jevel Skrevet 10. juli 2002 Del Skrevet 10. juli 2002 Startet med at jeg fikk beskjed om at filer og mapper var skadet. Nå får jeg ikke formatert partisjoner med NTFS, selv om jeg har slettet RAIDet og laget nytt... Noen som har vært borti dette før? (FAT32 går så bra så...) -KJ Lenke til kommentar
moesen Skrevet 13. juli 2002 Del Skrevet 13. juli 2002 jeg har samme problem og tror jeg må slette partisjonene men vet ikke hvordan Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 13. juli 2002 Del Skrevet 13. juli 2002 Quote: moesen skrev (2002-07-13 20:39):jeg har samme problem og tror jeg må slette partisjonene men vet ikke hvordan Eg tror du må inn på raid bios'en, Eg har brukt raid men eg husker ikke 100% hvordan eg gjorde det. Lenke til kommentar
jevel Skrevet 15. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2002 Som jeg skriver i meldingen over så har jeg sletta RAIDet, og definert nytt.... Hjalp ikke. -KJ Lenke til kommentar
zemtex Skrevet 15. juli 2002 Del Skrevet 15. juli 2002 Hei... Er det under win2k instalasjonen du ikke får kopiert inn filene uten at du får feil om at filene er skadd..?? Hvis det er det, så er feilen følgende: En ram brikke er defekt! Flere av mine kamerater har fått dette problemet i det siste... Etter mange timer med feilsøking, ble rambrikken byttet ut..VOLA! Prøv selv! Lykke til! MVH ZemteX Lenke til kommentar
jevel Skrevet 17. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2002 La oss prøve på nytt: Ett RAID = 2 (eller flere) disker som av maskina blir "konvertert" til å se ut som en. Denne virtuelle disken må partisjoneres, akkurat som en vanlig disk. Problemet kommer etter at jeg har partisjonert disken. Jeg får ikke formater partisjonene jeg lager med NTFS! Hvis jeg velger FAT32 partisjone, så går alt bra. Det har altså null og niks med Win2K installasjon, RAM og annet ****skap å gjøre. -KJ Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 22. juli 2002 Del Skrevet 22. juli 2002 Hvilket program bruker du til å partisjonere med? Jeg partisjonerte to wd 1200jb i raid 0 med fdisk på torsdag. Sleit veldig med å legge inn xp på den ene partisjonen. Det hele ordnet seg da jeg partisjonerte med Partionmagic. Lenke til kommentar
zemtex Skrevet 22. juli 2002 Del Skrevet 22. juli 2002 Erlig talt, jeg fatter ikke hva som er problemet!!! Hvorfor skal du formatere i NTFS F Ø R intalasjonen!?!? Du kan enkelt gjøre følgende: -formatere i fat32 på c: -legge inn OS (2k el XP) -velge "konverter til NTFS" under instalasjonen -Formatere de andre partisjonene når du har installert windows ferdig, bare gå i utforskeren og høyreklikk på f.eks. D:, og velg "formater" og velg NTFS som filsystem... WOOLA Ferdig!!! Hvis du nekter å gjøre det på enkleste nåde.... Good luck, take care! Lenke til kommentar
jevel Skrevet 22. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2002 "Nekter å gjøre det på enkleste måte???" Hva i innerste hakkebakkeskogen er det du fabler om nå da? Disse diskene sitter it ett videoRAID, og jeg gidder ærlig talt ikke å installere XP på dem bare for å få partisjonert dem? Poenget er at dette fungerte før, men ikke nå. Greitt nok at det _kunne_ ha fungert, men da bruker jeg heller andre disker. (Uansett så er det ikke enkleste måte å gjøre det på. Enkleste er å bruke det filsystemet du vil ha med en gang....) -KJ Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 22. juli 2002 Del Skrevet 22. juli 2002 Quote: jevel skrev (2002-07-23 00:16):Greitt nok at det _kunne_ ha fungert, men da bruker jeg heller andre disker. (Uansett så er det ikke enkleste måte å gjøre det på. Enkleste er å bruke det filsystemet du vil ha med en gang....) Hvilket os bruker du. Kan du ikke bruke fdisk først og så conventere til ntfs etter på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå