voigt-hansen Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Jeg har hentet dette fra formuet, men er ikke sikker på jeg skjønenr dette, for det virker ikke som jeg hadde tenkt Dette er koden : $uploaddir = 'temp/'; $uploadfile = $uploaddir . $_FILES['userfile']['name']; print "<pre>"; if (move_uploaded_file($_FILES['userfile']['tmp_name'], $uploadfile)) { print "File is valid, and was successfully uploaded. "; print "Here's some more debugging info:\n"; print_r($_FILES); } else { print "Possible file upload attack! Here's some debugging info:\n"; print_r($_FILES); } print "</pre>"; ?> <form enctype="multipart/form-data" action="<?php echo $php_self; ?>" method="post"> <input type="hidden" name="MAX_FILE_SIZE" value="300000" /> Send this file: <input name="userfile" type="file" /> <input type="submit" value="Send File" /> </form> Jeg får følgende feil meldning : Warning: move_uploaded_file(temp/Answer.txt): failed to open stream: No such file or directory in /home/voigthan/www/temp/s3.php on line 16 Warning: move_uploaded_file(): Unable to move '/tmp/phpXTDRcZ' to 'temp/Answer.txt' in /home/voigthan/www/temp/s3.php on line 16 Possible file upload attack! Here's some debugging info: Array ( [userfile] => Array ( [name] => Answer.txt [type] => text/plain [tmp_name] => /tmp/phpXTDRcZ [error] => 0 => 19 ) ) skal $uploaddir være dir på weben, eller lokalt (c:\katalog)? Hvor er det anngitt hvilken fil som skal sendes (c:\katalog\fil.jpg) ? for i [name] er jo bare $uploaddir og filnavnet. Håper noen kan svare meg på dette ?? Lenke til kommentar
voigt-hansen Skrevet 30. april 2005 Forfatter Del Skrevet 30. april 2005 Siden det er ingen som svare, kanskje jeg bør forklare meg bedre. Jeg skal skrive inn (browse etter )filnavnet på en fil (bilde) sm jeg vil uploade til en mappe på serveren. Jeg fant dette scriptet i dette forum, men jeg får en feil melding. har let i forumet etter en løsning. Det er snakk om rettigheter, jeg har setter full tilgang til mappa. men får forsatt en feil. Hvad kan det være ?? Lenke til kommentar
mikaelandre Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 det betyr vel at den ikke finner mappa temp. skal ligge på serveren, i en underkatalog til den hvor php fila ligger. kan legges hvor som helst, men da å du endre $uploaddir til riktig mappe. Lenke til kommentar
voigt-hansen Skrevet 1. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2005 Takk, men mappa finnes, på serveren Den første warning :move_uploaded_file(temp/Answer.txt): hvorfor temp/Answer.txt, fila som skal uploades er jo c:\answer.txt Lenke til kommentar
Oracel Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Tipper brukeren som PHP kjører under ikke har skriverettigheter i temp-mappa di. Sett tilstrekkelige skriverettigheter og prøv igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå