Jarmo Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 ..sikkerhetsrisiko hvor uskyldige kan bli rammet av terrorhandlinger ? http://pub.tv2.no/nettavisen/verden/article382413.ece http://pub.tv2.no/nettavisen/side2/musikk/article380522.ece Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 (endret) Det virker tydelig at det ikke hjelper å bo i et land med ytringsfrihet så lenge vi ikke har en verden med ytringsfrihet. Skremmende tanke syns jeg. :Edit Skrivefeil.. Endret 30. april 2005 av Carnifex Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Det hjelper uansett ikke bare å ha ytringsfrihet. Skal vi ha full ytringsfrihet må militante muslimer ha lov til å si hva de vil på samme måte. Det er derfor militante grupper som dette må knuses over hele verden. Enten vi liker det eller ikke, så er sansyneligvis terror kommet for å bli. Det er den eneste måten frustrerte minoriteter kan demonstrere sin påståtte overlegenhet. Lenke til kommentar
2ndUSmarines Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Det hjelper uansett ikke bare å ha ytringsfrihet. Skal vi ha full ytringsfrihet må militante muslimer ha lov til å si hva de vil på samme måte. Det er derfor militante grupper som dette må knuses over hele verden. Enten vi liker det eller ikke, så er sansyneligvis terror kommet for å bli. Det er den eneste måten frustrerte minoriteter kan demonstrere sin påståtte overlegenhet. Men hvis vi slutter å undertrykke minoritetene så blir de ikke så jævelig frustrerte lengre......... Så det er vel bedre å slutte å plage noen, sånn at du ike risikerer at de dreper deg. Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Men hvis vi slutter å undertrykke minoritetene så blir de ikke så jævelig frustrerte lengre......... Så det er vel bedre å slutte å plage noen, sånn at du ike risikerer at de dreper deg. Nei. Det er bedre å forsvare retten til å ytre seg fritt og fjerne de som vil krenke denne elementære friheten. Lenke til kommentar
2ndUSmarines Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Men hvis vi slutter å undertrykke minoritetene så blir de ikke så jævelig frustrerte lengre......... Så det er vel bedre å slutte å plage noen, sånn at du ike risikerer at de dreper deg. Nei. Det er bedre å forsvare retten til å ytre seg fritt og fjerne de som vil krenke denne elementære friheten. ironi? Lenke til kommentar
MyBigMouth Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Det er jo lov å tenke lengre enn litt da... Det å kalle muhammed? en forvirret pedofil når du snakker om muslimer ALLE vet jo hva de kan komme til å gjøre(dette er ikke religionshets) skrulling Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Men hvis vi slutter å undertrykke minoritetene så blir de ikke så jævelig frustrerte lengre......... Så det er vel bedre å slutte å plage noen, sånn at du ike risikerer at de dreper deg. Nei. Det er bedre å forsvare retten til å ytre seg fritt og fjerne de som vil krenke denne elementære friheten. ironi? Nei. Ingen har rett til å hindre meg fra å ytre det jeg mener, men jeg har rett å forsvare meg mot de som vil hindre meg. Lenke til kommentar
2ndUSmarines Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Det er jo lov å tenke lengre enn litt da...Det å kalle muhammed? en forvirret pedofil når du snakker om muslimer ALLE vet jo hva de kan komme til å gjøre(dette er ikke religionshets) skrulling OK, det kommer til å finnes tullinger innenfor alle religioner som kommer til å drepe fordi en eller annen sier noe... Men nå må det jo siers at det han sa var ment å skape hat, de han sa i den prekenen kan da ha gjort at de som hørte på hatet muslimer og at en eller annen av de drepte en eller annen dude som de var sikre på var muslim, en ellerannen som så midt-østen ut... Så både han, og desom vil drepe han er same shit de er like ille.. Han oppfordrer inndirekte i sin uttalelse til hat, og de som vil drepe han og hat gitt en fatwa gjør det meget direkte..... Men det jeg sa i stad er, at muslimer/scandinavia i vesten ikke hadde behøvd å i det hele tatt betrakte å sympatisere met al-qaida folka hadde de ikke blitt diskriminert.. Jeg mener når de eneste jobbene den gjennomsnittelige "svarting" får selv om de har høy utdannelse så kan det være litt fristende å bakke seg inn i eksplosiver og drepe noen europeere i slengen... Jeg mener tenk om verden hadde vært anderledes, araberne var høyt utviklet, bedre en europa helt frem til slutten av 1200-tallet. Etter det hardet som skjent gått nedover. HVa om dette ikke hadde skjedd hva om hvite hadde emigrert ditt for å finne bedre jobb, for å slippe unna krig. OG det eneste de møtte var at de var andre klasses borgere.. Hadde det davært fristende å høre på presten i din lokale menighet som sa at du skule drepe noen fordi en eller annen kis hadde kalt paulus for en bedrager, og jeg sier paulus ikke jesus fordidagens kristendom ikke har historisk sammenheng med jesus siden de som var kristene da ble slaktet av romerne og de lagde sine egne prester når detble statsreligion.. Men det er en annen historie... MOhamad var i realiteten ikke noe mer en en politisk oppertunist som så muligheten til å skape et rike og han trengte en ide, så han brukte den sammeideen som Jødene og de kristene hadde, den om gud gud og det gamle testamentet. Jesus vet jeg ikke om fantes en gang... Og jødene, vel de bare fant på den en guds greia etterhvert sikkert. om detfinnes en gud eller ei vet jeg ikke. Lenke til kommentar
2ndUSmarines Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Men hvis vi slutter å undertrykke minoritetene så blir de ikke så jævelig frustrerte lengre......... Så det er vel bedre å slutte å plage noen, sånn at du ike risikerer at de dreper deg. Nei. Det er bedre å forsvare retten til å ytre seg fritt og fjerne de som vil krenke denne elementære friheten. ironi? Nei. Ingen har rett til å hindre meg fra å ytre det jeg mener, men jeg har rett å forsvare meg mot de som vil hindre meg. Ja men de hadde ike vært frustrerte hadde de ikke vært fattige, det er det jeg mente... Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Ja, de ber jo om å få bråk hos det norske folk.. Når "Satans sønner" kom ut i media var jeg på god tur til å skrive en bok som omhandler hvor mye det går utover samfunnet at vi tar inn innvandrere.. Det skulle vel bare mangle at vi satans sønner får en ørefik! - Vi støtter jo ikke opp mot u-land der det er nød. - Vi gir jo ikke veldig gode tilbud til de som kommer inn. - Det er jo absolutt mangel på statlige penger blandt innvandrere. - Vi har lar de ikke slippe lett etter en forbrytelse. - Etter innvandrerne kom har kriminaliteten gått ned. - Hadde jeg vært innvandrer i Norge hadde jeg dødd av mistrivsel. Jeg skjønner jo veldig godt at de ikke liker oss.. Lenke til kommentar
2ndUSmarines Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Det med at invandrere for gode jobber er vel litt misvisende gode tilbud ja, mende blir behandlet som 2.klasses borgere.. At kriminaliteten er høyere er mulig, men det er gjerne de som er fattigst som er mest kriminelle, er liksom liten vits iå stjele hvis du har penger... Og det med sosialhjelp og trygdesnylting er en rar myte, en kan ikke leve bra på trygd... Ingen har lyst til å ha så mye penger som trygd gir og sier "ja nå kan jeg leve bra" grunnen til hat er her at de er 2.klasses borgere, mye av dette hatet er begrunnet fattigdom, og når de ser at hvite har det bedre en dem for bedre jobber selv om de har lik utdannelse... Men dette med boken satans sønner er bare lættis, så jeg bare sier at hvis de ikke hadde vært andre klasses borgere så hadde antallet som støttet opp om dette vært mikroskopoisk, 2-3 folk med sinnslidelser.. Antallet er lite nå men alikevel, hvis du ser på de som en sikkerhetstrussel mot deg, så vil duvel gjøre noe med det. Så er det ikke bedre å gjøre noe med urett generelt en å internere folk som er mørke i huden Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Det med at invandrere for gode jobber er vel litt misvisende gode tilbud ja, mende blir behandlet som 2.klasses borgere.. Vil du argumentere for dette? At kriminaliteten er høyere er mulig, men det er gjerne de som er fattigst som er mest kriminelle, er liksom liten vits iå stjele hvis du har penger... Penger er ingen menneskerett, men man har rett til å forsvare og rett til å, ene og alene, forvalte egne midler. I går hørte jeg en fortalte at en på skolen hadde tatt en svipptur innom Oslos flerkulturelle smeltedigel, også kjent som vår alles kjære grønnland. Vel der, forsøkte to menn å rane hans iPod mini. Dette er noe som ikke lett kan omsettes til penger, men er et resultat av ren og skjær misunnelse. Det hele grunner ned til at ingen har rett til å stjele fordi de ikke har penger til å kjøpe. Enda verre er det når man ikke stjeler for å overleve. Og det med sosialhjelp og trygdesnylting er en rar myte, en kan ikke leve bra på trygd... Vær snill å forklàr hva det vil si å "leve bra". Deretter kan du argumentere for hvilken rett en som ikke jobber, har til å stjele fra andre for å "leve bra". Ingen har lyst til å ha så mye penger som trygd gir og sier "ja nå kan jeg leve bra" Huh? grunnen til hat er her at de er 2.klasses borgere, mye av dette hatet er begrunnet fattigdom, og når de ser at hvite har det bedre en dem for bedre jobber selv om de har lik utdannelse... Det burde selvsagt stå på arbeidsgiver hvem han/hun vil ansette. Når det er sagt så har faktisk innvandrere like mange rettigheter som nordmenn. Hvis du ikke er enig, så står du selvsagt fritt til å komme med konkrete eksempler på urettferdig behandling av "dem", hva du nå enn mener med det. Men dette med boken satans sønner er bare lættis, så jeg bare sier at hvis de ikke hadde vært andre klasses borgere så hadde antallet som støttet opp om dette vært mikroskopoisk, 2-3 folk med sinnslidelser.. Antallet er lite nå men alikevel, hvis du ser på de som en sikkerhetstrussel mot deg, så vil duvel gjøre noe med det. Så er det ikke bedre å gjøre noe med urett generelt en å internere folk som er mørke i huden Alle har ytringsfrihet. Ikke bare åpner dette for at forfatteren av denne boken kan skrive hva han vil, men også for at jeg har friheten til å slippe å høre på sånt. Hvorvidt denne boken sprer hat er èn ting, men de som går så langt som å utøve vold mot andre skal vite at ethvert fornuftig individ forstår at slik atferd skal slås hardt ned på, og at frie mennesker ikke lar seg diktere av skitne elementer som ønsker å krenke ytringsfriheten og til liv. Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Det er hvertfall en innmari dårlig idè å straffe de mange for de handlingene en liten andel begår, uansett. Og Runar Sørgård har lov til å si hva han vil om Muhammed. At han burde visst at det ville få en del muslimer til å utlyse fatwa mot ham er irrelevant. Det er ikke han som har gjort noe kriminellt. Eller begått en grov overreaksjon. Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Det er hvertfall en innmari dårlig idè å straffe de mange for de handlingene en liten andel begår, uansett. Og Runar Sørgård har lov til å si hva han vil om Muhammed. At han burde visst at det ville få en del muslimer til å utlyse fatwa mot ham er irrelevant. Det er ikke han som har gjort noe kriminellt. Eller begått en grov overreaksjon. Du vet..TV2 spurte to tre muslimer på gata rett etter saken ble tatt opp i Tabloid i Oslo om de syntes det var rart at Runar Sørgård hadde fått drapstrusler.. De svarte "nei"! Får en til å tenke.. Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Jeg har mer enn en liten mistanke om at de fleste muslimer ikke er moderate i det hele tatt, og at det er derfor de er så mye farligere enn andre religiøse. Etter ellevte september spurte de innbyggerne i nesten alle muslimske land om terroraksjonen og drap på sivile kunne forsvares, og ja siden varierte fra noen og 80 prosent i Tyrkia til 98% i Saudi Arabia. Skremmende er bare forordet... Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Jeg har mer enn en liten mistanke om at de fleste muslimer ikke er moderate i det hele tatt, og at det er derfor de er så mye farligere enn andre religiøse. Etter ellevte september spurte de innbyggerne i nesten alle muslimske land om terroraksjonen og drap på sivile kunne forsvares, og ja siden varierte fra noen og 80 prosent i Tyrkia til 98% i Saudi Arabia. Skremmende er bare forordet... Kan du dokumentere disse statisikkene du henviser til. At så mange % mer eller mindre støttet opp om sivili drap? Det virket veldig skremmende Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Kan dessverre ikke dokumentere de. Nyheten poppet opp, om jeg ikke husker feil, et års tid etter, dvs rundt 9/11/2002, muligens i NY Times eller Post. Jeg tror også de ordla seg annerledes... noe slikt som "Er USA selv skyld i det som skjedde..." Men det blir mye om og men. Myten om det moderate flertall sprekker i alle fall hvis du tar en titt på noen av tallene som er tilgjengelige, og bekreftede... eller du tar deg en tur inn i et norsk muslimsk forum. Lenke til kommentar
howzer Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Ingen har lyst til å ha så mye penger som trygd gir og sier "ja nå kan jeg leve bra" Men: Du har de som kjører rundt i dyre biler selv om de ikke har fast jobb, eller de har en jobb med en lønn som tilsier at en slik bil er langt dyrere enn noe de har råd til... Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Men: Du har de som kjører rundt i dyre biler selv om de ikke har fast jobb, eller de har en jobb med en lønn som tilsier at en slik bil er langt dyrere enn noe de har råd til... Og disse rapporterer man til skattemyndighetene... det gjorde jeg faktisk med en fyr, som jeg fant ut var uføretrygda, samtidig som han jobba 50 timers i uka som mekaniker i sjappa til faren sin. Skammer meg overhodet ikke over det. Det er han som gjorde noe galt og var med på å bryte ned systemet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå