kroggy Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Er det flere her som har hatt trøbbel med at Nextgentel nekter for at dem har mottat tilbakesendt ruter etter endt bredbåndsabbonement? Jeg flyttet fra stavanger i januar i år, og hadde derfor sagt opp mitt abbonement, og sendt inn min ruter til NextGenTel AS Sandslimarka 31 5254 Bergen Pakkenummer og kvittering har jeg tatt vare på, og når jeg sporer den så får jeg at den er utlevert, men NGT dem har ikke mottat noe pakke... ref mail fra dem: "Vi viser til tidligere tilsendt bekreftelse ang oppsigelse av din bredbåndslinje. Vi kan ikke se å ha mottatt ruteren fra deg. Ruteren tilhører NextGenTel, og må returneres ved endt kontrakt eller når NextGenTel ber om å få ruteren i retur. Vi viser til våre vilkår. " Ny mail blir sendt fra meg: "Hei! Rutern skal være returnert og levert. Og i følge posten så skal dere ha mottat den... Det lå lapp med navn og kundenummer i. Den ble sendt i orginal ruter eske." Og svar kommer: "Det kan være at vi har mottatt router allerede og bare ikke fått registrert mottaket enda. Vi skal se om ikke vi finner routeren og får registrert den mottatt." Og enda en stund senere kommer ny mail fra NGT, om at dem fremdeles ikke finner den. Etter dette begynte jeg å bli sånn passe forbannet og sendte følgende mail.. "Hei! Nå begynner jeg å bli litt lettere irritert, tror dere virkelig at jeg bruker 110 kroner på å sende dere en tom pappeske uten noen som helst form for innhold? Rutern ble sendt fra Sola i orginalesken den 13.01.05 klokken 09:54. Og den er utlevert til dere 17.01.05 klokken 11:06. Pakkenummeret er fremdeles SM 00 148 684 0 NO Og adressen den er sendt til er den som dere oppga i bekreftelsen på avbestillingen, nemlig: NextGenTel AS Sandslimarka 31 5254 Bergen. Rett under lokket på pappesken lå den en liten hvit lapp merket med navn, adresse og kundenummer. Så hvor i alle dager den har tatt veien etter at posten har levert den ut, kan jeg desverre ikke svare på, jeg monterer nemlig ikke gps sporingsutstyr i noen av tingene jeg eier/disponerer. mvh. Marcus Krogtoft" Og da trodde jeg virkelig at saken skulle være ute av verden, men neida, i dag kom det regning på 1000 kroner for rutern som dem ikke finner.... Noen bedre? Lenke til kommentar
srbz Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Du har sendt den med posten, og de har gitt deg kvittering for det? Da er det (ihvertfall burde være) Posten sitt problem. Posten har trolig levert den ut til NextGenTel, og isåfall har NGT-fyren som hentet den, signert for å ha mottatt pakken, og da har Posten kvittering på det. Kvitteringene viser altså hvem som er ansvarlig. Send kopi til dem hvis de ikke tror deg. Lenke til kommentar
Ace Rimmer Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 NGT's kundeservice har sunket til bunnen Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 NGT's kundeservice har sunket til bunnen Og når var den noen sinne på topp? Kan huske 20min venting på tlf uten å få fiksa problemet... Lenke til kommentar
War Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Vil tro dette holder Kollinummer: SM001486840NO Signatur: TRERGEREID Produkttype: NORGESPAKKE Vekt: 2,34 kg Volum: 14,51 dm3 (39 x 31 x 12 cm3) Dato: Kl.: Hendelse: Poststed: 13.01.05 09.54 Innlevert postkontor 4050 SOLA 13.01.05 19.18 Innlevert postterminal 4068 STAVANGER 14.01.05 10.16 Registrert omlastingsterminal 5020 BERGEN 15.01.05 07.16 Ankommet postkontor 5861 BERGEN SANDSLI 17.01.05 11.06 Utlevert 5020 BERGEN DD BERGEN MINDE D.ENHET Sendingen er utlevert --------------------------------------------------------------------------------------- Hva ellers skulle du ha sendt? 2,34kg grus? Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Du har sendt den med posten, og de har gitt deg kvittering for det? Da er det (ihvertfall burde være) Posten sitt problem. Jeg skjønner ikke logikken din her. Er det Posten sin feil at NGT ikke har oversikt over hvem sine rutere de mottar? Lenke til kommentar
kroggy Skrevet 30. april 2005 Forfatter Del Skrevet 30. april 2005 Har prøvd å vise dem pakkesporingen fra posten, men dem sier at dem fremdeles ikke kan finne den..... Nå må jeg bare finne kvitteringen fysisk for å kunne lage sponhelvete. Kundeservicen demmes burde vært piska på ballan med en flisat wire. Lenke til kommentar
Jome Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Kan huske 20min venting på tlf uten å få fiksa problemet... 20 min venting ?!?!?!?!?!?!?!? Da er du blant de heldige.. selv om de ikke fikset problemet ditt.. :!: Lenke til kommentar
spetter Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 (endret) Det er såklart posten eller motaker sin feil, da du kan "bevise" at du har sendt pakken til dem med korrekt adresse. OG hvis da posten "kan" bevise at de har utlevert til dem så har NGT et problem.. edit: du kan også ringe til posten og be dem bevise til NGT at de har "motatt" pakken ? Endret 30. april 2005 av spetter Lenke til kommentar
qwert Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Har prøvd å vise dem pakkesporingen fra posten, men dem sier at dem fremdeles ikke kan finne den..... Nå må jeg bare finne kvitteringen fysisk for å kunne lage sponhelvete. Kundeservicen demmes burde vært piska på ballan med en flisat wire. La dem bare drive på. Send dem en siste mail hvor du igjen opplyser på en kortfattet og saklig måte at ruteren er tilbakelevert og at evt. fortsatte krav fra deres side vil bli bestredet samt medføre motkrav for å dekke tidsbruk osv. Deretter ignorerer du dem. Om det kommer et inkassokrav bestrider du dette ovenfor inkassoselskapet (viktig!) og sender en faktura til NGT på det *du* nå mener å ha krav på. Spesifiser tidsbruk og en timepris pluss evt. konkrete utgifter. Slik du fremstiller saken vil du vinne den glatt i forliksrådet (om det skulle gå så langt), og sansynligvis bli kompensert for bryderiet. Lenke til kommentar
StigK Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 He he opplevde samme for en uke siden. Fikk mail fra ngt om at de ikke kunne se at jeg hadde returnert ruteren. Fikk lettere panikk først da jeg leste mailen, for kvitteringen fra posten kunne jeg ikke huske å ha sett. Sinnsykt frustrerende å vite at man har gjort alt riktig, og så skal ngt rote det til, og likevel ha retten på sin side. Heldigvis etter litt banning og kjefting på de jeg bor sammen med fant jeg kvitteringen på pakken. Ettersom det tar 20 min å komme igjennom på tlf, sendte jeg de melding fra hjemmesiden deres om at pakken er sendt, og her er pakkenummeret osv. Fikk mail 2 dager etterpå, wow....(for å være ngt), om at alt var i orden. Hei Stig Kundenr: ****** Jeg ser at pakken er utlevert her. Ruteren blir nok registrert innen kort tid Jeg fikk vel en av de hyggelige kundebehandlerene, uansett deilig å få det ut av verden. -stigk Lenke til kommentar
vammaveien Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 (endret) Hei du. Jeg var i den samme situasjonen som deg,bortsett fra at jeg fikk 3 ruthere til meg for det var noe galt. returnerte disse tre i en eske men skrev tydelig på esken med de forskjellige ordrenummerene for hver ruther og at det var 3 stykker i esken for å spare litt porto. Etter 2 måneder så begynte purringene å komme på to ruthere som de sa at de ikke hadde fått. Jeg forklarte de tydelig at de sto på pakken at den ene esken innholdt 3 stykker. så de godtok det svaret. To måneder siden fikk jeg inkasso på 7500 kr for de rutherne ehehehhe. måtte ringe de igjen og spørre hva de drev med. da beklaget de igjen. og dette skulle ordnes opp. 2 måneder senere kom det en inkasso på kr 10 500!!!! Jeg ble gal og ringte de ned og sa at jeg hadde sendt de en kopi flere ganger på at jeg hadde sendt de rutherne tilbake og nå var det nok for meg. Jeg sa at jeg kom til å anmelde de for sjikanering og sender meg til inkasso så lenge jeg har gjort mitt. Da ble det fart i svingene, da ringte de til meg og beklaget allt sammen og at de plutselig hadde funnet de. Merklig hvor fort ting ordner seg når man har loven på sin side. Endret 30. april 2005 av vammaveien Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Sjekk om dem kjenner fyren som har signert på å ha mottatt pakken (trergereid). Er nok en NGT feil her ja. Lenke til kommentar
loggon Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Det samme hendte meg Jeg hadde kastet sendings nr. og var ganske het i tuppa men tilslutt fikk Jeg en ny mail at nå var den ankommet. Kansje Du som meg var litt sen med innsending etter oppsigelse ?. Lenke til kommentar
kroggy Skrevet 30. april 2005 Forfatter Del Skrevet 30. april 2005 Ble sendt inn 14 dager før abbonementet ble koplet ned. Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Er nok litt forskjellig praksis ute og går.. sitter fortsatt her med en raff Nokia modem/router 6 mnd etter at Bluecom droppet Telenor- leid linje hos meg. Venter fortsatt på å motta pakkelapp fra Telenor der de vil ha tilbake boksen. Ikke det at jeg tror jeg får noen.. Forresten- trenger noen en pent brukt strøken Nokia- router? :!: Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Samme skjedde med meg.. Jeg måtte faktisk betale for ruteren som jeg hadde sendt tilbake fordi ngt ikke "hadde mottatt" den.. Kranglet lenge men det var nytteløst.. Da den gikk til inkasso og jeg aldri klarte å få tak i noen som gikk an å snakke med orket jeg ikke mer.. Min trøst er at i min jobb får jeg forespørsler noen ganger i uken om hvilken isp folk skal velge. Har nok kostet ngt noen titals tusen de siste årene.. Lenke til kommentar
amiga600 Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 jeg og han jeg bor sammen med sendte begge en ruter til nextgentel samtidig. begge fikk en regning etter en stund fordi de ikke hadde motatt ruter.... sendte inn kopi av kvitering jeg fikk på posten da jeg sendte pakken! så ordnet det seg:) lurer litt på hva NGT egentlig driver med... satser på at folk ikke tar vare på kvitering?? slik at man må betale for ruteren selv om man har sendt den og gjort allt riktig?? ikke bra det.... Lenke til kommentar
Tian Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Har prøvd å vise dem pakkesporingen fra posten, men dem sier at dem fremdeles ikke kan finne den..... Nå må jeg bare finne kvitteringen fysisk for å kunne lage sponhelvete. Kundeservicen demmes burde vært piska på ballan med en flisat wire. LOL, dagens gullkorn Tian Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå