Gå til innhold

Forsterkerens inngang for ekstern IR-mottager

Anbefalte innlegg

Jeg har lett litt rundt etter muligheter for å effektivt kunne styre en forsterker fra pc-en. I den forbindelse har jeg oppdaget det at mange forsterkere ser ut til å ha en inngang for ekstern IR-mottager. Kontakten ser ut til å være en slag 3,5mm jack.

Er dette vanlig på de fleste forsterkere?

Er det noen som vet om det er mulig å bruke en slik inngang til å styre forsterkeren vha. kabel rett fra pc-en?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hehe.. mener det er multiroom det heter. f. eks hvis du har et rom ved siden av hjemmekinoen der all elektronikk står og du sitter inne i "kinoen" får du jo ikke akkurat brukt fjernkontrollen. Men det finnes eksterne display som man kan feste på veggen inne i kinoen og dermed styre forsterkern pluss andre saker..

er ikke helt stødig på det der.

Lenke til kommentar
hehe.. mener det er multiroom det heter. f. eks hvis du har et rom ved siden av hjemmekinoen der all elektronikk står og du sitter inne i "kinoen" får du jo ikke akkurat brukt fjernkontrollen. Men det finnes eksterne display som man kan feste på veggen inne i kinoen og dermed styre forsterkern pluss andre saker..

er ikke helt stødig på det der.

Ja, det er slike display jeg snakker om. Nad sin T163 har "Inngang for infrarøde fjernkontrollsignaler". Et bilde av en slik inngang så jeg i en tilfeldig kabel-guide. Jeg tror disse ingangene er laget for slike eksterne ir-panel. Tanken min var å bruke dem til styring av anlegget, og så bare hoppe bukk over hele ir-senderen.

Lenke til kommentar
Jeg har også en slik inngang på min Onkyo TX-840. Har også fundert på dette.

Min Pioneer DV-656 samt Onkyo TA-2200 har også akkurat det samme.

Gidder du teste hva slags inngang den bruker? Bare prøve å stappe i en mini-jack når den ikke står på for å se om det er riktig type kontakt.

Er litt nysgjerrig på det her :) Aner fete muligheter for styringssystemer :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...