rikardo Skrevet 10. juli 2002 Del Skrevet 10. juli 2002 Hallais! Har fått øynene opp for HTTP-Tunneling. Dette ser interessant ut, iogmed at jeg nå sitter bak en meget restriktet firewall. Er det noen som har httptunnel_setup.exe på en ftp, helst under ett annet navn? De jeg har prøvd har vært sperret (Ser ikke ut som at det er lokalt..). Gjerne si noen ord om du har erfaring:) Fungerer det? hehe Takk for alle evt. svar! Lenke til kommentar
Mr.Hassan Skrevet 10. juli 2002 Del Skrevet 10. juli 2002 Hei ricardo! Du finner ein http-tunnel her.. Men,det er kanskje ein grunn til at firewallen/branmuren du sitter bak er forholdsvis restriktiv på kva den slepper inn/ut? Går ann å spørre it-ansvarlig om å få opna for ein viss type trafikk?Det skader som regel ikkje å spør. Det som skjer er at ein får til svar : ja eller nei. Lenke til kommentar
rikardo Skrevet 10. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2002 Hei, takk for svar :smile: Hadde det vært så enkelt at jeg kunne fått pratet med ansvarlige.. Fikk tak i klienten, så jeg prøver.. Har de sperret alt med tunneling, har de sperret for bruken av programmet også.. hehe Nå får jeg en feilmelding under testing av proxy-oppføringen: "Cannot retrive server IP please check your proxy settings and restart" Så det spørs om det ikke er "umulig".. Litt kjipt, sperret alt unntatt ftp,web smtp og pop3.. Kunne godt tenkt meg ssh pluss 1 til.. hehe Er ikke andre muligheter dere vet om? Lenke til kommentar
Mr.Hassan Skrevet 10. juli 2002 Del Skrevet 10. juli 2002 Hei rikardo! Hmm..Du kan prøve å leite etter opne porter å bruke dei på dei tenestene du vil bruke for eksempel ssh. Men,slik leiting kan bli sett på som "innbrudd"... Noen it ansvarlige stenger for bruk av ssh men,lar folk bruke telent... Burde vært omvendt meiner eg... Telnet er mykje meir usikkert enn ssh... Om ein tenker på sikkerhet.. Lenke til kommentar
rikardo Skrevet 10. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2002 Heisann, Jeg har prøvet de forskjellige portene ( 22,23 ol. ) Men det ser ut som at jeg har havnet bak noen svært strenge brannvegger her.. heh Skal jeg få tilgang til noe, må jeg evt. få satt opp en portforwarder som lytter på port 21,80, smtp eller pop3. Så, med mindre noen har en server online som ikke er web, ftp eller mailserver og vil sette opp en forwarder sliter jeg nok litt. :smile: hehe Lenke til kommentar
Mr.Hassan Skrevet 10. juli 2002 Del Skrevet 10. juli 2002 Hei rikardo! Du har prøvd standard portane for tenestene du vil bruke.Skal du bruke programma må bruke andre portar som ikkje er standard. Men,no trur eg ikkje at eg vil gå nærmare inn dette emnet.Da det fort kan komme inn under noen av retningslinjene til forumet. Lenke til kommentar
rikardo Skrevet 10. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2002 Takker for all hjelpa. Men dette er vel ikke ulovelig? Portforwarding, kjøre andre tjenester via andre tjenester osv. Ikke ulovelig det, dessuten tar ingen skade av det. Skal ikke krangle, men synes det virker litt rart om "diskusjonen" her er i grenseland... Jeg får kanskje se gjennom reglene...? Lenke til kommentar
Mr.Hassan Skrevet 10. juli 2002 Del Skrevet 10. juli 2002 Hei rikardo! No tenkte eg ikkje på port forwarding.Men,søking/leiting av ledige porter.Kan oppfattast av it ansvarlig som "innbrudd forsøk".. Sjølv om det ikkje nødvendigvis er er snakk om det. Veit om folk som har snakka med ulike itansvarlige og fått dei til å opne diverse porter som uten om standardane.Så lenge portane var over 1024.Og han som fekk opna portane ikkje nemte dei til "alle". Blei da snakk om eit tilits forhold. Brøt den som ville ha opne portar "avtalen" så kunne it ansvarlig om han fant ut av at "avtalen" var brutt stenge portane igjenn.Og da fekk ein ikkje nytta dei tenestene.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå