd til huset hans. Joda, det kunne de, ingen problem. 1 uke etterpå kom et modem i posten med beskjed om at linja skulle være oppe og gå iløpet av få dager.

2 dager etterpå kom et brev fra NGT som sa at de ikke kunne levere bredbånd til ham allikevel.

Han hadde altså ikke bestillt fra dem...

 

Han fikk til slutt inkasso krav på over 2000,- spenn. Han valgte å betale for ikke å miste all kredittverdighet...

 

 

 

Flinke folk

Veldig viktig å huske på:

 

Et krav som bestrides. dvs at man ikke mener å skulle betale i det hele tatt har ikke lov til å gå til inkasso.

 

Du gir beskjed til inkasso-firmaet om at kravet bestrides, helst skriftlig og ikke bare muntlig.

 

Se gjerne her for mer : Forbrukerportalen

Lenke til kommentar

Etter å ha truet Nextgentel med politianmeldelse, og etter å ha faxet beviset på at dem hadde motatt pakken så kom endelig mailen jeg har ventet på...

 

"Vi bekrefter med dette at vi har kreditert fakturanr xxxxx pålydende kr 1000

grunnet at ruter er mottatt i retur."

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...