SonOfBodom Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Har nettopp fått meg ny harddisk og installerte den i pcen. Det funka fint til å begynne med, men jeg ble tvunget til å restarte pcen når jeg installerte en ny driver til skjermkortet. Når pcen så restarta sto det "Error loading operating system". Jeg tok så ut den nye disken og lot bare den gamle stå i..Da fungerte alt som normalt. Hva er det som er feil? Må jeg installere Windows på den nye disken også? Takker for svar! Lenke til kommentar
uburen Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 (endret) Har du satt den nye disken til slave? Hvis ikke kan det være at maskinen din tror at den nye disken er systemdisken og leter etter windows på den. På baksiden ev harddisken setter du den nye til slave! Du trenger ikke installere Windows på den nye disken og! Endret 30. april 2005 av uburen Lenke til kommentar
srbz Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Hvilken kabel er den tilkoblet/hva mer står på den kabelen? Samme kabel som den gamle disken eller er det noe CD/DVD-greier påden også kanskje? Lenke til kommentar
jovaa Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 (endret) Er det s-ata må du eventuelt sjekke hard disk boot priority i BIOS eller noe. Endret 30. april 2005 av jovaa Lenke til kommentar
SonOfBodom Skrevet 30. april 2005 Forfatter Del Skrevet 30. april 2005 Hvilken kabel er den tilkoblet/hva mer står på den kabelen? Samme kabel som den gamle disken eller er det noe CD/DVD-greier påden også kanskje? Jeg har tilkobling for slave og master på samme kabel. Men jeg skal prøve å koble om litt og se hva som skjer! Lenke til kommentar
SonOfBodom Skrevet 1. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2005 Ok,jeg har nettopp kjørt en IDE diagnostics i BIOS med begge diskene installert...Den gamle disken har jeg montert som master osv. Det viser seg at master-disken ikke registreres og pcen registrer derfor bare den nye disken som installert! Hva kan være feil? Veldig frustrenede siden alt fungerte feilfritt en stund igår... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå