ruban Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 hei jeg lurer på om hvordan jeg kan finne IPen til serveren nett sidene jeg besøker??? Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Windows start -> kjør cmd skriv ping www.vg.no så får du en ip adresse tilbake. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Linux/UNIX (Mac): Åpne terminal Skriv ping www.vg.no Lenke til kommentar
skfigved Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Det er stort sett de ipene du kan finne ved hjelp av ping ja men er sannsynligvis ikke den fysiske ipen på serveren, så du vil ikke få direkte kontakt med serveren med de ipene Dette går sannsynligvis gjennom natting på ruter, port forwarding, evetuelt virtuelle iper med cluster oppsett Lenke til kommentar
vmlinuz2 Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 hei jeg lurer på om hvordan jeg kan finne IPen til serveren nett sidene jeg besøker??? Ikke bruk ping til å finne ut hvilken ip en hører til et domenenavn... i Windows og Linux så har en det enkle verktøyet "nslookup" Linux har i tillegg et annet enkelt verktøy: "host" men hvis en ønsker å vite litt mer en den infoen en får ifra å pinge, så er "dig" din venn. Den er standard i Linux (følger med bind-utils). Men finnes for Wintendo f.eks. her: dig vmlinuz Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 nslookup og ping gir akkurat de samme ip adressene.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå