Zandroo Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Driver å skal sett inn php i tabell. Bruker include får å refferere til php filene som skal åpnes. Men får de ikke php filene til å sammarbeide. Har fått det til ved bruk av frames, men ikke når jeg bruker tabell. dette er feilmeldingene jeg får opp... Warning: main(content.php): failed to open stream: No such file or directory Warning: main(): Failed opening 'content.php' for inclusion (include_path='.:/usr/local/lib/php') alt av tips eller råd tas i mot med takk... Lenke til kommentar
kroekkete Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Driver å skal sett inn php i tabell. Bruker include får å refferere til php filene som skal åpnes. Men får de ikke php filene til å sammarbeide. Har fått det til ved bruk av frames, men ikke når jeg bruker tabell. dette er feilmeldingene jeg får opp... Warning: main(content.php): failed to open stream: No such file or directory Warning: main(): Failed opening 'content.php' for inclusion (include_path='.:/usr/local/lib/php') alt av tips eller råd tas i mot med takk... Du får beskjed om at filen du vil ha tak i ikke finnes der du leter... La oss si følgende: Hovedsiden din ligger på hjemmeside.net/hovedside.php Filen du vil inkludere ligger på hjemmeside.net/ekstra/inkluder.php Hvis du bruker koden: <?php include ("ekstra/inkluder.php"); ?> Så bør det virke. Et annet eksempel: Hovedsiden din ligger på hjemmeside.net/noe/hovedside.php Filen du vil inkludere ligger på hjemmeside.net/ekstra/inkluder.php Så kan du bruk koden: <?php include ("../ekstra/inkluder.php"); ?> Så bør det virke. Siste eksempel: Hovedsiden din ligger på hjemmeside.net/noe/noemer/hovedside.php Filen du vil inkludere ligger på hjemmeside.net/ekstra/inkluder.php Så kan du bruk koden: <?php include ("../../ekstra/inkluder.php"); ?> Så bør det virke. Mvh Primaxx Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå