geir35 Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 (endret) Har to 200 GB SATA harddisker, begge med XP Pro. Nå jar jeg fått problemer med den som er c disk. Ønsker å kunne swiche over slik at den som har vært d disk starter opp. Har prøvd å endre bootrekkefølgen i bios, men det gikk ikke. Hva oppnår jeg med å endre til dynamisk HD? Endret 1. mai 2005 av geir35 Lenke til kommentar
geir35 Skrevet 1. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2005 Ingen som har gode råd i denne saken? Lenke til kommentar
Elgvenn2 Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 mener å huske du må sette noe på selve partisjonen, men husker ikke i farten. Lenke til kommentar
Buzz76 Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 D: må være en primary partition og i tillegg være den aktive (bruk fdisk til å sette aktiv partisjon) Om dette vil fungere slik du ønsker er jeg derimot tvilende til... Ang. dynamic partisjoner. Hvis du vil kjøre software RAID eller spanne flere disker til en stor...vil dynamic være tingen. UTover dette er det ingen fordeler med dynamic over basic. Tvertimot ville jeg påstå. Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 kan muligens endre det i msconfig: 1: Window-tast + R 2: Skriv msconfig 3: velg fane "Boot.ini" 4: velg den partisjonen du vil skal bootes 5: trykk ok 6: evnt. restart ..... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå