Gå til innhold

Lydløs kjøleløsning for 6800LE?

Anbefalte innlegg

6800LE kortet mitt døde for 2. gang på ett år, og nok engang ble jeg nødt til å sende inn kortet på garanti for å få et nytt et. I mellomtiden satt jeg inn et gammelt vifteløst GeForce 4 mx420 - og oppdaget den nydelige lyden av stillhet.

Nå har jeg fått 6800LE kortet tilbake, og etter 2 uker med stillhet oppdager jeg at det bråker helt utrolig. Av den grunn er jeg interessert i å høre om noen har erfaringer med lydløse kjøleløsninger? Kortet holder for øyeblikket rundt 65 C. Er den lydløse pakken fra zalman noe å satse på eller finnes det andre alternativ??

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
6800LE kortet mitt døde for 2. gang på ett år, og nok engang ble jeg nødt til å sende inn kortet på garanti for å få et nytt et. I mellomtiden satt jeg inn et gammelt vifteløst GeForce 4 mx420 - og oppdaget den nydelige lyden av stillhet.

Nå har jeg fått 6800LE kortet tilbake, og etter 2 uker med stillhet oppdager jeg at det bråker helt utrolig. Av den grunn er jeg interessert i å høre om noen har erfaringer med lydløse kjøleløsninger? Kortet holder for øyeblikket rundt 65 C. Er den lydløse pakken fra zalman noe å satse på eller finnes det andre alternativ??

4091126[/snapback]

Virker dette kortet på alle spill , slik som half life 2?Ikke opplevet at skjermen har blitt svart bare sekunder ut i spillet og maskinen må slåes av manuelt?Jeg måtte lever mitt tilbake etter at jeg opplevde dette .Men jeg var ikke den eneste som merket en slik feil - det skal være en vanlig feil med dette kortet.

Lenke til kommentar

har selv NvSilencer på mitt gainward 6800LE kort. Er ikke helt lydløst, men med medfølgende programm til kortet, expert tool. kan jeg justere viftehastighet. på 2d har jeg den på50 prosent og da er den nesten ikke hørbar. i 3d står den på 100 prosent. og hørbar men dog veldig lydsvak i forhold til orginal kjøler. Stor fornøyd. ligger i snitt minst 10 grader lavere enn orginal kjøler i 3d. ligger på 56 grader under bf2 som max temp med alle pipes og nesten alle vertex unlocket samt at kortet er moderat overklokket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...