Gå til innhold

Finne navn på de som spammer gjesteboka mi?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjør slik at de MÅ legge igjen epost adressen sin ;) Da kan du bare spæmme de tilbake!

Nei.

Trådstarter:

Det du bør gjøre dersom den samme IPen spammer gjentatte ganger er å finne en måte å banne den aktuelle ipen på.

For eksempel: Om IPen = X, ikkje skriv til databasen/fila når bruker trykker "legg til". Om du har litt kunnskaper med det språket gjesteboka er skriven i, så er ikkje dette en vanskelig prosess. :)

Lenke til kommentar
Gjør slik at de MÅ legge igjen epost adressen sin ;) Da kan du bare spæmme de tilbake!

Spamback er sikkert en fin hevn, men det blir bare mas om det skal gjøres manuelt. Og så er det bare teit fordi spammere er ikke så dum nok til å oppgi sin egen epostadresse, eller? :blink:

Beste er å moderere/godkjenne meldingene før dem i heletatt blir vist i gjesteboka. Eller slik som arve87 sier, blokkere IP. Eller så kan du helt til slutt ha en liste med typiske spamord som du gjenkjenner og blokkere meldinger ut fra det, men denne metoden har jeg "gitt" opp foreløpig.

Lenke til kommentar

siden det er snakk om ren html/javascript kan du bruke en mail-form.

da får du beskjedene på mail. send til "[email protected]" så leser du de der og om du har behov for å legge seriøse kommentarer og hilsner ut på siden gjør du dette manuelt.

for ikke å bli spammet kan du legge inn en subject-kode som gjør at emnet på mailen blir navnet (eller kanskje IPen) til personen som legger til. da kan du enkelt blokke subjectet med navnet til spammeren (eller IPen)..

høres dette ut som en god idé kan jeg sikkert modde formen for deg.. bruker selv html-form som er skrevet av en powertech-medarbeider (lars, tror jeg han heter)..

Lenke til kommentar

<FORM METHOD="post" 
ACTION="http://www.powertech.no/cgi-bin/[email protected]">

Navn: <INPUT TYPE="text" NAME="Navn" VALUE=""> <BR>
E-mail: <INPUT TYPE="text" NAME="E-mail" VALUE=""> <BR>
Beskjed: <INPUT TYPE="text" NAME="Beskjed" VALUE=""><BR>

<INPUT TYPE="hidden" NAME="subject" VALUE=navn.value>
<INPUT TYPE="hidden" NAME="returnurl" VALUE="index.html">
<INPUT TYPE="submit" VALUE="Send"> 
<INPUT TYPE="reset"  VALUE="Avbryt">

denne formen sender navn, e-mail og beskjed til [email protected],

returner til "index.html" og får sannsynligvis (har ikke testet det) emnet "navn.value" fint om noen som kan dette bedre enn meg kan gjøre om dette til verdien (value) av navn.

Lenke til kommentar

Kan ikke se at det skal være begått noen lovbrudd akkurat når man skriver dette som overskrift:

Gjesteboka mi!!!! som jeg vill at dere skal skrive i!!!

Jeg tror ikke abuse-folka kommer til å bry seg mye om det. Sperr for IP-adresse, og gi de som er berørt av dette beskjed om det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...